Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Zbor cu turbulențe

Care sunt efectele aduse de lockdown asupra celui mai mare operator low-cost din Europa Centrală și de Est și cum va arăta viitorul post pandemie pentru industria aviatică?  
022 MP Wizz Air

În vreme ce majoritatea companiilor aeriene au ales să-și conserve resursele, Wizz Air se află pe lista jucătorilor care au văzut o oportunitate în aceste luni marcate de pandemie. Deși industria aviatică a fost, poate, cea mai grav afectată de lockdown, József Váradi, CEO al Wizz Air, rămâne optimist, chiar dacă „este o problemă complexă și complicată, care a depășit dimensiunea sanitară și a devenit din ce în ce mai mult o problemă economică și politică”.

Atunci când te afli în poziția de lider, nu te poți ascunde sau auto-izola, sperând că totul va fi bine, explică CEO-ul Wizz Air, căci „a doua zi trebuie să faci ceva în acest sens”. De aceea, profund afectată de lockdown, compania nu a ales calea clasică, de a stopa strategia de activitate, ci a vizat extinderea cu noi baze operaționale și inaugurarea de noi rute de călătorie, atât în România, cât și în alte state. Odată cu impunerea restricțiilor de circulație de către fiecare guvern național, Wizz Air remarcă o scădere semnificativă a cererii de călătorii. Potrivit presei locale, compania a anulat peste un milion de bilete cu plecare din România până în august și a returnat aproximativ 12 milioane de euro persoanelor care achiziționaseră deja bilete. Din luna mai, însă, Wizz Air a început să concretizeze planurile de expansiune, deschizând cea de-a 28-a bază a sa, la Larnaca. Lunile de vară au adus noi rute cu plecare din România spre Viena, Heraklion (Creta), Cagliari (Sardinia / Italia), Copenhaga, Bergen (Norvegia), Germania, Santorini și Mykonos (Grecia). Un alt pas important a fost reprezentat și de lansarea de noi linii ce leagă România de Emiratele Arabe. „Fiecare criză este o problemă, dar este și o oportunitate”, spune József Váradi. Complementar, Wizz Air a inaugurat o nouă bază la Bacău.

„Nu cred că oamenii ar trebui să se teamă să zboare din perspectiva siguranței. Și, ca să fiu sincer, nu cred că oamenilor le este frică să zboare. Problema cea mai mare aici nu este despre preocupările personale cu privire la siguranță, este mai mult spre capacitatea de a putea călători din cauza restricțiilor impuse de guverne”. Wizz Air anunță, pentru anul 2021, lansarea unor noi rute cu plecare din Cluj spre Germania, întrucât piața românească este strategică pentru companie. „Cred că România este o piață extrem de interesantă pentru Wizz Air.” Deși în perioada de izolare Wizz Air a fost nevoită să reducă o parte din job-uri, strategia de extindere cu noi baze și rute a permis disponibilizarea mai multor poziții și realocarea angajaților. „Cred că cea mai mare problemă în cadrul unei pandemii este faptul că riscă locuri de muncă, în mare măsură. Adică, evident, dacă priviți din perspectiva unei companii aeriene. Zborurile au devenit aproape imposibil de executat, având în vedere restricțiile impuse de guverne. A trebuit să scădem capacitatea în mod semnificativ și să contractăm funcționarea companiei”, explică CEO-ul Wizz Air. „Dar am creat noi oportunități de rețea, noi oportunități de zbor pentru angajații noștri, piloții și echipajul de cabină”, adaugă Váradi.

Dar ce măsuri a adoptat compania în vederea reducerii riscului de infectare cu virusul COVID-19? „Este mai sigur să zbori decât să mergi într-un supermarket”, spune József Váradi. El enumeră reguli stricte de sănătate și igienă, atât pentru pasageri, cât și pentru echipaj, de la obligativitatea purtării măștii la măsura de distanțare fizică. Complementar, József Váradi asigură că filtrele HEPA, instalate în cadrul fiecărei aeronave Wizz Air, filtrează 99,97% din virușii și bacteriile din aer. „Trebuie să creăm o infrastructură pentru ca oamenii să călătorească. Și încercăm să respectăm aceste standarde”, continuă el.

„Toată pandemia a creat, probabil, cea mai mare criză din industrie. Și nu este doar pentru industrie, ci probabil pentru omenire. Adică, știi, probabil de la cel de-al Doilea Război Mondial”, spune Váradi despre contextul actual. Cu toate acestea, el rămâne optimist, asigurând faptul că, în perioada post-pandemică, Wizz Air va fi mai mare și mai eficientă. Printre obiectivele pe termen lung se numără și reducerea emisiilor de carbon, în vederea încurajării energiei verzi. Wizz Air deține 134 de aeronave eficiente, din familia Airbus A320 și Airbus A320neo, care au încorporat tehnologii ce oferă un consum de combustibil redus cu 20% și o reducere a zgomotului cu aproape 50%, comparativ cu avioanele din ultima generație. „Dar, de fapt, o nouă aeronavă are un impact mai mic asupra emisiilor de carbon asupra mediului”, specifică el. Pe partea de business, CEO-ul adaugă „Profităm de o oportunitate foarte bună pentru a reduce costurile în afaceri. Dar, în același timp, trebuie să menținem un nivel de funcționare cât mai ridicat”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii