Cautare




, Staff

Lideri |
|

O industrie dintr-o privire: Valoarea pieței locale de lacuri și vopsele decorative este estimată la aproape 85,9 milioane de euro în anul 2017

În contextul în care tot mai mulți antreprenori români se predau marilor jucători internaționali, printre cele mai răsunătoare exemple fiind Ioan Istrate, Vasile Armenean sau Raul Ciurtin, care și-au vândut companiile – Alpin 57 Lux, Betty Ice, și, respectiv Albalact – către giganți străini, piața de lacuri și vopsea decorativă încă este dominată de un nume local.
052 updown vopseluri 1

Köber, producătorul de lacuri și vopsele deținut de antreprenorul Aurel Köber, a fost cel mai vândut brand de vopsea, în 2016, având o cotă de piață de 23,7%, arată datele Euromonitor.

Valoarea pieței locale de lacuri și vopsele decorative este estimată la aproape 85,9 milioane de euro în anul 2017. Cea mai pare pondere, de 69 de milioane de euro, o are piața de vopsea, în timp ce vânzările de lacuri însumează 16,9 milioane de euro.

Topul celor mai vândute cinci branduri de lacuri și vopsele decorative a fost, în 2016, ocupat de Köber, brand al companiei cu același nume, având o cotă de piață de 23,7%, urmat de Savana (Fabryo Corp SRL, companie înființată de Daniel Guzu și preluată ulterior de fondul de investiții Oresa Ventures), cu 15,3%, Spor (Policolor SA), cu 13,3%, Danke (Deutek), cu 12,6%, pe ultimul loc fiind AdePlast (brand al companiei AdePlast, înființată de Marcel Bărbuț), cu 6,2%.

În ceea ce privește topul companiilor în funcție de vânzările din 2016, structura s-a păstrat, în afară de ultimul loc, care a fost ocupat de olandezii de la Akzo Nobel, cu o cotă de piață de 6,9%.

Trendurile Euromonitor arată că românii recurg rareori la profesioniști atunci când vor să-și îmbunătățească aspectul locuinței, preferând în mare parte proiectele de tip DIY (do it yourself), când vine vorba de vopsit pereții sau de mici reparații în casă. Pentru sarcini mai complicate, aceștia apelează adesea la persoanele care au cunoștințele necesare, care sunt, însă, prieteni sau rude, nu firme specializate.

Cei care cumpără vopsea decorativă manifestă, de obicei, o loialitate puternică față de marca folosită – românii tind să rămână la brandurile pe care le-au mai folosit și care le-au îndeplinit așteptările. Această piață a crescut cu 5% ca valoare și 4% ca volum, în 2016.

 

Sursa: Euromonitor International

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii