FacebookTwitterLinkedIn

IMPLICAREA ANGAJATORULUI. Cred că un angajator modern și conștient de realitățile actuale ale mediului de business se poate, cu siguranță, implica activ și eficient în menținerea unui echilibru optim între viața profesională și cea personală a echipei. Mai mult, este foarte important să și arate acest lucru angajaților săi. De exemplu, este știut că mediul de lucru într-o companie din Big4 (așa cum este EY) este unul foarte dinamic și divers, iar volumul de muncă este semnificativ. De aceea, este foarte important să punem un mare accent pe diversitate și flexibilitate (între altele, lucrul remote si program de lucru flexibil), în așa fel încât să acomodăm nevoile fiecărei generații, nevoile mamelor, ale juniorilor, masteranzilor etc. Un angajator care arată înțelegere și implicare față de angajații săi primește, cu siguranță, în schimb aprecierea lor, pentru că angajații devin mai motivați și mai implicați pe termen lung. Cred că aceasta este o abordare modernă și curajoasă a unui angajator care înțelege că resursa umană este cel mai important activ al sau.

ECHILIBRU. Nu e ușor să-l găsești. Dar, în același timp, o persoană cu experiență cu siguranță poate găsi o soluție. Din punct de vedere personal, cred că e foarte important să ai o capacitate extrem de bună de multitasking și time management. Si să poți fi extrem de versatil(ă), pentru că, în mod sigur, „omul de la birou” e cu totul diferit de cel de acasă, dar sunt multe lucruri pe lista de „to do” în ambele locuri.

La birou încurajez metoda de remote/flexible working, pentru că înțeleg de exemplu – ca mamă – nevoile colegelor mele care au copii și, evident, se poate întâmpla să ai urgențe / evenimente până în ora 6, de la care sa nu poți lipsi. De aceea, îmi și manifest aprecierea pentru o bună conștiință a datoriei atunci când o văd la angajați, pentru că întotdeauna nevoile clienților sunt satisfăcute, chiar dacă e nevoie de un efort, uneori în afara orelor de program.

Recomand, totodată, participarea la traininguri de time management; eu personal le consider foarte utile – deși inițial am fost reticentă în privința beneficiilor lor practice. Ei bine, acum recunosc că aduc o perspectivă diferită asupra a ceea ce trebuie să considerăm a fi echilibrul între viața personală și carieră.

CĂRȚI PE LISTA SCURTĂ. 

„În jurul marii uniri de la 1918”, Lucian Boia

„Regulile creierului”, John Medina

„Parenting necondiționat”, Alfie Kohn

„Mindful work”, David Gelles

„Pe firul de păianjen al memoriei”, Cella Serghi

CĂRȚI ESENȚIALE. 

„Lean Thinking – Banish Waste and Create Wealth in Your Corporation”, James P. Womack si Daniel T. Jones

„The Leadership Pipeline”, Ram Charan, Steve Drotter și Jim Noel

„The 7 Habits of Highly Effective People”, Stephen Covey

„Psihologia persuasiunii”, Robert B. Cialdini

„Alive at work”, Daniel M. Cable