Cautare




, Contributor

UP by Forbes |
|

Artizanii luxului autentic – UP by Forbes

Artemest este unul dintre magazinele online care demonstrează că accesoriile care definesc fine living și-au găsit foarte bine locul virtual fără să-și piardă farmecul sau statutul. Filosofia brandului este să readucă pe piață conceptul de lux autentic, bazat pe moștenire, calitate necompromisă și artizanat.
Pampaloni work in progress

Dacă un site de e-commerce ar putea fi numit frumos, acesta este Artemest. Platforma care adună peste 250 de artizani italieni este fondată de bijutierul american de origine italiană (din Florența) Ippolita Rostagno în toamna anului 2015.

Aceasta a călătorit peste șase luni în cele mai ascunse colțuri ale Italiei în căutarea oamenilor cu meserii vechi, de tradiție – de la suflători în sticlă la sculptori în ceramică sau legători de cărți. Rezultatul este un e-shop fermecător care abundă în accesorii de casă, obiecte de design și bijuterii care, până la Artemest, nu fuseseră disponibile decât în studiourile artizanilor.

Această selecție imensă amestecă stiluri și gusturi – atât tradiționale cât și moderne – dar și prețuri. În ce privește mobila, de exemplu, îl veți găsi pe artistul sicilian Antonino Sciortino și al său scaun de fier Principessina (1.770 de euro), coloratul birou Intarsia (7.890 de euro) creat de Laura Meroni sau mesele Atom Wood ale lui Framondi (3.220 de euro), cioplite în lemn de plop și alamă.

Corpurile de iluminat pot fi de inspirație a mijlocului de secol precum Wormhole de (725 de euro) la Brass Brothers & Co sau candelabre baroce precum cele Venetian Rezzonico (13.800 de euro), lucrate de mână în sticlă de Murano de Alberto Striulli, cunoscut pentru creațiile sale florale. Inelele pave contemporane (de la 5.950 de euro) de Margherita Burgener și butonii îndrăzneți cu turmaline și cristale (7.390 de euro) de KGS Design sunt cele mai elocvente exemple din seria bijuteriilor.

Cu câțiva ani în urmă, designerul de bijuterii italo-american Ippolita Rostagno a avut o revelație despre Italia – multe dintre magazinele artizanilor italieni se închideau. Acești meșteșugari, singurii care puteau păstra și transmite mai departe secretele tehnicilor vechi de secole pierduseră bătălia cu globalizarea piețelor digitalizate. Erau forțați să-și închidă afacerile din cauza incapacității de a se poziționa și marketa cum se cuvine, iar produsele lor aveau să dispară odată cu ei.

Așa că a inventat Artemest. Peste 1.500 de piese se vând acum prin platforma lansată în Statele Unite ale Americii – obiecte lucrate manual din ceramică în Campania, sculpturi avangardiste de fier din Lombardia, vaze de sticlă suflate manual în Veneția. Artemest le oferă artizanilor tot suportul logistic, de la shipping la consultanță și marketing. Astfel artizanii se pot concentra la un singur aspect al afacerii lor – produsul, creația. Angajamentul pe care Ippolita Rostagno și l-a luat este să păstreze intactă arta manufacturilor așa că, în plus față de a le vinde creațiile, Artemest le spune poveștile. Și ce frumos o face.

Citește și Secretul din cufăr – UP by Forbes

Matteo Tani

Matteo Tani este ultimul descendent al unei familii cu cinci generații de artizani și tâmplari. El lucrează cu lemnul de 30 de ani și acum conduce atât departamentul de manufactură cât și pe cel de creație al brandului său de ceasuri, specializându-se într-o artă atât de rară cum este construirea ceasurilor cu mecanisme lucrate integral din lemn combinate cu componente moderne.

Produsele rezultate se așază foarte bine într-un spațiu avangardist, păstrându-și în același timp aerul retro. Fiecare ceas este lucrat manual, asamblat și calibrat individual, ceea ce îi dă unicitatea.

Bosco Ghidini

Bosco Ghidini creează obiecte de alamă personalizate de mai bine de 50 de ani într-o fabrică unde fiecare stadiu de producție este foarte meticulos. În 2016, directorul de creație al acestei fabrici, Stevano Giovannoni, a lansat brandul ”Ghidini 1961” care colaborează cu designeri internaționali pentru a lucra piese din oțel inoxidabil și bronz.

Bonotto Editions

Bonotto Editions lucrează obiecte moderne, somptuoase, îmbinări de tehnologie nouă și tradiție. Sunt folosite materiale luxuriante iar accentul este pus pe cea mai bună calitate. Brandul se concentrează pe producția la scară mică, pentru magazine de tip boutique. Bonotto Editions atribuie caracterul distinctiv al pieselor directorului de creație Cristiano Seganfreddo (foto) și talentului eclectic al designerului Matteo Cibic.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii