Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

EssilorVoice |
|

BrandVoice Essilor România: Vederea bună schimbă vieţi

2/3 din populația României suferă de diferite afecțiuni oftalmologice, iar problemele de vedere se agravează odată cu înaintarea în vârstă. Mulți români ignoră necesitatea vizitei anuale la oftalmolog, care previne problemele de vedere.
Essilor România: Adrian Lungu, Director Tehnic si Training, Ionela Știrbeţ, Director Marketing, Tudor Baciu, Managing Director, Irina Marocico, Director Financiar, Vlad Florea, Director Comercial

Explicație FOTO: Adrian Lungu, Director Tehnic si Training – Essilor România/ Ionela Știrbeţ, Director Marketing – Essilor România/ Tudor Baciu, Managing Director – Essilor România/ Irina Marocico, Director Financiar – Essilor România/ Vlad Florea, Director Comercial – Essilor România

  1. Cum a fost anul 2018 pentru Essilor România și care sunt perspectivele pieţei locale pentru acest an?

 

Cifra de afaceri a companiei Essilor România în 2018 a fost de 41 milioane lei, în timp ce numărul de angajaţi a ajuns la 41. Potrivit statisticilor disponibile, piața românească de lentile de ochelari are o valoare de aproximativ 150 milioane de lei, iar tendința este de creștere cu aproximativ 10% anual.

“Românii sunt din ce în ce mai receptivi la achiziționarea lentilelor de ultimă generație, în contextul în care provocările vieții moderne presupun nevoi sporite pentru îndeplinirea sarcinilor cotidiene” afirmă Tudor Baciu, Managing Director Essilor România.

 

  1. Care sunt tendinţele consumului de produse de optică în România și ce ar trebui să se întâmple pe piaţa locală pentru a tinde către obiceiurile de consum din UE/ piaţa globală?

 

Global, aproximativ 2,5 miliarde de oameni au probleme de vedere, în timp ce în România peste 10 milioane de oameni au nevoie de soluții pentru corecția vederii, conform estimărilor.

“Inovațiile Essilor Internațional sunt oferite în timp real și pe piața din România; astfel, românii au acces la lentile realizate cu cele mai avansate tehnologii. Practic, tehnologiile de ultimă generație încearcă să răspundă cât mai bine, la cât mai multe nevoi ale consumatorilor, iar atunci când vine vorba despre sănătatea ochilor, lentilele fabricate de liderul mondial Essilor asigură o vedere cât mai apropiată de cea naturală, utilizând în același timp tehnologie de ultimă generaţie și materiale de cea mai bună calitate, rezistente la zgârieturi, praf, murdărie sau apă.” – Adrian Lungu, Director Tehnic si Training Essilor România.

Provocările cu care se confruntă industria de optică la nivel global se regăsesc și în România: îmbătrânirea populaţiei, nevoia de educare și acces facil la informații de calitate pentru părinţi și alte categorii de populaţie, accesul persoanelor din mediul rural la soluții moderne pentru corecția vederii, și nu în ultimul rând adoptarea unui sistem de compensări pentru ochelarii de vedere pentru copii și bătrâni.

Interesul pentru eradicarea vederii slabe în rândul copiilor și corectarea problemelor de vedere pentru persoanele de peste 40 ani se reflectă în piață printr-o creștere a cererii pentru lentilele de calitate, precum lentilele progresive Varilux – soluția optimă pentru prezbiopii care vor să beneficieze de o vedere naturală la orice distanță și lentilele Airwear Junior – destinate pentru copii, pentru că părinţii încep să conștientizeze impactul vederii bune pentru educaţia copiilor lor” constată Vlad Florea, Director Comercial Essilor România.

  

  1. În contextul pieţei de muncă locale, cum vede Essilor România soluţionarea deficitului de specialiști în optica medicală și ce proiecte are în derulare pentru susţinerea educaţiei în domeniu și a informării obiective a românilor?

 

Essilor investește constant în proiecte educaţionale destinate partenerilor – specialiști ai vederii și consumatorilor din diferite categorii: adulţi cu vârsta peste 40 ani, părinţi, conducători auto, angajaţi din domeniul IT. Vlad Florea ne menţionează că “eforturile Essilor sunt direcționate către trei domenii principale: creșterea gradului de conștientizare cu privire la importanța unei vederi bune, implementarea de modele de afaceri incluzive și conducerea programelor filantropice”.

“Programele de training și cursurile de specializare au rolul de a pregăti specialiștii vederii pentru a propune cele mai bune soluţii pentru prevenţia și corecţia vederii. Anual implicăm aproximativ 1.000 de opticieni și optometriști în programe educaţionale”, afirmă Adrian Lungu, Director Tehnic si Training, dar în același timp ne asigurăm că “pregătim viitorul tinerilor opticieni. Semnarea de parteneriate cu Universitatea din Craiova, Universitatea Politehnica București și Universitatea din Brașov permite accesul pentru tineri opticieni la cele mai noi tehnologii în domeniul lentilelor și familiarizarea cu instrumente și aparatură premiată la târgurile în domeniu” afirmă Ionela Știrbeţ, Director Marketing Essilor România.

“A vedea bine este esențial. Este important pentru educație, sănătate, siguranță și calitatea vieții noastre. 80% din ceea ce învață copiii noștri este asimilat prin vedere și totuși 30% din copiii lumii au o problemă de vedere. Aproape 30% din forța de muncă globală are o vedere slabă. Acest lucru are un impact social și economic considerabil. Cu toate acestea, în multe cazuri, persoanele cu deficiențe de vedere nu știu că au nevoie de o corecție, deoarece nu au beneficiat niciodată de un test de vedere” concluzionează Tudor Baciu, Managing Director.

“Lucrăm la nivel național pentru a crește gradul de conștientizare cu privire la sănătatea vederii. Acțiunile includ evenimente și campanii, cum ar fi Siguranța la volan începe cu o vedere bună, #Prezbiop, platforme de informare a consumatorilor despre importanța testelor oculare sau a protecției UV și acţiuni locale pentru testarea vederii. Finanțăm, de asemenea, cercetarea și colectarea statisticilor privind sănătatea vederii. Pentru a contribui la popularizarea informaţiilor de calitate din domeniul vederii, Essilor a dezvoltat platformele de educare www.despreochi.ro și www.prezbiop.ro unde găsim atât informaţii despre soluţiile de corecţie a vederii, cât şi despre afecţiunile oculare şi cum poate fi împiedicată agravarea problemelor de vedere printr-o prevenţie adecvată. Am cooptat în proiecte parteneri care distribuie mesajul importanţei vederii: George Buhnici, Monica Davidescu, Anca Serea, Vlad Eftenie, Emil Ghinea” ne comunică Ionela Știrbeţ.

 

  1. Ce poate face un lider global pe o piata atipică pentru a sustine accesul mai facil al persoanelor din categoriile defavorizate la optica de calitate si controale de specialitate periodice?

 

Vederea este considerată ca fiind cel mai important simț pe care îl avem ca ființe umane. Cu toate acestea, problemele vederii continuă să aibă un impact social și economic tangibil asupra vieților oamenilor. Pentru ca vederea bună să devină cu adevărat accesibilă tuturor, inclusiv celor care trăiesc sub limita sărăciei, Essilor se implică activ în inițiativele filantropice locale. “Acest angajament are mai multe forme: donatii de lentile, screening gratuit, campanii de sensibilizare și strângere de fonduri. Lansate în 2015 și cu o mai mare fervoare în 2018, programele destinate copiilor și tinerilor dezavantajați pentru corecția și protecția vederii au permis mai mult de 20.000 de copii să beneficieze de lentile și echipamente corective pentru a-și proteja vederea în timpul activităților lor zilnice, precum și sfaturi de sănătate la evenimente organizate national” afirmă Ionela Știrbeţ.

 

  1. Ce beneficii pe termen mediu si lung pot aduce astfel de actiuni pentru populatia predispusa la afectiuni oftalmologice?

 

“Datorită expertizei noastre, a prezenței globale și a capacității de inovare, știm că aproximativ un miliard de oameni beneficiază astăzi de produsele Essilor. În plus, tendințele demografice, cum ar fi urbanizarea, care contribuie la dezvoltarea miopiei sau a stilurilor de viață din ce în ce mai conectate, care sporesc riscul bolilor oculare, creează nevoi emergente ale consumatorilor care necesită noi cercetări și inovare de produse. Echipele globale lucrează zilnic pentru a dezvolta și a oferi ideile și soluțiile care ne ajută să ne îndeplinim misiunea de a îmbunătăți viața prin îmbunătățirea vederii.” concluzionează Tudor Baciu.

 

  1. De ce sunt lentilele progresive o solutie pentru persoanele de peste 40 de ani cu afectiuni de vedere? Cum se pot informa aceste persoane din surse de incredere?

 

Prezbiopia este un fenomen natural, cu care ne confruntãm cu toţii dupã vârsta  de 40 ani, mai devreme sau mai târziu și care face dificilă vederea de aproape, în special în condiții de iluminare scăzută.

 

Dacã ne referim la lentile de ochelari pentru corectia prezbiopiei, avem mai multe soluţii.

Dacã prezbiopul a fost emetrop, nu a mai purtat ochelari, el va simţi nevoia într-o primã etapã de ochelari pentru citit.

Dacã prezbiopul a fost ametrop (miop sau hipermetrop), purtând pânã acum ochelari, o datã cu apariţia prezbiopiei va fi nevoit sã poarte douã perechi de ochelari: pentru distanţã si respectiv pentru citit.

Desigur cã aceastea nu constituie decât soluţii pentru o corecţie parţialã a vederii: fie suntem nevoiţi sã privim la distanţã peste ochelarii de citit, fie  schimbãm mereu ochelarii când privim la distanţã sau aproape când avem douã perechi. În ambele cazuri  pentru zona vederii  intermediare nu avem corecţie.

Cea mai bunã soluţie în corecţia prezbiopiei o reprezintã lentilele progresive.

Sunt lentile cu creștere pe linia puterii din zona de distanţã, intermediar și se stabilizeazã în zona de aproape. În aceste condiţii, prin mișcãri naturale ale ochilor și ale capului putem privi prin fiecare din aceste zone, obţinând o vedere naturalã, atât la distanţã, cât și intermediar și aproape.

Aceste persoane se pot adresa partenerilor Essilor, Varilux Partener si Specialist.

 

  1. Ce planuri de investitii are Essilor in R&D si care sunt produsele de referinta in optica medicala dezvoltate de companie?

 

Misiunea Essilor este de a îmbunătăți viața oamenilor prin îmbunătãțirea vederii. Unul dintre pilonii pe care se bazează succesul și filozofia Essilor este inovația. Astfel, Essilor investește anual peste 200 milioane de euro în cercetare și dezvoltare, angajându-se să aducă în permanență pe piață produse noi, inovatoare și mai eficiente.

Direcțiile de inovație includ: lentilele progresive Varilux, protectia la lumina albastră-violet și radiațiile UV, cât și noi tipuri de design adaptat tuturor necesităților vizuale (Eyezen, Eyedrive).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii