Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Viteza a șasea

Cum a reușit o afacere de import și distribuție de produse premium pentru HoReCa să își schimbe modelul de business în doar șase zile.  
048 MP Global Mirex - MGheordunescu

Începuturile crizei coronavirusului i-a găsit pe Miruna Gheordunescu și Răzvan Costache, proprietarii Global Mirex la Milano. Deși anul acesta urma să fie unul dedicat expansiunii businessului, planurile lor s-au schimbat complet odată cu izbucnirea crizei. Miruna Gheordunescu povestește că au înțeles în timp util că afacerea lor din România, Global Mirex, va fi afectată puternic, spre deosebire de o altă firmă pe care o dețin în Italia, care oferă servicii de consultanță în sectorul food&beverage și care nu a suferit un impact major.

„Împreună cu soțul și partenerul meu de afaceri, Răzvan, ne-am regândit businessul din România, punând bazele unei noi ramuri de activitate în doar șase zile. Am realizat o platformă de e-commerce cu livrare de produse alimentare la domiciliu, alimenteacasă.ro.”

Cei doi antreprenori au investit aproximativ 90.000 de euro în refinanțarea și transformarea companiei. O mare parte din costuri au mers către respectarea măsurilor de protecție împotriva COVID-19, precum siguranța depozitării și livrării alimentelor, igienizarea spațiilor și autovehiculelor, dotarea cu echipamente de protecție și o procedură de livrare care să nu includă contactul cu șoferul.

Miruna Gheordunescu povestește că a fost nevoie de schimbări radicale în toate fluxurile și procesele companiei. „Chiar dacă la prima vedere cele două activități, respectiv distribuția în HoReCa și livrarea la domiciliu, pot părea identice, vă pot asigura ca sunt diferite. Provocarea a fost aceea de a nu transforma businessul nostru consolidat B2B într-un business B2C, ci de a face o diversificare orizontală în activitatea companiei. Am realizat acest lucru prin crearea unei noi divizii care va putea opera și independent în viitorul apropiat.”

Obiectivul celor doi antreprenori este ca, după depășirea acestui moment critic, compania Global Mirex să își poată relua activitatea principală, iar noua platformă, alimenteacasă.ro, să funcționeze în mod independent. De asemenea, un alt aspect important este menținerea veniturilor și păstrarea angajaților.

„Strategia noului business trebuie pusă foarte bine la punct în această perioadă astfel încât să putem face noi angajări cât mai curând și să separăm cele două divizii de business. Vom rupe logicile retail-ului tradițional și vom alege produsele din ofertă pe criteriul calității. Ne dorim ca pe termen mediu să devenim un punct de referință în România pe segmentul de livrărilor de alimente la domiciliu. «Value for money» este unul din motto-urile noastre”, povestește Miruna Gheordunescu.

Fiind o perioadă mai dificilă pentru majoritatea antreprenorilor, proprietarii Global Mirex s-au confruntat cu foarte multe provocări ce țineau de cash-flow, evoluția continuă a crizei și luarea de decizii în mod rapid și punctual. Cât despre strategiile de business, Miruna Gheordunescu spune că vor investi în continuare în angajați, în training-uri cu producătorii din Italia și în infrastructură.

Privind spre viitor, Miruna Gheordunescu, consideră că va urma o perioadă de adaptare și de „conviețuire” cu virusul. „Se vor institui reglementări noi și va fi regândit și lucratul în birouri, așa cum a fost afectat și în trecut când s-a interzis fumatul în spații publice sau după tragedia Colectiv. Businessul se va adapta în timp și se vor găsi soluții, dar vor crește costurile și vor fi necesare investiții noi. Noi sperăm ca, în acest context, clientul final să fie cel care are de câștigat, fiind mai atent și exigent la calitatea preparatelor și a experienței de consum”, a mai adăugat ea.

 

„Ne dorim ca pe termen mediu să devenim un punct de referință în România pe segmentul livrărilor de alimente la domiciliu.”

Miruna Gheordunescu

Proprietar Global Mirex

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii