Cautare




, Contributor

Forbes.com

Cariere |
|

Un român lansează proiectul “băcăniile all-inclusive”

După ce a crescut rețeaua Agroland la peste 170 de magazine, Horia Cardoș vrea să treacă, anul acesta, la un nou nivel. Obiectivul lui: un lanț de băcănii „all-inclusive”.   Nostalgic și cu gândul, încă, la petrecerea organizată în luna ianuarie 2013 în cinstea celor 16 ani de activitate intensă pe piața locală, Horia Cardoș (45 de ani) intră cu greu în atmosfera interviului.   Așteaptă, totuși, cafeaua comandată, iar după ce chelnerul se îndepătrează începe să povestească.
 aboneaza-te
Horia_Cardos_director_general_Agroland.jpg

Mai greu la început, când vorbele trebuie parcă smulse cu un clește din gura antreprenorului. Încet-încet, discuția devine tot mai relaxată. “Să vă spun un secret. Cei mai grei au fost primii doi ani. La început, am pierdut toți banii pe care îi pusesem în joc. Au fost câțiva ani duri, dar de atunci mergem înspre bine. Am reușit să punem pe picioare un business care funcționează și, de la an la an, crește. Și crește”, spune mândru de reușita sa Cardoș, care, în ianuarie 1997, a obținut codul fiscal pentru Agroland, astăzi, cel mai mare lanț de magazine adresate micilor fermieri din România.

Compania s-a înființat în Timișoara, iar din 2000 a devenit cel mai mare distribuitor de furaje și pui de o zi din vestul țării. În următorii ani, Agroland și-a diversificat gama de produse, iar extinderea teritorială a luat amploare începand cu anul 2006. Atunci, Agroland a implementat sistemul de colaborare în franciză, modalitate prin care a deschis magazine în 30 de județe din Banat, Oltenia, Muntenia, Dobrogea și Moldova. „Principalul obiectiv al companiei este încurajarea cât mai multor familii – mai ales din mediul rural, dar nu numai, să își producă în gospodărie hrana necesară. Evident în gospodărie se poate obține o calitate mult superioară a produselor agricole, comparativ cu sistemul super-intensiv. Aici ne referim atât la carne, lapte, ouă, cât și la legume, fructe sau alte produse vegetale”, adaugă șeful Agroland în timp ce mai soarbe o gură din cafeaua aburindă.

Ultimii patru ani au adus pentru distribuitorul de furaje şi pui de o zi nu doar creşteri consecutive ale cifrei de afaceri, dar şi un număr de aproximativ 500.000 de clienți unici în magazinele Agroland. În prezent, rețeaua Agroland număra 170 de magazine amplasate în orașe reședință de județ, orașe mici și localități importante din zona rurală, atât în sistem propriu, cât și franciză. Miza apropiată este să ajungă la 180 de magazine până la sfârșitul lunii martie și la peste 200 de magazine anul viitor. Chiar dacă spune că nu a pus cifră lângă cifră, 2012 a fost cel mai bun an pe care Cardoș și Agroland l-au avut. Businessul la nivel de rețea a crescut până la 15 milioane de euro anul trecut, din care doar afacerea Agroland însumează 12 milioane de euro, după un rezultat de 10 milioane de euro la finele anului 2011. Restul aparține partenerilor, în timp ce marja de profit este de circa 5%, susține directorul general al companiei și, totodată, unicul acționar.

Recunoaște că de cinci ani încearcă să proiecteze, cumva, viitorul companiei, iar azi planurile sale încep să se oglindească. Se ocupă de contractarea de noi furnizori și finanțarea pentru proiectele noi, în timp ce echipa pe care o coordonează trebuie să le implementeze. Pentru anul acesta, Carodș are planuri mari. Vrea să deschidă un lanț de băcănii unde să vândă carne de pui, curcan, rață; păsări și animale crescute de clienții Agroland și dezvolte, totodată, un sistem propriu de creditare pentru aceștia din urmă. „De doi ani vorbim de un lanț de băcănii. Ne gândim, ne socotim și cred că acum este momentul ideal să implementăm acest proiect. Vrem să deschidem până la Paști (n.red. – 5 mai) prima băcănie la Timișoara, iar de la toamnă ne extindem în orașele mari din Sud”, dezvăluie antreprenorul câteva din planurile de anul acesta.

Nu exclude însă nici exportul, idee care face parte, de asemenea, din planul companiei pe termen scurt. Iar Cardoș spune sec: „Pentru început, doar în țările din jur – Bulgaria, Ungaria, Serbia, Croația. În toamnă vrem să fim acolo, dar doar pe zona de echipamente și accesorii”.

În prezent, cele mai profitabile zone ale Agroland, companie care la nivel de rețea trece de 200 de angajați, rămân Banatul și Oltenia, iar lunile aprilie și mai aduc, împreună, jumătate din vânările realizate într-un an. Circa 50% din vânzările companiei sunt reprezentate de hrana pentru animale, iar 20% din business este adus de „puii de o zi”.

Strategia lui Cardoș vizează în 2013 și dezvoltarea unei game noi de produse pe care nu le-a comercializat înainte și care vor duce la creșterea marjei de profit. Stăpân pe sine, încearcă să ne convingă tot mai mult că businessul său va crește atunci când va vinde și echipamente pentru fermele mici (până în 5.000 – 10.000 de capete), în mod special pentru producătorii de lapte. Mai adaugă pe listă și o linie de garduri electrice pentru pășuni, pentru care a demarat deja actele de import. „Piața este mică. Ne poziționăm, deja, ca lideri pentru că aducem produse din Germania și Austria. Ce se vinde acum în România este produs în China”, spune șeful Agroland, care vrea să vândă acest tip de echipamente „de un milion de euro” în câțiva ani.

Și-a terminat cafeaua, iar noi pregătim ultima întrebare. Răspunde încrezător că partenerii pe care îi are sunt stabili financiar și pot duce în spate proiectul cu băcăniile. „Treaba noastră este să punem modelul pe masă, iar după prima inaugurare de la Timișoara, acesta trebuie extins cu ajutorul lor în sistem de franciză.”, încheie Horia Cardoș discuția. Următorul pas, în toamnă. Extinderea în București, Ploiești, Pitești, Craiova, Constanța.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii