Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Telecom |
|

Yves Martin (Orange): „Experienţa pe care clienţii o au cu produsele şi serviciile unui brand este esenţială pentru succesul oricărui business”

Yves Martin _1
Yves Martin, Chief Marketing Officer la Orange România, consideră că, peste 10 ani, cei 4P ai marketingului clasic vor fi complet înlocuiţi de cei 4E - Interactivitate, Experiență, Exclusivitate, Emoţie.

Yves Martin, Chief Marketing Officer, Orange România

Forbes: Care sunt elementele ce diferențiază anul 2018 de anii precedenți în activitatea dvs. de om de marketing?

Yves Martin: În primul rând, internetul în bandă largă este esenţial – clienţii îşi doresc să fie în permanenţă conectaţi şi să beneficieze de internet de mare viteză indiferent de locul în care se află. Pentru Orange, aceasta se traduce prin creşterea acoperirii 4G, dar şi prin continuarea dezvoltării serviciilor fix-mobil.

Astfel, în 2018 am observat o evoluţie a trendurilor din anul precedent. Serviciile fixe au continuat evoluția pozitivă din trimestrele anterioare ca urmare a lansării pachetelor convergente Orange Love în luna septembrie a anului 2017. Astfel, la finalul lunii iunie, serviciul de televiziune prin cablu și satelit, Orange Home TV, număra 448.000 clienți, în creștere cu 12.6% faţă de al doilea trimestru al lui 2017, iar serviciile fixe în bandă largă aveau peste 234.000 de abonați, în creștere cu 67%.

De asemenea, interesul utilizatorilor de a accesa conţinut video de pe orice dispozitiv se reflectă în numărul mediu lunar de utilizatori activi ai serviciului Orange TV Go care a crescut cu 22% în prima jumătate a anului, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2017. Creşterea a fost înregistrată ca urmare a ofertelor noi ce facilitează accesul la o gamă extinsă de filme, emisiuni și seriale.

În acelaşi timp, în acest an, dar şi în cei ce vor urma, vom continua să avem o abordare colaborativă alături de clienţi. Asta înseamnă că vom continua să ascultăm vocea clienţilor, nevoile şi preferinţele lor, dar şi să îi implicăm în acţiunile şi deciziile pe care le luăm. Un astfel de exemplu este relansarea la începutul anului a aplicaţiei My Orange, proces realizat prin implicarea directă a clienţilor Orange, care au testat diferitele funcţionalităţi ale aplicaţiei şi au acordat feedback.

Din perspectiva acţiunilor de marketing, dorim să continuăm această abordare dezvoltând alături de clienţi oferte şi campanii noi.

 

Forbes: Care sunt elementele ce diferențiază anul 2018 de anii precedenți în activitatea dvs. de om de marketing?

Yves Martin: În primul rând, internetul în bandă largă este esenţial – clienţii îşi doresc să fie în permanenţă conectaţi şi să beneficieze de internet de mare viteză indiferent de locul în care se află. Pentru Orange, aceasta se traduce prin creşterea acoperirii 4G, dar şi prin continuarea dezvoltării serviciilor fix-mobil.

Astfel, în 2018 am observat o evoluţie a trendurilor din anul precedent. Serviciile fixe au continuat evoluția pozitivă din trimestrele anterioare ca urmare a lansării pachetelor convergente Orange Love în luna septembrie a anului 2017. Astfel, la finalul lunii iunie, serviciul de televiziune prin cablu și satelit, Orange Home TV, număra 448.000 clienți, în creștere cu 12,6% faţă de al doilea trimestru al lui 2017, iar serviciile fixe în bandă largă aveau peste 234.000 de abonați, în creștere cu 67%.

De asemenea, interesul utilizatorilor de a accesa conţinut video de pe orice dispozitiv se reflectă în numărul mediu lunar de utilizatori activi ai serviciului Orange TV Go care a crescut cu 22% în prima jumătate a anului, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2017.

În acelaşi timp, în acest an, dar şi în cei ce vor urma, vom continua să avem o abordare colaborativă alături de clienţi. Asta înseamnă că vom continua să ascultăm vocea clienţilor, nevoile şi preferinţele lor, dar şi să îi implicăm în acţiunile şi deciziile pe care le luăm.

 

Forbes: Vă rugăm să nominalizați trei tendințe în marketingul din România pe care le-ați constatat în prezent.

Yves Martin: Experienţa pe care clienţii o au cu produsele şi serviciile unui brand este esenţială pentru succesul oricărui business. În acelaşi timp, în ultimii ani marketingul are o abordare tot mai personală, încercându-se crearea unei relaţii la nivel individual. Vorbim aici de „one2one marketing”, concept care recunoaşte importanţa fiecărui client şi prin care se încearcă oferirea unor produse sau servicii personalizate.

Nu în ultimul rând, apetenţa românilor pentru dispozitive mobile se reflectă în modul în care aceştia interacţionează şi consumă conţinut. Tot mai multe branduri au o abordare de tipul „mobile first experience” în care conţinutul este în special creat pentru dispozitivele mobile.

 

Forbes: Ce rol are Social Media în activitatea dvs. de om de marketing? A devenit Social Media prima putere de care se ține seama în deciziile de marketing?

Yves Martin: Canalele de Social Media reprezintă o componentă esenţială a strategiei noastre, însă nu este singura. Pentru că fiecare client este diferit cu preferinţe şi nevoi diferite, unele canale de comunicare vor fi mai relevante decât altele. De aceea, nu alegem un canal în detrimentul altuia, ci ne concentrăm pe crearea unui mix de comunicare care să ducă mesajul potrivit la clienţii pentru care acesta este relevant.

În acelaşi timp, observăm o apetenţă crescută a clienţilor noştri pentru serviciile de internet mobil, ceea ce ne indică că Social Media va deveni tot mai relevant pentru tot mai mulţi clienţi. Astfel, la finalul lunii iunie, 3,6 milioane de clienţi foloseau serviciile Orange 4G, în creștere cu peste 35% comparativ cu aceeași perioadă din 2017.

Pentru un brand, frumuseţea canalelor de Social Media constă tocmai în interacţiunea directă, instantanee cu clientul. Reacţia şi feedback-ul acestora sunt extrem de valoroase pentru că ne ajută să întelegem mai bine ce îşi doresc şi ce este cu adevărat important pentru ei. De aceea, ţinem cont de toate semnalele transmise de clienţi prin intermediul reţelelor sociale.

 

Forbes: Cum credeți că va arăta omul de marketing în anul 2028? Vă rugăm să schițați un portret al acestuia peste 10 ani și dacă credeți că va mai exista vreo legătură a activității de marketing cu cea din prezent.

Yves Martin: Omul de marketing al viitorului va beneficia de ajutorul mai multor instrumente digitale, începând cu Inteligenţa Artificială. El va trebui să fie expert în managementul datelor şi va avea cunoştinţele şi capacitatea de a folosi informaţii din mai multe domenii, îmbinându-le în mod creativ pentru a oferi o perspectivă mai profundă asupra lucrurilor. În plus, activitatea acestuia va veni în completarea instrumentelor digitale.

Această abordare multi-disciplinară îi va permite să se adapteze mult mai uşor situaţiilor neprevăzute şi provocărilor din următorul deceniu. Influenţa tehnologiei şi evoluţia comunităţii digitale  îşi vor pune inevitabil amprenta şi asupra modului în care vom face marketing. Astfel, cei 4P ai marketingului clasic vor fi complet înlocuiţi de cei 4E – Interactivitate, Experiență, Exclusivitate, Emoţie (Engagement, Experience, Exclusivity, Emotion).

Totodată, viitorii oameni de marketing, ajutaţi de tehnologie, vor pune accent mai mare pe micro-segmentare, adresându-se într-un mod cât mai personalizat unor grupuri tot mai nişate de consumatori şi chiar la nivel individual.

(16 august 2018 – București)

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii