Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Bunuri de consum |
|

Unde sunt tinerii de altă dată?

mihai barsan_3119
Natalitatea a scăzut alarmant în ultimii 24 de ani în România. Acest lucru afectează nu numai securitatea națională, dar și mediul de business.

Cine sunt noii consumatori din România? O întrebare justificată atât pentru directorii de marketing ai producătorilor de bunuri de larg consum, care trebuie să-și cunoască publicul consumator, cât și pentru oamenii de afaceri.

Dar pentru a răspunde la această întrebare trebuie să ne întoarcem în trecut și să analizăm câteva date demografice. În anul 1980, în România, s-au născut 380.000 de copii. În prezent, aceștia au vârsta de 34 de ani. În 1990 s-au înregistrat 350.000 de nou-născuți. Acum au 24 de ani. Iar alți 240.000 au văzut lumina zilei în 1995, având azi vârsta de 18 ani. Așadar, trei generații. „Uitându-mă la aceste cifre, mă întreb dacă noul consumator poate să fie un motor de creștere economică pentru România”, spune Mihai Bârsan, vicepreşedintele de marketing al companiei Ursus Breweries, producătorul de bere ce deține printre altele brandurile Ursus și Timișoreana. Cu o ironie fină, Bârsan răspunde la întrebarea sa: „În următorii 20 de ani, puterea de cumpărare va veni de la consumatorii de peste 60 de ani. Depinde de aceștia să întinerească și să devină noii consumatori în România”.

Mihai Bârsan atrage atenția asupra faptului că, pe măsură ce anii vor trece, tinerii vor fi din ce în ce mai puțini în România. Altfel spus, grosul consumatorilor va proveni din categoriile cu vârste ridicate. Acest lucru va pune mari probleme producătorilor de bunuri de larg consum. „Eu cred că aceasta este provocarea numărul unu a României. Problema demografică este mai importantă decât aderarea la UE și NATO. Cred că este de datoria noastră, a mediului de business și a societății civile împreună cu clasa politică, să ne gândim la lucruri pe termen foarte lung, circa 50 de ani, care să încurajeze natalitatea și dezvoltarea familiei”.

Scăderea numărului de oameni înseamnă scăderea businessului. Mihai Bârsan încearcă un „portret” al tinerilor consumatori: vor să fie diferiți, consideră că li se cuvine totul, dar primit de la alții și pe gratis, sunt revoltați, dar fără putere de decizie, sunt dispuși să se expună, dar nu vor să fie mințiți. „În aceste condiții, vor câștiga brandurile care inovează, care sparg tabu-urile, care vorbesc sincer și cele care rezistă unui scrutin sever din partea tinerilor”, conchide Mihai Bârsan.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii