Cautare




, Staff

SmallBusiness |
|

Un business sănătos

Cum îi ajută un nou concept de food delivery pe cei care se confruntă cu lipsa timpului, dar care își doresc, în același timp, o alimentație echilibrată.
034 MP LifeBox

Trei investitori, doi români și un polonez, au fondat LifeBox, o soluție pentru mâncatul sănătos, chiar și atunci când timpul nu este de partea noastră. Un meniu complet, alcătuit din trei mese principale și două gustări, în funcție de numărul de calorii dorit, poate fi comandat online, fiind livrat în intervalul orar 06.00-10.00 dimineața, fie acasă, fie la birou. Clienții pot alege durata pentru care vor să primească meniurile LifeBox, pe zile sau pe săptămâni.

Meniurile LifeBox sunt concepute de către Anamaria Iulian, medic nutriționist specializat în obezitatea infantilă și Alex Cîrțu, bucătar cu peste cinci ani de experiență. Acestea sunt disponibile în patru variante, atât în funcție de conținut, cât și de numărul caloriilor dorit de clienți. Prețurile pentru un meniu zilnic cresc odată cu numărul de calorii, care modifică și dimensiunea porției – încep de la 64 de lei și pot ajunge până la 82 de lei. Toate preparatele sunt realizate din ingrediente sănătoase, respectând principiile nutriției moderne, susțin fondatorii afacerii.

Platforma online LifeBox, de unde pot fi comandate meniurile, a fost lansată la finalul lunii aprilie 2017 și a înregistrat peste 100 de comenzi în câteva săptămâni. Recordul de până acum a fost de 415 boxuri livrate într-o zi. La finalul anului 2017, vânzările ajunseseră la 550.000 de euro, iar estimările pentru 2018 sunt de cel puțin 2,5 milioane de euro, bazate pe o creștere lunară de 10%, mai spun fondatorii. Investiția în LifeBox a însemnat 80.000-100.000 de euro, iar ținta este de a transforma afacerea într-una de milioane de euro. Începând cu septembrie 2017, LifeBox s-a lansat și în Cluj-Napoca, o piață care prezintă potențial pentru o astfel de afacere, consideră Florin Scarlat, unul dintre cofondatori, cu o experiență în domeniul HoReCa de peste un deceniu. Până acum, livrările meniurilor s-au făcut prin intermediul parteneriatelor cu diferite firme de curierat, însă începând cu acest an, serviciul va fi internalizat. Totuși, livrările pentru Cluj-Napoca se fac din București, noaptea.

 

Planuri ambițioase

„Vrem să îmbunătățim produsele din punct de vedere calitativ. Deja am început să căutăm producători locali, vrem să găsim carne, legume, lactate în zonă și să gătim doar cu acestea”, spune Florin Scarlat. Cutiile în care sunt livrate meniurile LifeBox provin din Polonia, din considerente legate de calitate și preț, adaugă acesta. „Nu sunt producători locali în România, pentru că statul nu îi ajută. Bulgarii s-au dezvoltat foarte bine în sensul acesta și vând în România”, adaugă el.

Acum, echipa LifeBox este consolidată și a ajuns la 30 de membri. Deși lipsa forței de muncă este pregnantă în industria HoReCa, Florin Scarlat spune că LifeBox nu se confruntă cu fluctuație de personal, problemele fiind mai degrabă la recrutare. „Din 10 oameni, cel mult trei vin la interviu, iar din trei, unul vine la muncă. (…) Am avut și noroc, probabil. Ne-a ajutat și experiența mea în domeniu, am găsit ușor oameni. Ce-i drept, salariile sunt cu mai mult de 25% peste media din piață pe pozițiile lor, ceea ce ne-a ajutat. Nu avem fluctuație de personal. Am avut o condiție clară la angajare, oamenii să locuiască în zonă, să nu vină de departe”, susține Florin Scarlat.

Planurile pentru 2018 vizează exinderea LifeBox în Brașov și Sibiu și ulterior în Timișoara, Constanța și Iași și lansarea unui meniu pentru copii.

De asemenea, un alt proiect va fi LifeBox Verde, prin care vor fi colectate materiale reciclabile de la clienții LifeBox. De altfel, în curând, pe platforma online a afacerii vor fi lansate două personaje, Otilia și Victor, care vor ajuta clienții să aleagă ce meniu li se potrivește în funcție de stilul de viață.

LifeBox se adresează celor cu vârste cuprinse între 24-44 de ani, care vor să adopte un stil de viață sănătos și au venituri peste medie. În jur de 76% dintre clienții LifeBox sunt recurenți. „Acum, pe site poți să îți alegi pungă sau box și poți să alegi să primești sau nu tacâm. Vrem să dăm posiblitatea clienților să aleagă o caserolă biodegradabilă”, spun fondatorii.

LifeBox a câștigat premiul al doilea, în valoare de 20.000 de euro, la cea de-a doua ediție a Startarium PitchDay, o competiție organizată de ImpactHub, care a oferit premii de 100.000 de euro pentru cei care și-au fondat propriile afaceri și sunt la început de drum. Banii vor fi investiți în implementarea LifeBox în Sibiu și Brașov și în lansarea meniului pentru copii. Pe viitor, planurile fondatorilor sunt ca LifeBox să meargă și în afara granițelor, în țări precum Ungaria și Serbia.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii