Work Life Balance – Costel Postolache (Integral): „Sunt puține societăți comerciale autohtone din România care dau atenție nevoilor angajaților” - Forbes.ro
Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Lifestyle |
|

Work Life Balance – Costel Postolache (Integral): „Sunt puține societăți comerciale autohtone din România care dau atenție nevoilor angajaților”

Costel Postolache_Integral
„Forbes România” i-a invitat pe antreprenorii și managerii din România să răspundă unor întrebări despre echilibrul dintre viața personală și cea profesională.

Costel Postolache, director general, Editura Integral

Forbes: Una dintre problemele ridicate tot mai des în ultimii ani vizează echilibrul între viața personală și cea profesională. Credeți că un angajator se poate implica eficient în viața echilibrată a angajatului? Dacă da, cum ar putea să o facă?

Costel Postolache: Chiar dacă un angajator spune că nu poate și nu trebuie să se implice în viața personală a angajatului, adevărul este de partea cealaltă. Cu sau fără voia lor, relația angajat-angajator este una simbiotică, ei alcătuiesc o comunitate de interese, emoții, relații, comunicare. Dacă nu este așa, atunci relația angajat-angajator nu are niciun viitor.

Dacă această comunitate se constituie, atunci nevoia angajatului pentru o viață echilibrată devine implicit nevoia companiei. Dar pentru ca aceasta să se întâmple, este necesară o cultură a companiei, indiferent dacă este vorba de o cultură corporatistă în sens propriu sau dacă este vorba de relațiile specifice unei mici companii, cu câțiva angajați.

În afara multinaționalelor, cele mai multe cu o tablă de valori bine consolidată, sunt puține societăți comerciale autohtone din România care dau atenție nevoilor angajaților (atunci când aceștia nu sunt membri ai familiei sau prieteni apropiați) și cu atât mai puțin echilibrului între viața profesională și cea personală a angajaților.

ADINA DUȚU (SMARTPOINT) – WORK, LIFE, BALANCE

Forbes: Cum reușiți să găsiți, personal și instituțional, la nivelul companiei pe care o reprezentați, acest echilibru?

Costel Postolache: Editura Integral are un model foarte flexibil de organizare. Deși compania a crescut într-un ritm foarte susținut în ultimii ani și a ajuns la o producție comparabilă cantitativ (și calitativ) cu a marilor edituri din România, Integral și-a menținut structura inițială, bazată pe un nucleu foarte redus de personal, centrat pe componenta de vânzări, care colaborează strâns, dar… flexibil, cu restul echipei, care nu are o bază fixă într-un sediu sau într-un spațiu comun.

Desfășurarea activității se bazează pe comunicarea în mediu virtual, iar evaluarea se face strict în funcție de rezultate și nu pe numărul de ore petrecut la birou sau în fața calculatorului. Mulți membri ai echipei se află în alte orașe ale țării, fiecare lucrează atunci când poate, dar sincronizarea în atingerea obiectivelor și satisfacerea timingului acestora rămân esențiale.

În aceste condiții, reușim să obținem o eficiență maximă din partea fiecărui angajat, oferindu-i, în același timp, o flexibilitate totală în organizarea programului de lucru, dar și a timpului dedicat familiei și vieții personale.

ALINA STEPAN (IPSOS) – WORK, LIFE, BALANCE

Forbes: Care sunt cele cărțile pe care aveți în plan să le citiți în următoarea perioadă?

Costel Postolache: Pentru că businessul nostru este să facem cărți, fiecare dintre noi citește, vrând-nevrând, câteva sute de cărți pe an. De cele mai multe ori citirea unei cărții face parte, pentru mine, dintr-un exercițiu profesional. Și dacă nu găsesc o carte care mă interesează, atunci consider că aceasta este o oportunitate pentru publicarea uneia pe aceeași temă. Iar dacă citesc pentru plăcere, atunci cu siguranță voi căuta o carte a unor (sau despre) oameni care au schimbat lumea prin gândirea lor. Și pentru că suntem totuși în secolul XXI, mă interesează să înțeleg mecanismul din mintea lui Steve Jobs, Elon Musk, ori alții ca ei. Iar pentru că mai există viață și dincolo de business, urmăresc și ce mai scriu profesionștii mass-market-ului, ca să nu spun direct numele lui Dan Brown & Co.

ANA NICOLAU (NEMIRA) – WORK, LIFE, BALANCE

Forbes: Care sunt cele cinci cărți pe care le considerați esențiale pentru o bibliotecă de afaceri?

Costel Postolache: „The Age of Unreason” (1989) – Charles Handy, „Ce-ar face Google” (2008) – Jeff Jarvis, „The Steve Jobs Way: iLeadership for a New Generation” (2012) – Jay Elliot, „Zero to One: Notes on Startups, or How to Build the Future” (2015) – Peter Thiel. În plus: „Manual de vânzare a cărții” (2012) – Costel Postolache și „Ghiță Pușculiță – idei de afaceri pentru copii” (2016) – Nana Pitz.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii