Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Yves Martin (Orange): „Estimăm că, până în 2020, patru din cinci români vor fi utilizatori de smartphone”

Yves Martin, Chief Marketing Officer la Orange România, consideră că piața de telecomunicații din România are un potențial mare de creștere, în special în diversificarea soluțiilor care îi ajută pe oameni să fie conectați.
Yves Martin _1

Yves Martin, Chief Marketing Officer, Orange România

Forbes: Care sunt oportunitățile anului 2017 în activitatea dumneavoastră de om de marketing? Este un an obișnuit, de creștere a consumului în România, sau ocupă un loc de special, care se diferențiază de anii precedenți?

Yves Martin: În România, piaţa de telecomunicaţii are încă un potenţial de creștere destul de mare, în special dacă ne referim la diversificarea soluțiilor de comunicații care îi ajută pe oameni să fie conectați la ceea ce este important pentru ei. 2017 este un an în care observăm accentuarea unor trenduri care au luat amploare în ultimii ani. Mă gândesc la urbanizare, la creșterea nevoii și interesului pentru obiecte care monitorizează sănătatea, la atenția sporită pentru securitate – atât în mediul virtual cât și fizic.

Aceste tendințe nasc oportunităţi la nivel de business – vedem creșterea nevoii de digitalizare a oamenilor, care este susținută de o dublare a traficului total de internet mobil de la trimestru la trimestru, dar și de apetitul crescut pentru obiectele conectate, fie că vorbim despre accesorii precum ceasurile inteligente sau despre soluții mai complexe precum smart home. În prima jumătate a lui 2017, vânzarile de obiecte conectate s-a dublat faţă de aceeași perioadă a anului trecut.

Aceste schimbări cer o susținere și pe partea de educare, acompaniere în zona de digitalizare, unde Orange vine cu programe care atrag atenția asupra a ceea ce înseamnă o prezență responsabilă pe internet pentru copii, dar și programe precum Părinți la Școală, care facilitează accesul adulților la noile tehnologii, ne ajută să fim mai bine conectați.

De asemenea, digitalizarea influențează și modul în care interacționăm cu brandurile, în care facem cumpărături. Astfel, o strategie omnichannel cu accent pe experiența clienților este vitală în 2017. Mă refer aici la extinderea conceptului Orange smart shop, la îmbunătățirea tuturor punctelor de interacțiune cu clientul și la lărgirea funcționalităților Contului Meu Orange.

VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR DE FILME ȘI SERIALE!

Dupa un 2016 extrem de dinamic pentru industria telecom, în 2017  ne concentrăm pe consolidarea serviciilor recent lansate: servicii  fixe, servicii TV, servicii financiare și Smart Home. Anul trecut am făcut un pas major și am început să oferim clienților noștri experiența convergenței, o oportunitate și o provocare în același timp. Obiectivul nostru este să creștem aceste servicii și să ne susţinem clienţii în descoperirea beneficiilor pe care convergenţa le aduce – simplificare, un singur operator, o singură factură, un singur punct de contact și conţinut diversificat.

Prin intermediul serviciilor de internet fix și TV, Orange și-a consolidat portofoliul pe segmentul de divertisment, unde oferim deja utilizatorilor experiența multi screen prin intermediul servicului de OTT.

Luna iunie a acestui an a marcat aniversarea a 20 de ani de prezenţă în Romania. Timp de două decenii, compania a crescut împreună cu piaţa și adesea a dat tonul în materie de inovaţie, cu lansări care au marcat momente de pionerat în industria telecom. Dacă acum 20 ani am început prin a oferi servicii de voce mobilă, în prezent Orange a devenit un integrator. Obiceiurile de consum au fost revoluționate de tehnologie și de cantitatea de informație la care un utilizator are acces în prezent. Astfel, tehnologia a redefinit procesele de învățare, divertismentul, mediul de business.

Estimăm că până în 2020, patru din cinci români vor fi utilizatori de smartphone, ceea ce pregătește un teren propice dezvoltării serviciilor video-on-demand și a pieței OTT, va accelera și mai mult adopția și consumul de date și va atrage dezvoltarea și implementarea unor noi soluțiii IoT.

CITEȘTE INTERVIUL CU BOGDAN BORDEIANU (ZDROVIT) 

Forbes: Care sunt lecțiile pe care le-ați dobândit din experiența crizei economice din perioada 2009 – 2013? Aveți pregătit un plan în cazul unei noi recesiuni?

Yves Martin: Industria de telecomunicaţii este prin natura sa una dinamică. Cu atât mai mult, pe o piaţă competitivă precum cea din România.

Ce am învăţat din experienta anilor trecuți este că, într-o perioadă mai puţin favorabilă economic, flexibilitatea și adaptabilitatea businessului  sunt elemente cheie.

Pentru a securiza veniturile, ajută prospectarea unor noi linii de business. Un astfel de exemplu, relevant pentru industria telecom, ar fi segmentul de accesorii.

Înainte de toate, abordarea noastră se conturează în jurul ascultării vocii clientului, a înțelegerii nevoii acestuia dar, mai ales, a experienței acestuia cu brandul Orange, fie că vorbim despre produse și servicii sau interacțiunea prin Serviciul Clienți și în magazine.

Crearea unui spațiu de discuții cu clienții este un element esențial, ce permite înțelegerea nevoilor de comunicare ale românilor. În modelul nostru de business, ceea ce ne ajută să ne fidelizam baza de clienți este tocmai satisfacția clienților, valoarea pe care o aducem serviciilor noastre, indiferent de contextul economic.

VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR ÎN URBAN – SEPTEMBRIE 2017

Forbes: Din punctul dvs. de vedere, care este trendul cu cel mai puternic impact în deciziile de marketing (naționalism, digitalizare, îmbătrânirea populației, generația Millennials etc.)

Yves Martin: Capacitatea unei companii de a-și adapta modelul de business tendinţelor pieţei este principalul diferenţiator între companiile care performează și cele care devin perimate.

Dincolo de evoluția tehnologică, procesul de transformare digitală în care ne aflăm aduce promisiunea unui stil de viață mai bun. Internetul sși conectivitatea permanentă remodelează lumea în care trăim și digitalizarea aduce schimbări radicale, poate cele mai semnificative de la Revoluția Industrială până în prezent.

Tehnologia servește drept suport nu doar pentru indivizi, ci și pentru afaceri, orașe și guverne.

Fiecare generație de clienţi consumă din ce mai multe date mobile și există necesitatea de conectivitate neîntreruptă, fie că suntem acasă, la birou, în mișcare sau ne aflăm în mediul rural.

Am devenit consumatori digitali și avem nevoie de acoperire pe măsură. Din acest punct de vedere, Orange a reușit performanța unei acoperiri 4G 100% la nivel național în mediul urban și continuă investițiile în rețea.

Un rol important pe care ni-l asumăm este acela de a contribui la transformarea digitală a României, începând cu micile afaceri, sprijinind mediul antreprenorial și educațional și mergând spre ceea ce numim „smart territories”. Astfel, conectivitatea va continua să fie coloana vertebrală a oricărei inițiative digitale, indiferent de industrie, însă o atenție sporită va fi acordată soluțiilor „end-to-end” care aduc din ce în ce mai multă valoare în viața oamenilor și a business-urilor.

Creșterea universului IoT creează terenul propice pentru dezvoltarea conceptelor smart  – case inteligente, orașe inteligente, clădiri inteligente. În acest sens, în România deja putem vorbi atât de proiecte pilot, cum este conceptul de oraș inteligent implementat la Alba Iulia, precum și de proiecte comerciale, implementate în Cluj-Napoca și în Timișoara.

VREAU TWIN PEAKS!

O astfel de platformă integrată de soluții smart city își propune să aducă beneficii comunității printr-un management mai eficient al resurselor, precum apă sau energie, a transportului în comun, a turismului sau a educației.

Dezvoltarea infrastructurii și evoluția rețelelor spre viteze foarte mari cu latențe extrem de reduse vor permite ca în viitorul apropiat termeni precum realitate virtuală, augmentată sau inteligență artificială să devină elemente obișnuite ale vieții noastre cotidiene.

Generația Millennials are și ea un cuvânt de spus. Este deschisă către experiențe noi, produse diferite sș servicii personalizate, în permanență conectată. Se preconizează că în următorii ani va fi grupul cu cea mai mare putere de cumpărare, așadar deciziile de marketing sunt adaptate și nevoilor lor.

Să nu uitam că avem în față și o generație de nativi digitali, pentru care universul obiectelor conectate este unul firesc. Apetența pentru date mobile a dus la un boom al consumului de conținut video, on the go, tendință care se reflectă și pe piața din România.

Pentru a continua să fie competitiv, cunoașterea și asumarea impactului noilor tehnologii, precum și investițiile în noi servicii și noi experiențe reprezintă atuurile unui om de marketing într-o economie digitală.

Forbes: În viziunea dvs, care sunt domeniile pe care omul de marketing trebuie să le cunoască pentru a fi mai performant? (sociologia, psihologia, politica, sport, mass-media etc)

Yves Martin: Câte puţin din fiecare, însă în primul rând trebuie să cunoască foarte bine piaţa căreia i se adresează, nevoile specifice ale diferitelor segmente de clienți.

Românii sunt entuziaști în ceea ce privește tehnologia și inovațiile sunt mereu primite cu mare interes. De exemplu, pentru Smart Home, soluția Orange de monitorizare și protejare a casei, adopția serviciului a crescut de patru ori în primul semestru al acestui an, comparativ cu anul trecut. De asemenea, dacă ne uităm la creșterea adopției accesoriilor conectate, în primul semestru din 2017 vânzările au fost accelerate cu până la 151% faţă de acceași perioadă a anului trecut.

Pentru a continua să fie competitiv, cunoașterea și asumarea impactului noilor tehnologii, precum și investițiile în noi servicii și noi experiențe reprezintă atuurile unui om de marketing într-o economie digitală.

Planurile noastre sunt construite pentru a clădi performanță pe termen lung și iau în considerare piața și evoluțiile sale.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii