
Cifra de afaceri a lanțului Diverta a scăzut cu 60% în primele două luni de izolare. În perioada respectivă, activitatea din magazinele fizice s-a mutat în magazinul online, care și-a triplat vânzările. „Acest lucru, însă, n-a acoperit nici pe departe pierderea din retail-ul clasic”, a precizat Luiza Albu, marketing manager al rețelei Diverta.
Odată cu închiderea mall-urilor conducerea Diverta a aplicat și o serie de măsuri de optimizare a costurilor, printre care și indemnizația de șomaj tehnic. „Noi dorim să ne păstrăm personalul, să nu ne pierdem oamenii, de aceea, am făcut tot posibilul ca să-i ținem aproape”, a spus Luiza Albu. De asemenea, Diverta a aplicat și pentru programul IMM Invest, la ora redactării acestui material, compania aflându-se în negocieri cu băncile.
În martie – aprilie 2020, categoriile de cărți care au înregistrat cele mai mari comenzi online la Diverta au fost: ficțiunea, cartea pentru copii, autoeducația, memoriile, jurnalele, istoria și științele. Luiza Albu constată o modificare a obiceiurilor de consum de carte: „Mulți cititori au migrat înspre online, canal în care vânzările au înregistrat creșteri semnificative. Unii dintre consumatori au descoperit această variantă și este foarte posibil s-o prefere în viitor”.
Cu siguranță, însă, mulți cititori vor prefera în continuare vizitele în librării, acolo unde există „contact direct cu cartea, cu mirosul de hârtie nouă și tipar proaspăt și pot răsfoi în liniște cărțile, înainte de a decide titlurile pe care le achiziționează”, subliniază Luiza Albu.
Pe de altă parte, managerul de la Diverta consideră că această criză poate să creeze lipsuri majore în bugetul zilnic al cumpărătorului, iar din coșul lui de cumpărături să dispară achiziția de carte. „Sperăm într-o redresare economică cât mai rapida și cu efecte negative minore”, a declarat Luiza Albu.
Luiza Albu, marketing manager, Diverta: „Partea bună a acestei perioade este că mulți au descoperit plăcerea lecturii și sperăm că de acum înainte să rămână cumpărători permanenți în această minunată piață.”
Cele mai vândute cărți ale anului 2019

