Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Veronica Savanciuc (președinte Lowe Group): „Ne bucurăm că anul acesta ne-am păstrat clienții de tradiție din portofoliu”

Le-am solicitat oamenilor de afaceri să privească spre viitor, prin prisma lecțiilor pe care le-au învățat în 2016.
Veronica Savanciuc, Presedinte si CEO - Lowe Group

Forbes: Cum apreciați într-un singur cuvânt evoluția companiei/grupului pe care o/îl conduceți în anul 2016? Acum, la final de an, cum arată realizările în raport cu obiectivele de la începutul anului? Detaliați!

Veronica Savanciuc: Dacă m-aș rezuma la un singur cuvânt care să reflecte evoluția grupului Lowe anul acesta, acela ar fi CURAJ. Curajul de a inova, de a îmbrățișa noul, curajul de a schimba lucrurile cărora le-a trecut vremea și acela de a gândi în viitor.

Ne-am propus să fim mai buni pentru a răspunde tot mai rapid și complet nevoilor clienților noștri, rămânând loiali valorilor în care credem.

Acest ADN comun s-a transpus anul acesta în dezvoltarea unei platforme – Bold by Lowe Group – prin care ne-am propus să analizăm principalele tendințe din industrii cheie din România și să oferim perspective relevante despre acestea.

Până acum, în cadrul Bold by Lowe Group, am lansat patru studii. Primul a urmărit cele mai noi tendințe ale românilor în ceea ce privește un stil de viață sănătos, cel de-al doilea a analizat atitudinea și așteptările generației Millennials pe piața muncii, cel de-al treilea, comportamentul copiiilor în mediul digital, iar ultimul studiu din acest an a definit călătoria consumatorului de la descoperirea la achiziția unui produs sau serviciu.

Ne dorim să continuăm anul viitor platforma cu o nouă serie de studii cu care să ne sprijinim clienții și să fim o sursă fiabilă de know-how în piață.

Din punctul de vedere al businessului fiecărei agenții, ne bucurăm că anul acesta ne-am păstrat clienții de tradiție din portofoliu, am inițiat noi parteneriate și ne-am implicat în noi proiecte care ne-au adus rezultate foarte bune și recunoaștere în industrie.

 

Forbes: Care sunt cele mai bune trei lucruri care s-au întâmplat în 2016 în România? (din punct de vedere business, social, politic, etc.)

Veronica Savanciuc: Într-un an marcat de o serie de evenimente internaționale controversate, încerc să mă opresc la trei aspecte pozitive care s-au întâmplat în țara noastră în 2016.

În primul rând, este remarcabil că România înregistrează anul acesta cea mai mare creștere economică din Uniunea Europeană și, în ciuda opiniilor circumspecte legate de sustenabilitatea acestei creșteri, sperăm că va fi susținută și în 2017.

Mă impresionează plăcut și preocuparea tot mai mare a tinerilor pentru dezvoltarea de start-up-uri, contribuind astfel la un mediu de business mai dinamic.

Spre exemplu, potrivit unui studiu Bold by Lowe Group, peste 30% dintre reprezentanții generației Millennials sunt interesați să înființeze afaceri proprii, care să le ofere o mai mare libertate și un loc propice să-și dezvolte creativitatea și inventivitatea.

De asemenea, salut faptul că și anul acesta o parte a presei a continuat să funcționeze ca un watch dog al societății, realizând investigații de calitate care au adus la lumină probleme din diverse sectoare de activitate, punând o presiune asupra autorităților pentru a sancționa neregulile.

 

Forbes: Menționați trei măsuri luate de guvernul Dacian Cioloș care v-au influențat în bine activitatea și trei aspecte care ar putea fi îmbunătățite pe viitor de viitorul guvern.

Veronica Savanciuc: În primul rând, am apreciat intenția Guvernului de a deveni un partener activ al mediului de afaceri, prin adoptarea sau propunerea unor măsuri de sprijin și a unor pachete de facilități fiscale.

De asemenea, sunt binevenite măsurile pentru reducerea birocrației, reducerea numărului de documente scrise, simplificarea și digitalizarea acestora.

O altă inițiativă pozitivă pe care o apreciez este lansarea proiectului de țară „România competitivă”, care își propune să ofere pe termen lung o strategie mai clară și coerentă pentru țara noastră.

Din alt punct de vedere, principalul aspect care trebuie îmbunătățit este concretizarea măsurilor și a inițiativelor propuse, adică trecerea de la propunerile declarate la implementare, de la obiective la rezultate.

Sustenabilitatea rezultatelor obținute reprezintă un alt punct ce trebuie avut în vedere.

De asemenea, consider că mai pot fi făcuți pași în vederea unei comunicări mai bune între reprezentanții sectorului public și cei ai mediului privat și a dezvoltării de parteneriate și proiecte comune.

Din păcate, nici anul acesta nu simt că s-au depus eforturile necesare în direcția îmbunătățirii calității educației, a sistemului de sănătate și a unei infrastructuri care să ne asigure competitivitatea cerută de investitori.

 

Forbes: Care sunt cele trei așteptări concrete pe care le aveți de la noul guvern, ce va rezulta în urma alegerilor din decembrie, în perspectiva anului 2017?

Veronica Savanciuc: Stabilitate și sustenabilitate, consolidarea creșterii economice din 2016 și continuarea inițiativelor care s-au dovedit de succes. În plus, o mai bună comunicare cu mediul privat și încurajarea dezvoltării acestuia.

Dacă aș alege să menționez lucruri extrem de concrete, aș spune: atenție deosebită pentru educație, sănătate și dezvoltarea infrastructurii.

 

Forbes: Care sunt principalele trei puncte ale strategiei dumneavoastră pentru anul viitor?

Veronica Savanciuc: Pentru anul 2017, ne propunem să valorificăm în continuare parteneriatele agențiilor noastre cu rețelele internaționale la care sunt afiliate – MullenLowe, Profero, Golin și Initiative – care ne oferă oportunitatea de a colabora cu branduri din alte piețe sau chiar de a exporta campaniile noastre în alte țări.

De asemenea, dorim să continuăm colaborările de lungă durată cu clienții noștri, precum și să ne extindem portofoliul cu noi clienți și proiecte.

Vom avea în continuare un focus în zona de digital, atât prin agenția noastră specializată, Profero, cât și prin integrarea digitalului în activitatea celorlalte agenții.

 

Forbes: Cum va schimba alegerea omului de afaceri Donald Trump economia/societatea americană și mondială și care sunt principalele provocări pe care le vedeți la nivel mondial în 2017?

Veronica Savanciuc: Procesul electoral din SUA a fost extrem de efervescent de data aceasta, stârnind un interes deosebit în toată lumea, inclusiv în țara noastră.

Alegerea lui Donald Trump, un om de afaceri, ca noul președinte al SUA rămâne o provocare cu multe fațete necunoscute.

Cu siguranță, va aduce schimbări importante, atât la nivelul economiei și societății americane, cât și pe plan internațional.

Alte provocări majore în 2017 vor fi fragilitatea Uniunii Europene și modul în care Europa va fi capabilă să gestioneze criza refugiaților.

La aspectele legate de evoluția economică și incluziunea socială se adaugă provocările legate de mediu (încălzirea globală) cu care suntem deja familiarizați, dar la care nu am găsit încă soluții concrete.

(8 decembrie 2016)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii