Cautare




, Staff

Industrie |
|

Updown: Preocupați de bunăstare

Piața locală a așa-numitelor produse „free from”, care nu conțin carne, gluten, alergeni, lactoză și lactate, a însumat, anul trecut, 179,3 milioane de lei, anul acesta fiind estimată să ajungă la 193,4 milioane de lei, arată datele Euromonitor.
shutterstock_1054364426

Această piață este în creștere ușoară, în 2022 ajungând la 245,3 milioane de lei. Cea mai mare pondere în această piață o are segmentul de produse vegetariene, care a însumat, anul trecut, 104,8 milioane de lei.

Piața locală de produse „free from” a cunoscut un trend ascendent datorită consumului aflat în creștere, precum și recomandărilor medicale pentru persoanele care au diferite intoleranțe. Specialiștii Euromonitor remarcă faptul că produsele vegetariene sunt populare printre români deoarece sunt o alternativă de consum în timpul posturilor religioase. Totuși, produsele fără gluten și cele fără lactoză înregistrează cele mai mari creșteri, datorate atât recomandărilor medicale, precum și tendinței de a consuma astfel de produse în mod voluntar. Consumul de produse fără gluten și fără lactoză a început să devină „la modă” printre consumatorii români din mediul urban care sunt preocupați de starea lor de sănătate.

De asemenea, creșterea din următoarea perioadă a produselor „free from” este pusă pe fondul schimbărilor stilului de viață al românilor, care încep să acorde o atenție mai mare sănătății lor. Cu toate acestea, este de așteptat ca această piață să rămână nișată, creșterea fiind susținută de un consum voluntar de produse fără gluten și fără lactoză. Potențialul de creștere al pieței de produse „free from” este limitat, deoarece dietele adoptate ca urmare a recomandărilor medicale includ, în general mâncare care în mod natural nu conține gluten sau lactoză. Incidența intoleranței la gluten și lactoză este, de asemenea, pe un trend de creștere, din cauza metodelor complexe de depistare. Totodată, faptul că diabetul zaharat și intoleranța la gluten și lactoză sunt descoperite, în general, când devin deja probleme grave de sănătate, va avea un impact asupra consumului de produse „free from”, adaugă specialiștii Euromonitor.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii