Cautare




, Staff

Analize |
|

Updown: Cum îmbină românii socializarea și cafeaua?

Ca și în cazul multor alte industrii, creșterea numărului de cafenele și baruri înregistrată anul trecut este atribuită creșterii economice a României, care duce, la rândul său, la creșterea veniturilor și la schimbarea stilului de viață, consumatorii fiind dispuși să cheltuiască mai mulți bani pentru a-și petrece timpul liber.
Up&Down_197.indd

Acest aspect se reflectă inclusiv în durata de timp mai mare pe care românii o petrec în cafenele și baruri.

Dacă această piață avea o valoare de peste 5 miliarde de lei în 2013, anul acesta va ajunge la 7 miliarde de lei, iar în 2022, la 7,9 miliarde de lei, arată datele furnizate de Euromonitor.

Topul brandurilor de cafenele cu cele mai mari vânzări înregistrate în 2017 este condus în continuare de Starbucks, franciză deținută pe plan local de grupul polonez AmRest, lanțul ajungând la 40 de unități în România. Succesul brandului se datorează popularității sale în rândul românilor și a prezenței în orașele mari. Starbucks este văzută ca o marcă premium, care oferă o atmosferă potrivită pentru socializare și relaxare.

Locul doi este ocupat de McCafé, rețea de aproape 30 de cafenele care face parte din business-ul McDonald’s, deținut pe piața din România de maltezii de la Premier Capital.

Interesant este că locul trei pe podiumul pieței cafenelelor este ocupat de Bet Café Arena, un business specializat în pariuri sportive, unde clienții vin atât pentru pariuri sportive, cât și pentru socializare. Următoarele branduri cu cele mai mari vânzări au fost, anul trecut, Gloria Jean’s, 5 to go, Zvon Cafe, Tempo Cafe, Bourbon Cocktails & Coffee, Coffee Right și Costa Coffee.

Analiștii Euromonitor remarcă faptul că 5 to Go, brand fondat de Radu Savopol și Lucian Bădilă, a avut cea mai dinamică expansiune din 2017, datorită extinderii în sistem de franciză. Costul inițial redus al francizei, de 4.500 de euro și dorința de a-și desfășura propria afacere atrage un număr tot mai mare antreprenori în acest business.

Datele Euromonitor mai arată că un român a cheltuit, anul trecut, în medie, 74,7 euro în cafenele, pe jumătate cât un bulgar și dublu față de un polonez.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii