Cautare




, Staff

Analize |
|

Updown: Apetență pentru lux

Piața de bunuri de lux din România este pe un trend crescător și a ajuns, anul trecut, la valoarea de 5,8 miliarde de lei, anul acesta fiind estimată să ajungă la 6,2 miliarde de lei, arată datele furnizate de Euromonitor.
Up&Down_197.indd

Cea mai mare pondere în piața bunurilor de lux o are segmentul de mașini de lux –  1,3 miliarde de lei. De altfel, datele Euromonitor arată că, în 2017, un român a cheltuit, în medie, 297 de lei pe bunurile de lux, sumă în creștere față de anii trecuți.

Analiștii Euromonitor subliniază că produsele de lux au devenit din ce în ce mai accesibile  pentru români. Această piață continuă să se dezvolte pe măsură ce cunoscătorii caută produse la cele mai înalte standarde, comparabile cu cele care se găsesc în strainătate.

În 2017, vânzările locale de branduri de lux au fost afectate de faptul că românii au preferat să cumpere din străinătate. Preconcepțiile privind diferențele de preț dintre România și alte țări au determinat consumatorii să găsească alte locuri de unde să cumpere bunuri de lux la prețuri mai accesibile. Totuși, concept store-urile, magazinele în sistem de franciză și cele monobrand și-au adaptat gamele de produse pentru a fi pe placul preferințelor locale.

Analiștii Euromonitor estimează că vânzările locale de bunuri de lux vor înregistra o creștere, pe măsură ce veniturile românilor cresc. Aceștia aspiră la o viață mai bună, la o educație și un mediu mai bun, la alimente mai sigure și la servicii și produse mai bune. Odată ce consumatorii încearcă produse de o calitate mai bună, de obicei nu revin la cele achiziționate anterior. Totuși, jucătorii prezenți pe segmentul de lux din România trebuie să înțeleagă schimbările de comportament ale consumatorilor, care petrec din ce în ce mai mult timp în mediul online. Brandurile de lux comunică prin canalele media tradiționale, cum ar fi printul sau TV-ul, însă trebuie să se concentreze și pe social media, care le oferă consumatorilor acces atât la informații, cât și la produsele care până nu erau accesibile.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii