Work Life Balance – Camelia Șucu (Antreprenor în serie): „Business-urile mele sunt parte din mine și ocupă un loc atât de important în viața mea, încât nu mă detașez niciodată de ele 100%” - Forbes.ro
Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Lideri |
|

Work Life Balance – Camelia Șucu (Antreprenor în serie): „Business-urile mele sunt parte din mine și ocupă un loc atât de important în viața mea, încât nu mă detașez niciodată de ele 100%”

„Forbes România” i-a invitat pe antreprenorii și managerii din România să răspundă unor întrebări despre echilibrul dintre viața personală și cea profesională.
055 special Camelia Sucu

IMPLICAREA ANGAJATORULUI. Viața personală a angajaților se definește de regulă prin opoziție cu tot ce ține de serviciu și, implicit, și cu angajatorul. Prin urmare, după părerea mea, angajatorul ar fi mai bine să nu se implice prea tare. Să se mulțumească doar să calibreze corect work-load-ul angajaților, în așa fel încât aceștia să nu trebuiască să își mai ia de lucru și acasă când pleacă de la birou…. Și să arate înțelegere pentru faptul că fiecare are nevoie de o învoire, să meargă la bancă sau la serbarea copilului.

 

ECHILIBRU. Personal, e mai greu de zis, pentru că business-urile mele sunt parte din mine și ocupă un loc atât de important în viața mea, încât nu mă detașez niciodată de ele 100%. Din fericire, am trei nepoți mici care mă „obligă” să fac pauze regulate, dacă vreau să petrec timp cu ei. Și vreau.

Iar la nivelul organizației, da, încerc să ofer echipei cât mai multe momente de destindere cu putință: pe lângă office party-urile obișnuite, vin cam o dată pe săptămână cu bunătăți de la cofetărie pentru toată lumea și ne luăm cu toții pauză o jumătate de oră, ca să ne „îndulcim”, timp în care am grijă să nu se vorbească despre muncă. De câte ori merg la târguri de profil în străinătate încerc să iau cu mine cât mai mulți membri ai echipei, pe de o parte pentru că este important să fie la curent cu noutățile domeniului, dar și pentru că tuturor le place să călătorească. Ce mai încerc să fac este să îmi iau și să le dau cât mai mult timp liber în preajma sărbătorilor mari, Paștele și Crăciunul, ca să poată cu toții să petreacă timp cu familiile lor extinse, chiar și cei care nu sunt de fel din București sau din Cluj și care au de ajuns mai departe.

Un caz aparte, cu nevoi aparte, îl reprezintă mămicile singure. Am colege – pentru mine angajații mei sunt colegii mei – în situația aceasta. Le admir tenacitatea și puterea și încerc să găsesc soluții care să le permită să stea mai mult cu copiii, dar încă nu am găsit formula magică. Cred că e un subiect la care toată societatea ar trebui să se gândească serios pentru că ne îndreptăm spre o criză demografică cu consecințe pe care chiar le vom simți.

 

CĂRȚI PE LISTA SCURTĂ. Pentru că e vară, deci o perioadă mai calmă în industrie, îmi propun să mai citesc un pic de literatură, care îmi place mult, dar pentru care rareori am timp destul. Am de ceva vreme pe noptieră o carte care se numește „Zuleiha deschide ochii”, de Guzel Iahina, care a fost „marketată” drept moștenitoarea de drept a marelui roman rus. Și mai am pe listă un roman de George Orwell, „O fată de preot”, despre care am aflat de curând – eu cunoșteam doar ficțiunile politice ale lui Orwell, pare-se că aceasta este cu totul altceva. Îmi place să descopăr fețe noi ale unor lucruri pe care le cunosc de mult. Iar dincolo de literatură, mai am ochii pe Emotionomics, de Dan Hill, și pe Arta rețelelor sociale, de Guy Kawasaki.

 

CĂRȚI ESENȚIALE. 

„O ediție la zi a Codului Fiscal” – nu glumesc.

„High Output Management”, de Andrew S. Grove
Orice volum de Richard Branson – nu știu dacă este esențial pentru o bibliotecă de afaceri, dar este esențial pentru a mea.

Volumele lui Philip Kotler, pentru cine vrea să înțeleagă mecanismele fundamentale ale marketingului.

„Small Data”, de Martin Lindstrom, fie și numai pentru a ne aminti cât de importante sunt intuiția și observația atentă, directă, pentru construirea unui brand puternic.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii