Cautare




, Contributor

Lideri |
|

Un bibliotecar neconvențional

La îmbinarea între cărţi, mediul online şi corporaţii s-a născut o afacere care are toate şansele să fie un mare succes: Bookster.
bogdan_georgescu_IMG_4039

La cei 38 de ani, Bogdan Georgescu este una dintre persoanele, tot mai multe în ultima perioadă, care au făcut tranziţia de la statutul de corporatist la cel de antreprenor. „Am lucrat timp de 14 ani într-o companie multinaţională, am lucrat cu o echipă foarte bună şi a fost o perioadă deosebită din viaţa mea”, îşi începe povestea antreprenorul Bogdan Georgescu şi cel care a condus, până în urmă cu doi ani, compania de consultanţă imobiliară Colliers International. Cu timpul însă, spune că a început să simtă că ceva lipsea din viaţa lui. Fiindcă încă din vremea în care lucra la Colliers, le dădea sfaturi colegilor despre cărţile pe care ar trebui să le citească potrivit profilului şi nevoilor fiecăruia. A observat că exista totuşi o confuzie a lor atunci când era vorba de a alege o carte, în ciuda interesului vădit pentru citit, în mintea lui a început să încolţească ideea de a avea un business în această zonă.13242229_1297358010293274_158881131_o

32 de rețete pentru a deveni propriul erou

Din dorința de a crea ceva pentru comunitate s-a născut Bookster, o bibliotecă virtuală (cu un „avatar” real în spate), de unde corporatiştii primesc direct pe birou cărţile pe care şi le doresc sau le sunt recomandate. „Bookster este un serviciu care are cele mai bune cărţi din lume, abonaţii noştri le pot împumuta online, iar noi le livrăm la biroul acestora. Este un concept simplu care are misiunea de a-i ajuta pe oameni să îşi descopere visele şi să le atingă”, argumentează Bogdan Georgescu.

„Să găseşti o problemă socială de care îţi pasă şi pe care vrei să o rezolvi, după care găseşti o idee şi dezvolţi o afacere care să trateze această problemă în mod direct sau indirect. Este foarte important ca afacerea ta să fie profitabilă, să facă bani, să aibă succes. Pentru că dacă ai bani poţi să plăteşti salarii şi taxe şi poţi să investeşti în afacerea ta, dar la baza afacerii tale, misiunea ta nu trebuie să fie profitul, ci rezolvarea acelei probleme sociale”, explică antreprenorul.

În opinia antreprenorului, modelul afacerii contează foarte mult fiindcă nici Bookster nu este o afacere făcută „după ureche”. Improvizaţia nu îşi are loc în business mai ales dacă ţinteşti să ai o afacere de succes. De aceea, mărturiseşte că a studiat foarte mult înainte de a porni la drum cu Bookster, a încercat să înţeleagă teoriile moderne de business şi cum sunt construite afacerile de succes. „Unul dintre elementele de bază ale afacerii este conceptul de nevoie-produs-profit. Şi colegii mei cred că şi noaptea dacă îi trezeşti, îți pot spune acest lucru”, spune el zâmbind.

Spune că pentru a avea succes, trebuie să munceşti foarte mult şi că nu există excepţie de la această regulă. „Iar dacă vrei să fii erou, trebuie să fii dispus să faci un efort supraomenesc. Însă, toată lumea trebuie să ştie că nu este imposibil. Din contră, riscul de a nu reuşi, de a eşua nu este principala noastră problemă. Eu cred că riscul adevărat este să muncim o viaţă întreagă având doar una sau două încercări esenţiale pentru satisfacţia în muncă”, explică Bogdan Georgescu.

Pe Bookster spune că l-a gândit ca fiind dedicat exclusiv companiilor fiindcă astfel cărţile pot fi livrate la sediile acestora cu costuri mici şi prin urmare, şi preţurile abonamentelor vor fi mici. Astfel, Bookster poate face parte şi din pachetul de beneficii extrasalariale pe care, de regulă, le au angajaţii din corporaţii. Şi, în plus, punând în prim plan împrumutul şi eliminând bariera legată de preţul unei cărţi, corporatiştii nici nu ar avea de ce să nu adopte acest serviciu. Astăzi, antreprenorul spune că are peste 5.000 de abonaţi şi peste 22.000 de împrumuturi de la companii precum Banca Transilvania, ING Bank, Vodafone, Ernst & Young, Orange, Libra Bank, Regina Maria, Carpatcement, Danone şi mulţi alţii. „Livrăm deja în toată ţara şi urmează să ne extindem şi la câteva companii mari din afara Bucureştiului”, mai explică el.

Citiți lecțiile celor 19 eroi

Citiți textele integrale în ediția tipărită a revistei, dar și în variantă digitală a revistei din webviewer sau în aplicația de iPad a Forbes România

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii