Cautare




, Contributor

Travel |
|

Un succes germano-grec

Philipp Brinkman
Doi prieteni, o idee și un calculator – acestea ar fi ingredientele care i-au împins spre succes, iar nişa pe care au ales-o este turismul online.

Philipp Brinkman și prietenul său, Kristof  Keim, au avut, în 2004, ideea de a deschide o agenție de turism online. Pe atunci, spune Philip Brinkman, locuiau în Germania iar turismul online era modelul de business cu cel mai mare succes din e-commerce. S-au gândit atunci să dezvolte acest tip de afacere în Grecia, așa că s-au mutat acolo. Alegerea a fost oarecum simplă pentru că Philipp este jumătate grec, iar prietenul său a studiat și el în Grecia. Au înființat platforma destinată călătoriilor – travel24 – în mai 2005 și le-a trebuit un an până când aceasta să înceapă operațiunile. „Prima rezervare a fost făcută în prima săptămână după lansarea site-ului”, spune Philip Brinkman. Intuiția lor a funcționat perfect fiindcă, spun ei, au reușit să devină „aproape imediat una dintre primele trei agenții de turism online din Grecia”. Apoi, au venit și primii angajați.

Ca în cazul multor altor business-uri, criza i-a determinat să ia soluții radicale, mai ales că au înțeles că, pentru a asigura creșterea companiei, limitarea la piața elenă reprezenta un mare risc. „Ne-am dat seama că exista o mare oportunitate în Europa de Sud-Est. Am dezvoltat un nou brand, «Tripsta» și am început extinderea în Polonia în septembrie 2010. După doar trei ani eram prezenți în 15 țări”, povestește el. În urmă cu trei ani au decis să înființeze și birourile din București care să funcționeze ca un call-center global. „Am ales România din mai multe motive – apropierea de Atena, la doar o oră de zbor, faptul că am găsit un manager de încredere și extrem de bine pregătit, normal, costurile scăzute, dar și datorită afinității românilor pentru limbi străine”, spune Brinkman. Provocările nu au lipsit, printre acestea s-au numărat și cele legate de finanțare: „Tripsta a fost finanțată doar de mine și de Kristof. Probabil la început am fost puțin naivi pentru că am subestimat resursele financiare de care am avut nevoie”. În timp însă, Tripsta a crescut atât la nivel global, cât și în România. Numai în 2013, Tripsta România a ajuns la o cifră de afaceri de peste 2,5 milioane de euro, potrivit cofondatorului business-ului, în creștere cu peste 80% comparativ cu anul trecut. La nivel global, cifra de afaceri este mult mai mare, ea crescând de la 97 milioane de euro în 2012 la 217 milioane de euro anul acesta, iar pentru anul viitor estimează o creștere de până la 360 milioane de euro. Prin urmare, și numărul de angajați a crescut. „La începutul acestui an, echipa noastră din România număra doar 5 angajați, iar în prezent numărul acestora a ajuns să depășească 40”, spune CEO-ul Tripsta, adăugând că cei mai mulți nu deservesc numai România, ci diverse piețe unde sunt prezenți. „Dorim ca anul viitor să transferăm mai multe departamente spre birourile din București, precum contabilitate, marketing și securitate. Nivelul de pregătire este foarte bun în București, iar acest lucru ne permite să găsim foarte ușor tineri talentați și motivați pentru echipa noastră. Echipa se va mări și anul viitor, iar spre finalul anului 2014 vom avea aproape 80 de angajați în București”, estimează el.

Tot pentru 2014, planurile sunt deja făcute: Tripsta se va extinde în Brazilia, unde recent au deschis cel de-al treilea birou, după cele din Atena și București, și va continua investițiile pentru consolidarea poziției în țări precum Rusia, Turcia, Polonia, Grecia și România. Mizează pe inovație și spune că, anul viitor, segmentul de mobile va fi o prioritate, dar și dezvoltarea unui program de loialitate pe care doresc să îl lanseze în următoarele șase luni.Până la finalul anului speră să depășească 10.000 de bilete de avion vândute în România și peste un milion la nivel global. Cu toate acestea, spune că Tripsta încă nu este la nivelul la care și-ar dori și că mai are „mult de lucru”. Mărturisește că dintotdeauna a visat să aibă propria companie, iar Tripsta este prima afacere pe care am pornit-o. „Faptul că este o agenție de turism online este doar o coincidență. La fel de bine putea fi altceva”, explică el. Execuția este ceea ce face diferența, iar ca antreprenor este fascinat de partea creativă. Spune că are un job de vis fiindcă nicio zi nu seamănă cu cealaltă, însă dezavantajul este că nu te poți deconecta de la problemele legate de business. „Puțini înțeleg această situație, dar pentru un antreprenor, compania este precum un copil: mereu te gândești și trebuie să ai grijă de ea”, mai spune el.

Aflați ce alte articole cuprinde ediția specială Forbes Healthcare

Citiți ediția specială Forbes Healthcare și în variantă digitală a revistei din webviewer sau în aplicația de iPad a Forbes România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii