Cautare




, Forbes Staff

Imobiliare |
|

Updown: Shopping offline

Rata de dezvoltare a centrelor comerciale din Europa a încetinit în 2017, înregistrând o scădere de 23% față de anul 2016, potrivit unui raport al Cushman & Wakefield cu privire la centrele comerciale din Europa.
Up&Down_201.indd

Stocul total al spațiului de centre comerciale europene a fost de 166,5 milioane de metri pătrați la începutul anului 2018, în creștere cu 2,3% față de 2017. Din acest total, 109,7 milioane de metri pătrați se regăsesc în Europa de Vest, iar 56,8 milioane de metri pătrați se află în Europa Centrală și de Est.

Schimbările din comportamentul consumatorilor și creșterea comerțului electronic au generat un mediu concurențial mai dificil, însă au adus și oportunități pentru proprietarii de centre comerciale și pentru retaileri. Cu toate acestea, va exista o diferență semnificativă între Est și Vest. Potrivit estimărilor, în Europa de Vest se va înregistra o scădere a volumelor de 21,3%, în timp ce Europa Centrală și de Est va înregistra o creștere de 12,3%. Acest aspect va continua tendința din ultimul deceniu a Europei de Vest, care a rămas în plan secund comparativ cu Europa Centrală și de Est în ceea ce privește spațiile noi construite.

În cursul anului 2017, Turcia a depășit Rusia și a devenit cea mai activă piață de dezvoltare din Europa, adăugând 495.000 de metri pătrați în a doua jumătate a anului, comparativ cu Rusia (330.000 mp) și Polonia (298.000 mp). Franța a fost cea mai activă țară din Europa de Vest în ceea ce privește deschiderile noi, adăugând mai mult de 326.000 de metri pătrați de spații noi de centre comerciale în 2017.

În prezent, dezvoltatorii se concentrează pe calitatea spațiului și pe potențialul locului, considerând localizarea ca fiind o componentă esențială a unui centru comercial de succes și o destinaţie de retail, petrecere a timpului liber și divertisment, ce nu poate fi replicată online.
Spațiile bine concepute, dinamice și de înaltă calitate sunt esențiale pentru a permite proprietarilor să atragă clienți și să sporească atât timpul petrecut de aceștia la cumpărături, cât și numărul lor.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii