Cautare




, Contributor

Digital Experience Director, Publicis România

Opinii |
|

Artificial Intelligence + Viziune + Intuiție = LOVE

Acesta articol conține gânduri din viața unui strateg, este pe alocuri un pamflet, dramatizează profile și situații fictive. Acest articol conține aproximativ 10 cuvinte în engleză, greu de evitat, având în vedere limbajul uzual din publicitate. Ilustrațiile au fost realizate de Vlad Socianu, Art Director la Publicis România.
Alexandra Caciur

În acest moment, probabil că în lume au loc 350.000 de brainstorming-uri simultane, în care se discută cam așa:

E doar o zi obișnuită, iar tu faci ceea ce trebuie să faci. Ziua ta avansează cu o secvență de checklists, acțiuni, prezentări, e-mail-uri pe care le scrii automat sau din intuiție. În anumite momente ale rutinei tale, însă, iei o pauză și te uiți puțin de jur împrejur.

Vezi scenele din viața ta de zi cu zi. Vezi cum se blurează acest film familiar și nu te poți opri din întrebat… dacă nu cumva o fi mai mult de văzut.

Dintr-un motiv sau altul, cauți originalul. Niște experiențe complet străine, pe care nu le-ai mai trăit.

Ești cu mașina pe Route 66 și o vezi pe toată într-o singură zi și nu te saturi. Advertising-ul devine satisfăcător pentru tine doar atunci când inovezi.

Dacă reușești să construiești ceva inovator, ai o satisfacție. Simți că altfel curge sângele prin vene.

Știi că pentru asta vii la birou: pentru a te simți fix așa. Apoi, te gândești la ceea ce urmează. Vrei ceva în care să pui și mai mult entuziasm, ceva care să-ți ofere o alta experiență. Vrei adrenalină.

Uiți, însă, să verifici dacă ceea ce ai creat și funcționează – în timp real sau după campanie. Doar e de domeniul trecutului!

Iar, dacă auzi înainte de o întâlnire că spune cineva „produsul se vinde în urma campaniei”, încerci să pari modest, dar mai adaugi niște puncte la orgoliu. Dacă cumva „campania asta nu a avut un impact”, atunci începi să realizezi (în privat) că strategia n-a fost bună sau, pur și simplu, produsul n-avea nicio șansă.

Repede, repede îți schimbi wallpaper-ul cu o poză din Bora Bora, căutând niște serotonină, intri în alt proiect care e la început – și îți cresc și endorfinele – și te gândești că, după zilele astea grele, măcar cu unul dintre proiecte vei urca pe scena la Effie, Cannes sau Internetics și adrenalina va reveni.

Însă emoția negativă a fost doar împinsă undeva spre fundal. Ea te locuiește în continuare. În subconștient știi că vagonul din rollercoaster va mai coborî și vei ajunge în aceeași stație.

Deodată, în parcul ăsta de distracții în care urci și cobori zilnic, apare cineva. De cele mai multe ori, un om de media, de research sau poate chiar un geek din echipa ta, genul ăla care vine cu cifre. Îl asculți. Se bazează pe fapte reale! Brusc, totul pare logic și clar.

Apreciezi că și-a facut partea așa frumos și te bucuri dacă vezi și o sclipire în ochii clientului din prezentarea de pitch (care adoooră cifrele).

Când ai ieșit din meeting, nu-ți mai amintești nimic, nici măcar ideea principală care ți-a placut, iar asta te frustrează. Desi, inițial, te-ai bucurat că echipa ta are dreptate, nu mai vrei să faci follow up pentru că nu-ți place să nu fii în control pe ceea ce se discută.

Ce face geek-ul „ȘTIE TOT”

  • Social listening-uri. Deci ȘTIE despre ce vorbesc consumatorii.

 

  • Scoate date din 88 de instrumente de research (și le ȘTIE pe toate pe de rost).

 

  • Raportează impactul activității clientului și pe cel al competiției. Deci ȘTIE să te ferească de reacția clientului „s-a mai facut chiar de către competitorul nostru principal, acum doi ani”, (afirmație la care tu răspunzi mereu rușinat, dar încrezator cu „e doar o mecanică, nu reinventăm roata, dar noi privim din alt unghi, al brand-ului”).

 

  • Oferă o soluție bazată pe date și te asigură că ceea ce se pune live la începutul campaniei va fi schimbat și optimizat pe parcurs, așadar nu îți asumi niciun risc și corectezi totul din raportare.

 

  • Învață regulile de la training-urile FB, Insta, Google, jonglează cu DCO, DMP și alte acronime și are întotdeauna un best practice (îl poți trezi la 3 a.m. și îți spune cât să fie suprafața din video carusel-ul de Facebook și unde se pune branding-ul din secunda 1)

 

  • Potențialul maxim îl atinge atunci când adună date din multe campanii și îi oferă clientului un forecast pentru business-ul de anul viitor.

 Geek-ul „ȘTIE TOT” îți completează ecuația:

 $$ media + creație bazată pe date (cu user journey, mesaje, arhitectură de campanie, touchpoints) + optimizare în timp real = $$$ client.

Daca ecuația se validează și se optimizează în timp, clientul știe cât business poate face în viitor.

Sună foarte tentant. Ne bazăm pe matematică. Sau pe .AI și machine learning – muzele tuturor geeks-ilor.

Daaaar ce facem când toată lumea „se împrietenește” cu Sophie? Produsele și brand-urile din aceeași categorie vor urmări cea mai bună strategie din piață și vor face aceleași lucruri. Se vor lupta toți pentru market share în același mod și toată lumea va avea dreptatea și obiectivitatea datelor.

„ȘTIE TOT” se va întâlni cu alții ca el.

Care dintre ei are job-ul viitorului?

„ȘTIE TOT” care o are la degetul mic pe Sophie.

„ȘTIE TOT” pe care nu l-a vrăjit doar Sophie, ci are și intuiție, și viziune.

„ȘTIE TOT” care își construiește un rollercoaster cu niște curbe mai line, cel care se bucură de priveliște în lipsa adrenalinei.

Mai e nevoie de Q.E.D. ca la matematica?

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii