Cautare




, Contributor

|
|

Una caldă, alta rece

Pentru Mol România, 2015 este un an bun din perspectiva segmentului downstream, însă activitatea de explorare bate încă pasul pe loc.
Kinga Daradics

Kinga Daradics, CEO & country chairman MOL România, a precizat, în cadrul evenimentului Forbes CEE Forum, că, deși segmentul downstream a avut un an foarte bun, compania continuă să desfășoare acțiuni care să conducă la creșterea eficienței. Grupul MOL desfășoară operațiuni în mai mult de 40 de țări, cu activități downstream în peste zece țări din regiune și are un model de business integrat, motiv pentru care mai mult de 20% din marja de profit operațional în downstream este obținut de activitatea de retail.

AFLĂ MAI MULTE DESPRE SOLUȚIILE FORBES CEE FORUM PENTRU CREȘTERE SUSTENABILĂ

„Segmentul downstream are o mare importanță în cadrul grupului, am achiziționat recent peste 200 de stații în România, Cehia și Slovacia. Am introdus și un nou concept în consum, care pune mare accent pe servirea clienților”, a afirmat Kinga Daradics. Acest „nou concept” a fost lansat la sfârșitul lunii iulie, se numește Fresh Corner și pune accent pe importanța prospețimii alimentelor din magazin. Anul acesta, compania plănuiește să deschidă, în România, cinci stații care să includă câte un Fresh Corner.

PREVIZIUNILE KINGĂI DARADICS PENTRU URMĂTORII ȘASE ANI

Tot anul acesta, filiala din România a grupului MOL a finalizat achiziția întregii rețele de benzinării deținute de compania Eni, alcătuită din peste 40 de unități Agip. Tranzacția a dus la o creștere a rețelei de retail, MOL România având în prezent 200 de stații în întreaga țară. Costurile companiei pentru rebranding-ul stațiilor Agip este estimat la cinci milioane de euro. Pentru MOL Group, prezent pe piața locală încă din 1994, cu investiții totale de peste 200 de milioane de euro, preluarea benzinăriilor Eni nu este prima tranzacție. În 1997 a preluat rețeaua AMOCO, iar în 2004 a achiziționat compania Shell România.

Anul trecut, MOL a investit în România 12 milioane de euro în 11 benzinării, iar în cei 20 de ani de când grupul este prezent pe piața românească, a contribuit la bugetul statului român cu 1,8 miliarde de euro. Piața autohtonă prezintă în continuare mult interes pentru grupul cu sediul central la Budapesta, însă „mai are de făcut mulți pași pentru a-și atinge potențialul”, potrivit CEO-ului MOL România. Kinga Daradics a precizat că, în condițiile în care, potrivit estimărilor, România mai are rezerve de petrol și gaze pentru circa zece ani, predictibilitatea reglementărilor este foarte importantă.

„Perioada de explorare durează trei-cinci ani, forajul poate dura doi-trei ani. Este foarte important ca România să aibă o imagine generală a acestei industrii. Este obligatoriu să ai un mediu predictibil din punct de vedere al reglementărilor, pentru că energia este esențială pentru activitatea economică, de aceea majoritatea țărilor o includ în politica de securitate”, a explicat ea.
În plus, Kinga Daradics, o prezență frecventă în topul celor mai puternice 50 de femei din România realizat de „Forbes România”, consideră că multe proiecte de infrastructură, care așteaptă să se materializeze, influențează dezvoltarea companiei pe care o conduce. „Este obligatoriu să ai un mediu predictibil din punct de vedere al reglementărilor, pentru că energia este esențială pentru activitatea economică, de aceea majoritatea țărilor o includ în politica de securitate”, a conchis Kinga Daradics.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii