Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Auto |
|

Un altfel de S

Cel mai mare SUV din portofoliul Mercedes‑Benz a intrat în forță pe piață și vrea să aducă eleganța și luxul Clasei S. Ce experiență oferă versiunea GLS 400d 4Matic?  
130 Cars Mercedes Clasa S_1

În urmă cu aproape un deceniu și jumătate, anul 2020 părea a fi un viitor foarte îndepărtat. Însă viitorul îndepărtat de atunci a devenit prezentul de astăzi, iar, după cum știm, timpul îi favorizează pe cei curajoși și inovatori. „Soarta îi ajută pe cei îndrăzneți”- este una dintre maximele latine care își găsește aplicabilitate și în ziua de azi. Este și principiul după care pare că s-au ghidat cei de la Mercedes-Benz în urmă cu aproximativ 14 ani, când producătorul german a avut curajul să mizeze pe un SUV care era privit, în cel mai bun caz, cu scepticism, mai ales în Europa. Atunci, Mercedes-Benz ridica foarte multe sprâncene și lansa modelul GL, precursorul GLS-ului de astăzi, inaugurând segmentul SUV-urilor de lux cu șapte locuri. 14 ani mai târziu interesul pentru astfel de autovehicule a crescut exponențial, iar majoritatea jucătorilor din industria auto au dezvoltat vehicule pe acest segment, însă, fiind pionierul acestei nișe, Mercedes are un avantaj competitiv semnificativ, fiind la a treia generație a SUV-ului cu șapte locuri.

Că România nu are o infrastructură rutieră dezvoltată e o certitudine și, din păcate, această stare de fapt i-a determinat pe mulți să se resemneze. Însă, multe șosele din țară sunt ideale pentru un test-drive, mai ales dacă ești la volanul unui SUV care te seduce prin maniera în care plutește peste gropi, denivelări sau alte „surprize” pe care le înâlnești pe drumurile din România. Pentru că GLS-ul se vrea a fi „S-Class-ul SUV-urilor”, timp de două zile am participat la un test inedit: am „avut pe mână” atât noul Mercedes-Benz GLS, cât și un Clasa S, pentru a vedea cât de mult se apropie GLS-ul de confortul, eleganța și luxul unui „S”.

Am avut experiența unui diesel GLS 400d, cu un motor de 3.0 litri, șase cilindri, ce dezvoltă 330 de cai putere. Nu am fost deloc dezamăgit, ba mai mult, așteptările mi-au fost depășite. Apăsarea accelerației la podea, la cuplul de 700 de Nm, îți lasă impresia că ești „regele șoselelor”, iar, în pofida faptului că vorbim de o mașină cu o masă de 2,5 tone, aceasta punctează la capitolele dinamică și manevrabilitate. Motorul diesel și transmisia automată 9G-Tronic fac din GLS o mașină foarte ușor de condus, chiar și pentru persoanele mai puțin familiarizate cu astfel de dimensiuni.

Noul GLS este cel mai mare și mai luxos SUV din portofoliul Mercedes-Benz și aduce puncte în plus la capitolele spațiu, confort și lux. Prezenţa încrezătoare a exteriorului este conferită de dimensiunile sale impresionante, mai mari decât cele ale predecesorului său. Unul dintre avantajele ampatamentului mai lung cu 60 mm este spaţiul interior, mai ales în zona celui de-al doilea rând de scaune. Cele trei rânduri de scaune reglabile complet electric oferă tuturor pasagerilor un spaţiu generos și un confort remarcabil al scaunelor. Scaunele din al treilea rând pot fi coborâte în podea pentru a crește spaţiul din portbagaj, în timp ce scaunele din al doilea rând sunt pliabile. În premieră, este disponibilă o variantă cu șase locuri, având două scaune individuale confortabile în al doilea rând de scaune. Modelul GLS 580 4MATIC prezintă în premieră mondială motorul V8 electrificat cu sistem EQ Boost – un sistem de 48 de volţi cu starter-generator integrat.

GLS-ul atinge 100 de km/oră în doar 6,3 secunde, iar viteza maximă atinsă este nu mai puțin de 238 de km/oră. Noul GLS este un adevărat SUV de lux, sau, cum ar spune reprezentanții producătorului german, este „S”-ul SUV-urilor. Astfel, un SUV care vrea să ofere confortul unui S-Class trebuie să impresioneze încă de la primul contact. Iar GLS-ul reușește cu brio acest lucru. Apartamentul a crescut cu 6 cm, până la 3,14 metri, astfel că spațiul este mai mult decât generos. Finisajele sunt la un nivel ridicat, iar comanda celor două ecrane de 12,3 inci este foarte intuitivă. De asemenea, volanul are două minitouchpad-uri și sistemul MBUX cu touchpad, dar și comandă vocală. Mărturisesc că „S”-ul rămâne un etalon când vine vorba de confort, însă GLS se încăpățânează să atingă standardul impus și este tot mai aproape să reaușească acest lucru. Așadar, confortul nu e la nivelul unui S-Class, însă GLS-ul rămâne un punct de referință printre SUV-urile de lux.

Noul GLS asigură o călătorii confortabile și performanțe off-road excepționale. Acest SUV de lux este echipat în varianta standard cu sistemul îmbunătăţit de suspensii pneumatice AIRMATIC cu funcţia Adaptive Damping System Plus și tracţiune integrală 4MATIC complet variabilă. O cutie de viteze intermediară cu reductor și noua suspensie de 48 de volţi E-ACTIVE BODY CONTROL sunt disponibile opţional. Suspensia opţională E-ACTIVE BODY CONTROL (E-ABC) asigură un plus de confort și agilitate în timpul deplasării. Se bazează pe tehnologia de 48 de volţi și este combinată cu suspensia pneumatică AIRMATIC.

În plus, suspensia E-ACTIVE BODY CONTROL include noi funcţii off-road. Printre acestea se numără modul de balansare, care oferă asistenţă șoferului aflat la volanul GLS pentru a scoate autovehiculul din nisip prin balansare, precum și funcţia de acţionare individuală a roţilor. Astfel, nivelul fiecărei roţi poate fi reglat individual prin intermediul ecranului tactil media, îmbunătăţind alinierea autovehiculului pe drumuri accidentate, când o roată este blocată într-un șanţ sau arcul de la o roată este complet contractat. Această funcţie permite și creșterea tracţiunii și a cuplului la nivelul roţii.

Impresia lăsată de noul Mercedes-Benz GLS este una puternică, acesta fiind un model care aduce un plus de lux și spațiu, iar dotarea standard este extrem de generoasă pentru acest segment. De asemenea, motorul în șase cilindri de 330 de cai putere este siliențios și rafinat, aproape la fel ca unul pe benzină. Cu toate acestea, am rămas cu un mare semn de întrebare și nu pot să răspund categoric dacă experiența dintr-un Mercedes-Benz e mai plăcută

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii