Cautare




, Staff

Analize |
|

Updown: Lupta giganților

Românii au cheltuit 1,31 miliarde de lei anul trecut, pe detergenți, iar în 2018, această piață este estimată să ajungă la 1,38 miliarde de lei, conform datelor Euromonitor.
Up&Down_193.indd

Din 2013 și până în 2017, vânzările locale de astfel de produse au fost pe un trend crescător, care se va păstra în următorii cinci ani, când acestea vor ajunge la 1,63 miliarde de lei.

Aceleași date arată că, un român a cheltuit, în 2017, 14,5 euro pe detergenți, mai puțin ca un francez (20,5 euro per capita), spaniol (18,1 euro), german (17,7 euro) sau bulgar (15,6 euro), dar mai mult ca un ceh (13,9 euro), ungur (13,6 euro) sau polonez (8,9 euro). Deși românii au aproape cele mai mici venituri salariale din Uniunea Europeană, sunt dispuși să aloce achiziționării de detergenți sume mai mari decât vecinii lor mai bogați.

În România, cele mai mari vânzări de detergenți le-au înregistrat, în 2017, giganți precum Procter&Gamble, cu o cotă de piață de 40,7% (au în portofoliu branduri precum Ariel, Bonux, Tide, Lenor). Începând cu 1 aprilie 2018, Antoine Brun a preluat funcția de vicepreședinte pe regiunea Europei de Sud-Est în cadrul companiei, poziție din care coordonează afacerile și operațiunile companiei în zece piețe, inclusiv România. Topul companiilor cu cele mai mari vânzări înregistrate anul trecut în România este completat de Unilever, cu o cotă de piață de 27,8% (Dero, Omo, Coccolino), Henkel, cu 14,8%, (Persil, Pur, Rex, Perwoll, Silan), 14,8%, Sano, cu 3%, Ficosota, cu 2,6% (Semana, Savex), Evyap, cu 0,3% și Amway Corp, cu o cotă de piață de 0,1%. De asemenea, mărcile private de detergenți ale diferiților retaileri au însumat o cotă de piață de 0,5%, anul trecut.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii