Work Life Balance - Mona Opran (Centrade|Cheil): „Uneori, când visele mari se intersectează cu direcția agenției, ne străduim să dăm aripi proiectelor personale” - Forbes.ro
Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Lifestyle |
|

Work Life Balance – Mona Opran (Centrade|Cheil): „Uneori, când visele mari se intersectează cu direcția agenției, ne străduim să dăm aripi proiectelor personale”

Mona Opran_Centrade_unu
„Forbes România” i-a invitat pe antreprenorii și managerii din România să răspundă unor întrebări despre echilibrul dintre viața personală și cea profesională.

Mona Opran, COO South East Europe, Centrade|Cheil

Forbes: Una dintre problemele ridicate tot mai des în ultimii ani vizează echilibrul între viața personală și cea profesională. Credeți că un angajator se poate implica eficient în viața echilibrată a angajatului? Dacă da, cum ar putea să o facă?

Mona Opran: Poate părea un clișeu, dar oamenii fericiți chiar muncesc mai bine. Încercam să vedem viața privată și personală nu ca două elemente opuse și în echilibru ci mai degrabă integrate. Lucrăm într-o industrie unde totul se rezumă la oameni și este firesc să-i încurajăm să-și exploreze la maxim potențialul.

Punând acest concept în practică, respectăm câteva principii și aplicăm tactici de lucru în agenția noastră.

Claritate și transparența: definirea clară a rolurilor și a așteptărilor, comunicarea transparentă a direcției în care creștem și disponibilitatea echipei de management sunt elemente esențiale pentru a încuraja responsabilitatea și implicarea tuturor. Când oamenii își cunosc scopul, se creează spațiu pentru manifestarea propriului stil.

Structura orizontală a organizației ne permite să fim mai agili și mai puțin birocratici creând teren propice pentru idei și inițiative. Profesioniștii adevărați pun suflet în proiectele lor și sunt încântați atunci când acestea prind viață. Ca angajator nu putem decât să susținem o asemenea atitudine ca să ofere satisfacție dincolo de definiții profesional/personal.

Respectul acordat fiecărui om care lucrează în agenția noastră este, de asemenea, esențial. Respectăm convingerile colegilor noștri, înțelegem nevoile, încurajăm hobby-urile, susținem proiectele de voluntariat și, uneori, când visele mari se intersectează cu direcția agenției, ne străduim să dăm aripi proiectelor personale.

Aplicarea acestor principii este un exercițiu continuu și sperăm să devenim din ce în ce mai buni.

Inovația, inspirația și echilibrul sunt foarte importante pentru starea de bine a echipei iar angajatorul trebuie să creeze spațiul potrivit pentru a le încuraja.

ROBERT UZUNA (URSUS) – WORK, LIFE, BALANCE

Forbes: Cum reușiți să găsiți, personal acest echilibru?

Mona Opran: În primul rând, prin susținerea familiei.

A fost o decizie a întregii familii ca eu să îmi construiesc o carieră și m-am bucurat de înțelegerea și susținerea lor totală. Împart în mod egal cu soțul meu tot ce ține de creșterea copiilor, casa noastră, energia pozitivă a familiei și planurile de viitor.

Fetele noastre știu că ne place ceea ce facem și că „munca” nu ne ține departe unii de alții; în plus, cred că suntem mai interesanți ca oameni și ca părinți fiind expuși la o diversitate de informații prin prisma meseriei; le încurajăm și pe ele să experimenteze ca și noi, în fiecare zi, la școală și cu prietenii.

Mai mult, suntem norocoși să avem parte de bunici sănătoși și plini de energie (profesori la pensie) care, printre multe alte activități în familie își asumă cu entuziasm și rolul de tutori after-school. Știu, e absolut minunat!

În al doilea rând, prin alegerile pe care le fac.

Pentru a avea o viață împlinită atât profesional cât și personal trebuie să definesc ce înseamnă succesul pentru mine în ambele cazuri.

Ei bine, acesta e un unghi interesant din care să pui problema. Am citit odată că oamenii nu pot fi la fel de buni în mai multe domenii simultan. Chiar dacă mă simt superwoman, trebuie stabilit nivelul de performanță din fiecare domeniu care să mă facă să spun: sunt un profesionist bun, sunt o mamă bună, o soție și un om bun.

Așadar, acceptarea propriilor limite și stabilirea priorităților îmi permite să îmi folosesc energia și puterea de concentrare mult mai bine pentru ca, în final, să pot îndeplini mai mult decât mi-am propus.

Ca să dau câteva exemple… Mă gândesc: de câte ori pe săptămână ar trebui să îmi duc fetele la culcare pentru a simți că sunt o mamă prezentă? Câte noi specializări ar trebui să învăț pentru a simți că țin pasul din punct de vedere profesional? Câți oameni vreau să motivez prin eforturile mele încât să spun că ceea ce fac contează cu adevărat? Câte cauze sociale ar trebui să susțin pentru a simți că am o contribuție reală față de cei mai puțin norocoși că mine?

Totul se reduce la alegerile pe care le facem și la modul în care ne stabilim prioritățile; odată acest pas făcut, lucrurile sunt mai ușor de dus la capăt.

În al treilea rând, prin pasiunile mele.

Mă bucur când interesele mele găsesc un mediu fertil atât la muncă cât și acasă. Atunci când sunt pasionată de ceva, cum ar fi poveștile și plăcerea de a povesti, cum ar fi impactul inteligenței artificiale asupra viitorului omenirii, cum ar fi potențialul uman și puterea de relaționare… pasiunile sunt parte din mine și încerc să le exprim și să le cultiv atât acasă cât și la muncă.

Cred că dacă profesia pe care o ai îți stârnește curiozitatea, ești deja cu un pas în față spre a avea o viață completă și echilibrată.

COSTEL POSTOLACHE (INTEGRAL) – WORK, LIFE, BALANCE

Forbes: Care sunt cărțile pe care aveți în plan să le citiți în următoarea perioadă?

Mona Opran: Daca ne referim la partea profesională, acestea sunt cărțile de pe lista mea:

  • „Arta războiului” – Sun Tzu;
  • „Homo Deus – Scurta istorie a viitorului” – Yuval Noah Harari;
  • „Liderii mănâncă ultimii” – Simon Sinek.

Forbes: Care sunt cele cinci cărți pe care le considerați esențiale pentru o bibliotecă de afaceri?

Mona Opran: Cred că fiecare profesionist are anumite interese și anumite domenii de aprofundat. Acestea sunt cărțile care m-au ajutat sa înțeleg mai bine oamenii și managementul talentelor, mi-au oferit o perspectivă mai largă asupra noastră ca indivizi și culturi.

  • „Sapiens, Scurta istorie a omenirii” – Yuval Noah Harari;
  • „Affluenza” – Oliver James;
  • „Gândire rapidă, gândire lentă” – Daniel Kahneman;
  • „Întreabă-te DE CE” – Simon Sinek;
  • „Work Rules” – Laszlo Bock.

ALINA STEPAN (IPSOS) – WORK, LIFE, BALANCE

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii