Cautare




, Staff

Editor-in-Chief Forbes România

Lideri |
|

Un milion de motive

Unul dintre avantajele meseriei de ziarist este oportunitatea de a-ți satisface curiozitatea. Mai important, ești plătit pentru asta. La polul opus, e o meserie în care e greu să te ascunzi în spatele unor ședințe, prezentări în Powerpoint și e dificil să te prefaci că lucrezi.
Ionut Bonoiu

Nu ai certitudinea zilei de mâine, după cum nu ai certitudinea subiectului despre care vei scrie mâine. Nu poți fi ziarist doar de la nouă dimineața la cinci după amiaza. Nu te poți plânge niciodată de prea multă muncă, ci, de cele mai multe ori, ajungi să îți depășești limitele, fără să ți se ceară neapărat acest lucru. Nu degeaba cei din afara breslei consideră că reporterul are una dintre cele mai dificile meserii (un studiu recent al unui site american de profil o clasifica pe locul întâi în topul celor mai grele meserii din lume în acest an). Pe scurt, rețeta e simplă: ori îți place această meserie, ori nu.

Unul dintre avantajele meseriei de ziarist în domeniul economic este oportunitatea de a discuta (oficial sau mai ales off-the-record) și de a afla povești ale unora dintre oamenii care au făcut averi impresionante sau care au construit afaceri uriașe. Dacă ești suficient de abil (sau mai degrabă suficient de pasionat ca să insiști cu întrebările), poți afla momente și detalii incredibile, precum prețul la care puteai cumpăra pe bucăți o țară precum România sau Republica Moldova în anii de după căderea comunismului. Poți afla cum reușesc multinaționalele să aplice în aproape orice loc din lume rețete mai mult sau mai puțin similare. Ai ocazia să vezi ce înseamnă să gândești la scară mare sau, dimpotrivă, să înțelegi de ce copiii oamenilor bogați au cea mai mare probabilitate să distrugă în scurt timp ceea ce au construit părinții lor în zeci de ani. Afli care sunt problemele care nu le dau pace bogaților români sau miliardarilor planetei, care sunt temerile lor, ce regrete au și ce ar schimba dacă ar avea ocazia să o ia de la zero.

Dacă există un ingredient comun al tuturor interlocutorilor noștri, acesta ar trebui să fie curajul. Curajul de a lua decizii grele, curajul de a risca (mai mult sau mai puțin calculat) sau curajul de a discuta deschis cu ziariștii despre reușite și greșeli. De altfel, cele mai emoționante povești sunt cele legate de eșecuri sau de schimbarea fundamentală a lentilei prin care acești oameni curajoși privesc lumea. Unul dintre momentele care, în general, atrage după sine o nouă perspectivă (reorientarea către afaceri cu o componentă socială mai susținută, de exemplu) este ceea ce ziariștii numesc primul milion. Sau, mai exact, conștientizarea lui.

Dincolo de sensul propriu, primul milion poate fi acel obiectiv aparent inaccesibil pe care și-l stabilește orice tânăr (dar nu numai) aflat la început de drum. Este o motivație pentru a merge mai departe în ciuda oricăror dificultăți. Într-o țară precum România, unde sunt mult prea mulți oameni cu joburi care nu le plac, care nu le aduc împlinire și pe care le fac cu performanțe nesatisfăcătoare, rolul motivațional al primului milion este cu atât mai puternic.

Aceasta este pe scurt, povestea din spatele proiectului special din această ediție a revistei Primul Milion. Subiectul va fi dezvoltat și dezbătut în cadrul unui eveniment dedicat în data de 18 iunie.

Pentru noi, redacția Forbes România, Primul Milion este încă un proiect care, în ciuda problemelor tot mai mari ale industriei media, ne energizează și ne ajută să visăm la momentul în care vom reuși să ajungem la primul milion de povești ale unor români curajoși și pasionați de ceea ce fac, indiferent că au ajuns sau nu milionari.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii