Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Yves Martin (Orange): “O caracteristică pe care consider că trebuie să o cultive și să o păstreze un tânăr specialist în marketing şi, deopotrivă, un senior din domeniu, este curiozitatea”

Marketingul următorilor cinci ani va continua să abordeze relația tot mai personală dintre client şi companie, estimează Yves Martin, Chief Marketing Officer Orange România. Astfel, se creează relaţii la nivel individual prin conceptul de „one2one marketing”.
042 marketing 03 Orange Yves Martin

Yves Martin, Chief Marketing Officer, Orange România

Forbes: În opinia dvs. care sunt cele mai importante provocări în marketingul următorilor cinci ani? (Câteva predicții despre marketingul următorilor cinci ani.)

Yves Martin: Cred că una dintre provocările pe care companiile le au şi le vor avea în continuare este să înţeleagă nevoile şi aşteptările fiecărui client.

De aceea, marketingul următorilor cinci ani va continua un trend pe care deja îl vedem implementat din ce în ce mai des şi anume o abordare tot mai personală a relaţiei dintre client şi companie. Se tinde astfel către crearea unei relaţii la nivel individual prin conceptul de „one2one marketing”. Acesta recunoaşte importanţa fiecărui client şi a contextului în care se află şi presupune oferirea de produse şi servicii adaptate fiecărei nevoi.

În acelaşi timp, revoluţia digitală generează cantităţi imense de informaţii. Astfel, marketingul următorilor ani va trebui să aibă capacitatea să gestioneze acest volum de informaţii şi să găsească insight-uri relevante pentru clienţi. Aşadar, capacitatea de analiză va juca un rol tot mai important pentru agregarea datelor, dar şi pentru înţelegerea nevoilor individuale.

O altă tendinţă pe care o vom vedea este migrarea de la marketingul produselor şi serviciilor la cel axat pe experienţe. Astfel, specialiştii de marketing vor trebui să aibă abilitatea să identifice modele comportamentale, să se adapteze în funcţie de context, dar mai ales să promoveze experienţele din jurul unui produs sau serviciu şi mai puţin produsul în sine sau beneficiile lui.

Cel mai bun exemplu este generația milenialilor care este deschisă către (şi chiar cere) experiențe noi, produse diferite, servicii personalizate şi care are nevoie să fie în permanență conectată.

Având în vedere că în următorii ani vor reprezenta grupul cu cea mai mare putere de cumpărare, deciziile de marketing vor fi cu siguranţă adaptate nevoilor lor. Să nu uităm că avem în față și o generație de nativi digitali, pentru care universul obiectelor conectate este unul firesc. Apetența pentru date mobile a dus la un boom al consumului de conținut video, „on the go”, tendință care se reflectă și pe piața din România şi de care trebuie să ţinem cont.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: ALINA MIROIU (ZDROVIT)

Forbes: Ce sfaturi i-ați da unui tânăr care intră în marketing? (Atât lucruri bune, cât și lucruri mai puțin bune despre marketing)

Yves Martin: Mai mult ca niciodată, astăzi, marketingul este bazat pe date (Data-Driven Marketing). De aceea, specialiştii din domeniul maketingului trebuie să aibă abilitatea de a colecta, de a analiza şi de a transforma datele pe care le au la dispoziţie într-o resursă de business.

Totodată, viitori specialişti în marketing trebuie să fie conştienţi de avantajele pe care le au la dispoziţie şi pe care marketingul digital le oferă. Dacă ţinem cont de numărul tot mai mare de consumatori prezenţi în mediul online, în combinaţie cu nenumărate platforme, canale şi dispozitive, rezultă că aceştia au astăzi posibilitatea de a oferi consumatorilor un număr aproape infinit de produse, servicii şi experienţe. Alături de acestea, uneltele destinate analizei datelor (analytics) permit experţilor în marketing să creeze o experienţă extrem de personalizată.

În acelaşi timp, specialiştii din domeniul marketingului nu sunt doar experţi în comunicare, ci trebuie să aibă cunoştinţe solide din domenii precum: user experience, ecommerce sau comunicare digitală.

 

Forbes: Care sunt criteriile și principiile pe baza cărora vă alegeți partenerii de comunicare? (agenții de publicitate, media, PR, digital, furnizori)

Yves Martin: Clienţii noştri de astăzi preferă un mix între mediul digital şi cel fizic. De aceea, un criteriu important în alegerea partenerilor noştri este abilitatea acestora de a desfăşura campanii care folosesc într-un mod eficient atât canalele tradiţionale cât şi cele digitale. Căutăm astfel să îmbinăm cele mai creative şi inovative viziuni din mediul tradiţional cu o abordare bazată pe analiza datelor şi monitorizarea performanţei din mediul digital.

Suntem mereu la curent cu dezvoltarea noilor canale şi încercăm constant să diversificăm mixul acestora pentru a fi acolo unde sunt şi clienţii noştri. În ultima decadă, am observat o evoluție constantă în consumul de date mobile, iar motivul principal al acestor creșteri este consumul accelerat de conținut video. De aceea, avem o abordare de tipul „digital first”  în care ne concentrăm eforturile pe dezvoltarea de conţinut video şi investim mult în zona de comunicare digitală.

Astfel, avem colaboratori extrem de variaţi, de la agenţii digitale, la creatori independenţi de conţinut sau parteneri din media tradiţională.

 

Forbes: Care considerați că este cea mai importantă calitate al unui om bun de marketing?

Yves Martin: O caracteristică pe care consider că trebuie să o cultive și să o păstreze un tânăr specialist în marketing şi, deopotrivă, un senior din domeniu, este curiozitatea. Lumea se află într-o continuă schimbare şi în fiecare zi apar idei, tehnologii şi unelte noi. Abilitatea de a descoperi şi înţelege toţi aceşti factori ne permite să ne punem mereu întrebări, să provocăm status quo-ul şi ne dă curajul să inovăm.

În egală măsură, un bun om de marketing trebuie să aibă abilitatea să înțeleagă ce îşi doresc utilizatorii, dar și deschiderea de a privi lucrurile dintr-o perspectivă nouă. Totul se rezumă la simplificarea şi identificarea elementelor esenţiale printr-o abordare transparentă şi la propunerea unei noi perspective pentru a inova. Iar într-o piață în care concurenţa este din ce în ce mai acerbă, inovaţia este elementul diferenţiator care poate aduce valoare adăugată clienţilor.

Cred că trebuie să fii mereu în căutare de răspunsuri la întrebările care încă nu au fost rostite.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii