Updown: În pas cu cheltuielile - Forbes.ro
Cautare




, Staff

Industrie |
|

Updown: În pas cu cheltuielile

În general, românii cheltuie mulți bani pe articole de îmbrăcăminte și încălțăminte și se comportă ca și cum ar avea salarii ca în Germania sau Franța, deși puterea de cumpărare este cu mult sub cea a locuitorilor acestor țări, arată datele oferite de Euromonitor.
Up&Down_193.indd

Vânzările locale de îmbrăcăminte și încălțăminte au ajuns, în 2017, la o valoare de 17,3 miliarde de lei, anul acesta fiind estimate să ajungă la 18 miliarde de lei, arată datele Euromonitor. În cinci ani, această piață va crește cu peste 8%, până la 19,5 miliarde de lei, față de anul acesta. Valoarea acesteia va continua să crească, fiind încurajată de marile branduri care au intrat pe piață în ultimii ani. Totuși, această piață este slab dezvoltată în România, și, prin urmare, încă este loc de creștere. În afară de doi mari retaileri, Inditex și H&M, care s-au extins semnificativ în țară, alte companii fie aplică strategii locale – fie deschid doar câteva magazine, fie se mulțumesc cu ceea ce le oferă francizorii. Un ingredient important pentru succesul oricărui retailer din România este utilizarea conceptului de „fast fashion”, plus integrarea în colecții a creațiilor care se aseamănă cu cele ale unor case de modă prestigioase, dar care sunt vândute la prețuri mass-market. Moda devine din ce în ce mai „casual”, iar conceptul de „athleisure” este în creștere. În 2016, acest trend abia începea să apară în România, dar în 2017, s-a dezvoltat puternic. Mai multe branduri, printre care și Zara, au lansat linii de îmbrăcăminte sport care poate fi purtată și în afara sălii de fitness, inclusiv la birou. Competiția este în creștere pentru retailerii de modă, care s-au confruntat, de-a lungul timpului, cu o concurența acerbă și costuri ridicate pe chirii și publicitate. Pe măsură ce brandurile de fast-fashion înlocuiesc magazinele tradiționale, peisajul este într-o continuă schimbare.

Branduri precum Zara sau H&M oferă prețuri competitive și targetează aceiași consumatori, aducând constant în magazine cele mai noi colecții. Topul celor mai vândute branduri de modă din România, în 2017, a fost condus de Zara, parte a grupului spaniol Inditex, cu o cotă de piață de 5,1%, urmat de H&M (4,6%), C&A (2,8%), New Yorker (1,8%), Deichmann (1,5%), LC Waikiki (1,4%), Bershka (1,4%), CCC, Decathlon și Prețuri Pentru Tine (toate cu o cotă de piață de 1,2%), arată datele Euromonitor. În clasamentul european, românii cheltuie 189,5 euro per capita pe articole de îmbrăcăminte și încălțăminte, de aproape patru ori mai puțin decât cheltuie un german și de trei ori mai puțin ca un francez.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii