Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Lideri |
|

Următorul pas

    Ce planuri are lanțul de restaurante de tip fast-food McDonald’s pentru piața din România și cum s-a schimbat business-ul companiei de-a lungul timpului?
 aboneaza-te
https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

 

 

Acum 25 de ani, McDonald’s deschidea primul restaurant din țara noastră, la partenerul magazinului Unirea, aducând mii de români la coadă. Acum, brandul a ajuns la 84 de unități, în 26 de orașe din țară, iar planurile oficialilor McDonald’s este să atingă pragul de 100 de restaurante până în 2021. „Față de acum 25 de ani, piața s-a schimbat spectaculos. Acum 25 de ani, vizita la McDonald’s era un eveniment, dacă un copil lua 10 la școală, îl duceau părinții în weekend la restaurant. Dacă acum 25 de ani să ieși la masă în oraș era un eveniment, azi este ceva absolut normal, căutăm mai multe locuri în care să ieșim decât atunci și din fericire avem din ce alege. România este o piață mare, cu cât vin mai mulți competitori cu experiență care pot aduce un plus de valoare în interacțiunea cu clientul, cu atât mai bine, ne ridică și nouă standardele pentru a rămâne cei mai buni”, spune Daniel Boaje, directorul general Premier Restaurants România, fondul de investiții maltez care deține franciza McDonald’s în România și în alte cinci țări – Estonia, Grecia, Letonia, Lituania și Malta.

România este cea mai importantă țară pentru portofoliul Premier Capital. „Dacă anul trecut s-au deschis 12 restaurante în grup, șapte au fost în România. Avem cel mai mare număr de clienți, 83 de milioane de vizitatori la sfârșitul lui 2019 și suntem una dintre țările cu perspective bune, în primul rând prin prisma potențialului de dezvoltare. Creșterea cifrei de afaceri o să fie, anul acesta, de peste 10%. Suntem relevanți, facem parte din obiceiurile de zi cu zi ale majorității consumatorilor, suntem bine primiți oriunde deschidem. Ne uităm să avem ceva potrivit pentru fiecare client, tânăr, bătrân, indiferent de venituri și gusturi. Suntem atenți să oferim fiecăruia câte ceva în restaurantele noastre, acest aspect fiind apreciat de clienții noștri”, adaugă Daniel Boaje.

Și comportamentul românilor s-a schimbat de-a lungul timpului. 30% reprezintă procentul celor care aleg să plătească folosind cardul, pondere care a crescut de aproape șase ori în ultimii cinci ani, conform lui Daniel Boaje. De asemenea, plățile cu telefonul încep să fie populare, ajungând la 5%.

În ceea ce privește obiectivul pentru anul acesta, executivul spune că și-a propus inaugurarea a opt noi restaurante, având un buget de investiții de 80 de milioane de lei. Un restaurant de tip drive-thru, care reușește să ofere întreaga experiență McDonald’s, necesită investiții de peste 9 milioane de lei, fără a include costurile terenului pe care este situat. Din această sumă, cel puțin 100.000 de euro reprezintă investiția făcută în tehnologia care le oferă clienților o experiență mai bună de cumpărare.

La finalul anului trecut, McDonald’s a inaugurat cel mai modern restaurant din București, situat pe strada Valea Cascadelor. Acesta folosește sistemul „Experience of the Future”, ce le permite clienților să comande mâncarea de la kiosk-uri, unde pot plăti cu cardul sau cash, la casa de marcat, și pot opta pentru servire la masă. Planurile companiei, pe termen mediu, sunt să implementeze acest sistem în toate restaurantele din țară.

Deși 37 din cele 84 de restaurant deschise astăzi se află în București, Daniel Boaje subliniază potențialul economic de dezvoltare al Capitalei, precum și al celorlalte orașe unde brandul este prezent. Atunci când compania ia în calcul investiția în noi orașe, evaluează foarte atent potențialul economic al acelei zone. Mărimea orașului, nu este, însă, un factor decisiv, ci mai degrabă decizia este influențată și de alte aspecte, precum „creșterea economică, demografică, proiectele în care se implică comunitatea locală, potențialul de dezvoltare, producție, retail, școlile existente, spitale, universități”, după cum explică Boaje.

Pe lângă inaugurarea celor opt noi uități, McDonald’s și-a propus să ajungă la peste 90 de milioane de vizitatori în restaurantele din România, să ajungă la peste 1 milion de descărcări ale aplicației mobile, să crească procentul de plată cu cardul la 35-40%, și să fie cât mai aproape de clienți și angajați. Compania a ajuns la peste 5.500 de angajați în România, anul acesta urmând să depășească 6.000. De asemenea, după atingerea pragului de 100 de restaurante, următoarea țintă firească este inaugurarea a 150 de unități, subliniază directorul general al Premier Restaurants România.

Alți jucători internaționali prezenți pe piața din România sunt KFC, Taco Bell, și, începând cu toamna anului 2019, Burger King, ceea ce arată atractivitatea pieței locale pentru companiile din această industrie. Pe piața restaurantelor cu servire rapidă, McDonald’s are o cotă de piață de peste 40% din perspectiva numărului de vizite ale clienților, conform datelor companiei.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii