
IMPLICAREA ANGAJATORULUI. Da, angajatorul poate și trebuie să se implice. Rolul angajatorului este foarte important în menținerea echilibrului. Semnalele unui dezechilibru se pot observa ușor: comunicare semnificativă și repetată în afara orelor obișnuite de lucru sau rămânerea „on-line” în perioada vacanței. De multe ori, chiar elemente de cultură organizațională interpretate excesiv de angajați conduc la aceste dezechilibre. Expresii corporatiste precum „Run the extra mile” sau „Pedal to Metal” trebuie interpretate în contextul corect al urgențelor. La final însă, responsabilitatea principală pentru o viață echilibrată ne revine fiecăruia dintre noi, personal.
ECHILIBRU. Personal, cred că stabilirea de repere explicite ajută: timpul petrecut cu cei dragi, cu hobby-urile (altele în afară de serviciu). Apoi, cred că mai este important ca cei apropiați să intervină prompt pentru a-l „salva” pe dependentul de permanente urgențe. Instituțional, o cultură organizațională care să valorizeze și să recunoască echilibrul poate ajuta foarte mult.
CĂRȚI PE LISTA SCURTĂ.
„Laur” – Evgheni Vodolazkin
„Strategy beyond the hockey stick” – Bradley/Hirt/Smit
„Fahrenheit 451” – Ray Bradbury
CĂRȚI ESENȚIALE.
„Personal MBA” – Josh Kaufman
„Thinking, Fast and Slow” – Daniel Kahneman
„Innovator’s dilemma” – Clayton Christensen
„Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance” – Michel Porter
„Crossing the chasm” – Geoffrey A. Moore