Cautare




, Contributor

Travel |
|

Zbor de lux

MSN033_RTO-168_04
În lupta tot mai dură pe care companiile aeriene o duc pentru atragerea cât mai multor pasageri pe liniile de lung-curier, inovaţia joacă un rol important.

La începutul lunii mai, compania aeriană Air France a lansat în cosmopolitul Shanghai noua cabină La Première, destinată călătorilor care vor să aibă la bordul unei aeronave confortul şi serviciile oferite de un hotel de cinci stele. Alegerea metropolei chineze nu a fost întâmplătoare. Directorul general al Air France, Frédéric Gagey, a spus, la evenimentul de lansare, că a fost făcută datorită tradiţiei relaţiilor cu China pe care le au atât Franţa, pe de-o parte, cât şi, Air France şi KLM, pe de alta. În plus, pentru ca simbolistica să fie şi mai puternică, primul zbor de la Paris către Shanghai a fost realizat acum aproape 50 de ani, în 1966, şi a avut o durată de 22 de ore. Astăzi, Air France-KLM au 88 de zboruri săptămânale care leagă Paris şi Amsterdam de metropola chineză.

După o investiţie de 50 de milioane de euro, noile cabine haute couture Air France reprezintă vârful de gamă în materie de confort la bordul unei aeronave cu un fotoliu generos, cu o lăţime de 57 de centimetri. Acesta se transformă într-un pat ce se întinde complet, atingând astfel o lăţime de 77 de centimetri, datorită mânerului retractabil, şi o lungime de peste doi metri. Cu toate că, potrivit studiilor companiei, majoritatea pasagerilor din această clasă călătoresc singuri, cabina a fost dotată şi cu un scaun pentru un invitat. Mai mult, dimensiunile generoase ale mesei fac ca pasagerii să poată avea deplinul confort al unei discuţii la birou sau a celei dintr-un restaurant, bucurându-se de rafinamentul gastronomiei franţuzeşti.

Mai mult, tehnologia a fost folosită în avantajul echipării cabinelor La Première care sunt dotate cu un televizor high-definition touch screen de 61 de centimetri, fiind cel mai mare dispozitiv instalat la bordul unei aeronave. Şi, pentru că orice inovaţie în acest domeniu trebuie să ţină cont şi de părerea pasagerilor, compania aeriană a făcut un chestionar în rândul celor care călătoreau cu această clasă pentru a vedea care sunt dorinţele lor. Nu mică le-a fost surpriza când, la întrebarea dacă vor cabină închisă sau deschisă, răspunsul a fost 50%-50%. „Am căutat în istoria Air France şi aşa am introdus perdelele”, a spus directorul diviziei de lung-curier a Air France, Bruno Matheu. Astfel încât pasagerii pot decide, în timpul zborului, dacă vor să fie complet izolaţi de restul călătorilor La Première sau nu.

Bruno Matheu a schiţat şi un scurt portret al celor care aleg să zboare cu această clasă premium. „În trecut, erau mai degrabă oameni de afaceri, lideri ai unor mari companii, iar acum este mai puţin la modă să zbori cu La Première atunci când eşti la conducerea unei companii şi de aceea, avem tot mai mulţi oameni bogaţi şi jet-setteri şi tot mai puţini oameni de afaceri care călătoresc aşa”, a explicat el, precizând că oamenii de afaceri reprezintă acum numai o treime din totalul pasagerilor. „Pasagerii acceptă să plătească 9.000 sau 10.000 de euro pentru a zbura dus-întors cu La Première, însă totul trebuie să fie perfect”. Iar în primul rând, pentru costul atât de ridicat al unui bilet, pasagerii acestei clase exclusiviste primesc un lucru aparent banal, însă extrem de apreciat în timpul unui zbor cu o durată mare – spaţiul, „cel mai de preţ lucru de la bordul unei aeronave”, după cum spune şi Matheu.

Achiziționarea unui bilet la această cabină exclusivistă vine şi cu o serie de facilităţi la sol. La Paris, pe aeroportul Charles de Gaulle, de pildă, pasagerii La Première au acces la un lounge destinat zborurilor intercontinentale, iar de acolo sunt transportaţi direct la aeronavă cu o limuzină pusă special la dispoziţia lor.

Iar inovaţia este un proces continuu, aşa cum subliniază şi country managerul Air France-KLM România, Alexandru Dobrescu. „Se foloseşte des cuvântul inovaţie şi, într-adevăr, trebuie să venim cu ceva nou. Că este vorba de faptul că mă gândesc să ofer, în costul transportului, limuzina pentru aeroport pentru cei care îşi cumpără un bilet în segmentul premium sau că, în anumite perioade, măresc numărul de puncte pe care le aloc celor care sunt înscrişi în programul de călători frecvenţi, sunt în permanentă mişcare şi tot timpul vin cu ceva nou”, spune el. Investiţiile sunt însă esenţiale acestui proces de inovaţie, iar compania franceză şi-a propus ca, în ciuda crizei, să îşi continue planul. Astfel, proiectul Best&Beyond constă în investiţii de peste 500 de milioane de euro şi presupune modernizarea tuturor claselor pentru zborurile intercontinentale. „La nivelul flotei, standardele sunt ridicate, este nevoie de tehnologii noi, pasagerul, ca individ, este mai înalt, mai solid decât în trecut şi atunci îi trebuie mai mult confort. Se măreşte distanţa între scaune, acestea sunt ergonomice pentru a face orice călătorie mai puţin apăsătoare”, explică Dobrescu.

Referitor la piaţa locală, spune că apetitul românilor pentru promoţii este foarte mare. „Aproape 40% din călătorii frecvenţi, înscrişi în programul de fidelitate al Air France-KLM din Europa Centrală şi de Est, sunt din România”, spune Dobrescu. El subliniază, pe de altă parte, că „loialitatea este ceva volatil”, pentru că românii sunt înscrişi în programele de fidelitate ale mai multor companii aeriene. Provocarea legată de câştigarea de noi clienţi vine şi din faptul că, înainte de criză, românii plecau în vacanţe foarte scurte, cu avionul, de câteva ori pe an, iar acum, potrivit lui Alexandru Dobrescu, „media este un concediu pe an sau sunt foarte mulţi care nu mai pleacă deloc sau pleacă foarte aproape de casă”. De asemenea, şi cei care lucrează în multinaţionale au redus bugetele, iar călătoriile cu avionul au fost înlocuite de conferinţe video sau prin telefon. În schimb, cei care au descoperit avantajele unei călătorii cu avionul sunt lucrătorii sezonieri, mai explică şeful Air France-KLM România, care, treptat încep să renunţe la autobuze. Criza a însemnat astfel, pentru compania aeriană, şansa de a fi mai aproape de clienţi şi necesitatea de a inova pentru a rămâne în top.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii