Work Life Balance – Robert Uzuna (Ursus): „Procesele de business trebuie gândite astfel încât să nu sufoce comunicarea și luarea deciziilor într-o organizație” - Forbes.ro
Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Lifestyle |
|

Work Life Balance – Robert Uzuna (Ursus): „Procesele de business trebuie gândite astfel încât să nu sufoce comunicarea și luarea deciziilor într-o organizație”

Robert Uzuna_Ursus
„Forbes România” i-a invitat pe antreprenorii și managerii din România să răspundă unor întrebări despre echilibrul dintre viața personală și cea profesională.

Robert Uzuna, Vice President Corporate Affairs, Ursus Breweries SA

Forbes: Una dintre problemele ridicate tot mai des în ultimii ani vizează echilibrul între viața personală și cea profesională. Credeți că un angajator se poate implica eficient în viața echilibrată a angajatului? Dacă da, cum ar putea să o facă?

Robert Uzuna: În esență, s-ar putea spune că angajatorul este cel care deține majoritatea pârghiilor care să permită, între altele, inclusiv atingerea unui echilibru între viața personală și cea profesională.

În egală măsură, organizațiile sunt chiar oamenii care le pun în mișcare. Prin urmare, atingerea unui echilibru are la bază un dialog intern care se construiește pe o cultură organizațională sănătoasă. Cu siguranță, o organizație de succes nu trebuie să depindă de rezultatul negocierilor cu sindicatul pentru a aduce soluții eficiente în materie de bunăstare a angajaților.

Cum ar putea să o facă poate fi exemplificat inspirându-mă din politicile companiei din care fac parte. În  Ursus Breweries oferim opțiuni care susțin work-life balance, precum  timpul de lucru flexibil, posibilitatea de a lucra de-acasă în situații convenite de comun acord cu managerul direct, utilizarea video-conferințelor pentru a elimina deplasările care nu sunt absolut necesare etc.

De asemenea, am organizat și vom continua să planificăm sesiuni de ergonomie și managementul stresului, alături de stimularea pasiunilor recreativ-intelectuale prin accesul la diverse concursuri și la biblioteca modernă destinată angajaților -Bookster.

Nu în ultimul rând, pentru crearea și stimularea unei culturi organizaționale autentice și care să reflecte personalitatea angajaților, soluțiile amintite pot fi completate cu cele care stimulează implicarea propriilor angajați în activități de voluntariat, la liberă alegere a acestora, astfel încât să reflecte pasiunile, interesul și nevoile comunităților locale din care aceștia fac parte.

COSTEL POSTOLACHE (INTEGRAL) – WORK, LIFE, BALANCE

Forbes: Cum reușiți să găsiți, personal și instituțional, la nivelul companiei pe care o reprezentați, acest echilibru?

Robert Uzuna: Găsirea echilibrului este o provocare care face parte din cotidian. Nu putem nega ce se întâmplă în jurul nostru, de la explozia informațională și până la viteza cu care evoluțiile societății și ale mediului de afaceri prind contur, în aproape orice latură a activității sociale și economice.

Trăim vremuri în care, pentru a putea tăia din lista de obiective de peste zi a oricărui manager, concentrarea pe „prioritatea priorităților” și reducerea comunicării la esență au devenit normă, chiar dacă nu întotdeauna în forme stilistice adecvate. Până la urmă, așa a apărut „afacereza”, de care se face atât de mult haz.

Adaptarea continuă este „numele jocului”, iar aici doar clasicele apeluri la rigurozitatea planificării timpului nu mai sunt suficiente. Aș spune, din experiența proprie în compania pe care o reprezint, că ajută foarte mult să existe o bună structură organizatorică, cu politici și proceduri bine însușite și corect aplicate, pentru a permite fluidizarea proceselor de lucru. În egală măsură, procesele de business trebuie gândite astfel încât să nu sufoce comunicarea și luarea deciziilor într-o organizație.

Personal, cred că tehnologia informațională trebuie transformată într-un aliat, într-o perioadă în care chiar aceste „unelte” evoluează de la o versiune la altă aproape peste noapte – multitudinea de aplicații care ne ajută să monitorizăm noutățile în timp real, să comunicăm instant în grupuri predefinite, să ne organizăm mai bine agenda sau să salvăm și să „îndosariem” informații relevante. Și, bineînțeles, la finalul zilei trebuie găsite momentele de relaxare care să îndepărteze stresul indus de această continuă provocare: mișcare în aer liber, muzică și mesaje pozitive, pe cât posibil.

ADINA DUȚU (SMARTPOINT) – WORK, LIFE, BALANCE

Forbes: Care sunt cărțile pe care aveți în plan să le citiți în următoarea perioadă?

Robert Uzuna: Ca mulți dintre cunoscuții mei, am obiceiul să „duc” mai multe cărți de-o dată. Partea frumoasă este că poți astfel alege să citești în funcție de starea de spirit.

În perioada următoare, fiind vară și sezon de vacanțe, intenționez să citesc o carte inspirată de pasiunea mea pentru sailing, „Two years before the mast”, de Richard Henry Dana, care surprinde viața pe mare la începutul secolului al XIX-lea.

De asemenea, îmi doresc să citesc mai multă literatură de ficțiune, cu accent pe teme polițiste sau de spionaj, de la clasicul John le Carré și până la colecția de titluri ale Rodicăi Ojog-Brașoveanu, marea doamnă a literaturii polițiste românești, fără a omite însă nici surpriza plăcută reprezentată de „Cartea oglinzilor” a lui E.O.Chirovici – care a fost foarte bine primită de critica internațională, fiind publicată în peste 38 de țări. Am descoperit că stilul polițist alert, în care nu lași cartea din mână, mi se potrivește bine și stimulează o gratificare plăcută prin ținerea în șah a imaginației.

Nu în ultimul rând, îmi doresc să continui o excepțională lucrare de memorialistică, „Memoriile” mitropolitului Bartolomeu Anania, care se constituie într-un veritabil arc peste timp, încărcat cu un parfum aparte, al unor vremuri descrise cu elocință unică a unui înalt prelat care a fost și membru al Uniunii Scriitorilor.

ALINA STEPAN (IPSOS) – WORK, LIFE, BALANCE

Forbes: Care sunt cele cinci cărți pe care le considerați esențiale pentru o bibliotecă de afaceri?

Robert Uzuna: Domeniul pe care activez în organizație mă duce către recomandări care ies din tiparul de cărți pentru „core-business”. Deopotrivă, dubla mea formare, de profesor asociat la instituții de învățământ superior și fost diplomat, mă fac să cred că, pentru a putea ghida o organizație mare în lumea provocărilor actuale, este nevoie să înțelegi foarte bine contextul global istoric și actual, dinamica multiplelor procese sociale înconjurătoare, tot așa cum este necesar să te auto-șlefuiești pentru a deveni un om care apreciază aspecte ale vieții, altele decât profesia.

Prin urmare, între cărțile pe care le consider esențiale pentru o bibliotecă de afaceri aș enunța:

– „Caesar – Life of a Colossus”, de Adrian Goldsworthy, pentru învățămintele pe care le putem trage din complexitatea personajului principal;

– „Why nations fail”, de Daron Acemoglu și James A. Robinson, pentru modul în care abordează dezvoltarea din perspectiva istorică și punctarea unor determinisme istorice care au dus la construcția lumii de astăzi;

– „Între Orient și Occident”, de Neagu Djuvara, o lucrare despre Țările Române la granița dintre secolele al XVIII-lea și al XIX-lea, care va ajuta la înțelegerea țesăturii poporului român, cu instituții și obiceiuri ale căror reverberații le regăsim și astăzi în etosul colectiv;

– „Saving capitalism”, de Robert Reich, un veteran membru în trei administrații prezidențiale americane, pentru a ne reaminti scopul unei orânduiri.

– „The Story of Art”, de E.H. Gombrich, una dintre cele mai accesibile introduceri în lumea artelor vizuale, cu peste șapte milioane de exemplare vândute, făcând-o cea mai bine vândută carte de artă din toate timpurile, tradusă în aproximativ 30 de limbi. Și aceasta pentru a nu uita, într-o lume complicată, una dintre cele mai plăcute bucurii ale vieții – estetica frumosului creat de om și miza păstrării acestuia.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii