Cautare




, Contributor

Tech |
|

Unicornul românesc

Florin Talpeș nu a avut niciodată planuri mărunte, iar acum țintește să transforme Bitdefender într-un unicorn.
FLorin_Talpes_7077

Unicornii sunt cele mai noi vedete ale lumii de business. Sunt companiile, extrem de puține, foarte tinere, care reușesc destul de rapid să ajungă la o valoare de piață estimată la un miliard de dolari, iar termenul semnifică cumva „învingătorul învingătorilor dintre start-up-uri în tehnologie”. În prezent, sunt doar 138 de astfel de companii în lume care au o valoare de piață cumulată de peste jumătate de trilion de dolari, conform cercetării CB Insights, firmă care se ocupă cu evaluarea start-up-urilor unicorn din întreaga lume. Din cele 138 de companii care valorează peste un miliard de dolari fiecare, 40 sunt din Europa, potrivit celui mai recent studiu realizat de GP. Bullhound.

AFLĂ MAI MULTE DESPRE SOLUȚIILE FORBES CEE FORUM PENTRU CREȘTERE SUSTENABILĂ

În această ligă selectă și-ar dori și Florin Talpeș să plaseze Bitdefender, companie căreia i-a dedicat, împreună cu soția sa, Măriuca, întreaga energie. Planurile lui Florin Talpeș nu se opresc aici – el speră să poată lista compania la o bursă specializată pe zona de hi-tech.

BITDEFENDER, FURNIZOR PENTRU GUVERNUL DANEZ

În opinia sa, viitorul este extrem de „luminos” pentru zona de hi-tech și vor apărea, în următorii ani, schimbări spectaculoase privind modul în care funcționează companiile. „Am constatat că, în ultimii cinci ani, au apărut startup-uri care merg foarte bine în zona pe care, greșit, o numim outsourcing. Eu o numesc «de servicii». Iar partea de servicii se dezvoltă fenomenal”, a mai spus Florin Talpeș.

El este de părere că, în zona de IT, există trei direcții de dezvoltare majoră. Prima este reprezentată de serviciile de IT, care se dezvoltă masiv pe plan local. A doua este dată de serviciile de dezvoltare software. „Industria asta va crește foarte mult în viitor, dacă ne uităm la raportul cerere-ofertă; la trei posturi deschise în zona de software sunt doar doi candidați. De aici vine o creștere de salarii, sustenabilă, pentru că e dată de raportul cerere – ofertă”, a subliniat CEO-ul Bitdefender. În ceea ce privește cea de-a treia direcție, aceasta este legată de dezvoltarea de produse în zona de hi-tech sub marcă proprie și distribuția lor internațională. Iar una dintre problemele pe care Florin Talpeș le-a observat la companiile autohtone este aceea că „dorința de a merge sub marcă proprie pe plan internațional se lovește imediat de incapacitatea de a găsi oamenii care să te ducă acolo. Bugetul de vânzări și marketing al unei companii în IT poate depăși 50% din bugetul companiei”.

PREVIZIUNILE LUI FLORIN TALPEȘ PENTRU URMĂTORII ȘASE ANI

Florin Talpeș împreună cu soția sa, Măriuca, au pus bazele afacerilor lor în IT la începutul anilor 1990. Mai întâi, a fost Softwin, apoi AVX, iar în 2007 a apărut Bitdefender, ca o sumă a mai multor start-up-uri. Bitdefender SRL, parte a holdingului Bitdefender, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 276,89 milioane de lei, dintre care peste 95% reprezintă exporturi pe toate continentele. Compania estimează o creștere de peste 50% a afacerilor în acest an. În 2014, Bitdefender SRL a ocupat locul 3 în clasamentul companiilor exportatoare de servicii informatice și de media, dintr-un total de 681 de societăți care au raportat astfel de servicii, potrivit datelor furnizate de Banca Națională a României. Și în ceea ce privește această entitate planurile sunt ambițioase, omul de afaceri anunțând în primăvara acestui an, într-un interviu pentru Forbes, că estimează că, în următorii șase ani, Bitdefender Srl va deveni unul dintre cei mai mari 10 exportatori români.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii