Updown: În pas cu piața - Forbes.ro
Cautare




, Staff

Analize |
|

Updown: În pas cu piața

Vânzările lanțurilor de mâncare în sistem homedelivery și takeaway din România au ajuns la 212,6 mil. lei în 2017, în 2018 fiind estimate să ajungă la 233,7 mil. lei, arată datele furnizate de Euromonitor.
shutterstock_544193167

Livrările de mâncare la domiciliu au crescut, în 2017, ca urmare a creșterii veniturilor românilor, care s-a reflectat și în schimbarea stilului de viață al locuitorilor din București și din alte orașe mari. Conform specialiștilor Euromonitor, această piață va depăși, în 2022, 300 mil. lei.

Pizza a fost felul de mâncare cel mai comandat la domiciliu de către români în 2017, fiind considerată o alternativă gustoasă și accesibilă în rândul consumatorilor, indiferent de vârstă sau venituri. În aceeași măsură, și platformele online de food delivery precum Foodpanda sau Oliviera și-au dezvoltat afacerile în România.

Anul trecut, Pizza Hut Express a dominat livrările de pizza la domiciliu, depășind Jerry’s Pizza, care a condus topul vânzărilor timp de mai mulți ani. Succesul înregistrat de Pizza Hut Express ar putea fi atribuit deschiderii de noi puncte de vânzare atât în București, cât și în orașe precum Brașov, Ploiești și Cluj-Napoca. De asemenea, analiștii Euromonitorii arată că jucătorii independenți n-au putut ține pasul cu marile lanțuri internaționale. În funcție de cota de piață, topul brandurilor cu cele mai mari vânzări de pizza la domiciliu, în 2017, este completat de Domino’s Pizza, Trenta Pizza și alți jucători independenți.

Toate companiile cu livrare la domiciliu operează propriile site-uri care furnizează informații despre produse, promoții, prețuri, modalitățile de comandă, condiții de livrare și informații generale de contact. Pizza Hut Express, Domino’s Pizza și Jerry’s Pizza oferă și aplicații mobile pentru comandă.

Datele Euromonitor mai arată că, în 2017, un român a cheltuit, în medie, 2,4 euro pe homedelivery și takeaway, cât un ceh și un ucrainean, printre cele mai mici valori din Europa. La polul opus, un francez a cheltuit 12,9 euro, un german, 14,2 euro, un spaniol, 25,4 euro, iar un grec, 40,4 euro.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii