Cautare




, Staff

Sănătate |
|

Up & Down: Loc de creștere

Vânzările locale de pastă de dinți au totalizat, anul trecut, doar 234,4 milioane de lei, anul acesta fiind estimate să se majoreze cu numai 2%, până la 239,7 milioane de lei, arată datele specialiștilor Euromonitor. Totuși, această piață a crescut anual, într-un mod timid, cu 3-5%, trend care se va păstra și în următorii trei ani.
044 updown ingrijire 1

Dacă în 2013, valoarea acesteia abia depășea 200 de milioane de lei, în 2021 va ajunge la aproape 270 de milioane de lei, creșterea în cei nouă ani fiind de aproximativ 35%.

Topul celor mai vândute branduri de pastă de dinți, în 2017, este disputat de marii jucători internaționali din industria bunurilor de larg consum, precum Colgate-Palmolive, GlaxoSmithKline, Procter & Gamble sau Dr. Theiss Naturwaren, conform datelor Euromonitor. Astfel, cele mai mari vânzări le-a înregistrat brandul Colgate (Colgate-Palmolive, 90,3 milioane de lei), fiind urmat de Sensodyne (GSK, 23,7 milioane de lei), Parodontax (GSK, 20,9 milioane de lei), Blend-a-Med (P&G, 19,9 milioane de lei), Lacalut (Dr. Theiss Naturwaren, 16,4 milioane de lei), Aquafresh (GSK, 15,2 milioane de lei), Aslamed (Farmec, 8,7 milioane de lei), Oriflame (Oriflame Cosmetics, 0,3 milioane de lei). Totuși, un singur producător român de pastă de dinți își face loc în acest top – Farmec, cu brandul Aslamed.  

De asemenea, informațiile furnizate de Euromonitor arată că o pondere de 39,1 milioane de lei a vânzărilor din 2017 a provenit din comercializarea altor branduri.

Citește și: Up & Down: O piața surprinzătoare

La nivelul țărilor din Uniunea Europeană, România este printre ultimele țări în ceea ce privește sumele cheltuite pe pasta de dință.

Astfel, în 2017, un român a alocat, doar 2,6 euro în medie, per capita, în timp ce un maghiar și un ceh au cheltuit aproape dublu. Totuși, un sârb a cheltuit, anul trecut, doar 1,9 euro pe pastă de dinți, un ucrainean, 2,3 euro și un bulgar, 2,9 euro. Cele mai mari sume alocate pastei de dinți au fost înregistrat în Slovacia (6,5 euro), Spania (7,1 euro), Germania (7,4 euro) și Franța (9 euro).

 

Citește și: Up & down: Nedrumurile noastre 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii