Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

SweetConceptVoice |
|

Trebuie să inovezi și să te reinventezi pentru a obține succesul!

Mihaela Ciorik și-a transformat pasiunea din copilărie pentru dulciuri într‑un business de produse premium. Creativitatea, pasiunea și mai ales dorința permanentă de a aduce ceva nou pe piață i-au adus succesul.
Foto www.2eyes.ro

Mihaela Ciorik, owner Sweet Concept

Care sunt principalele obiective ale strategiei de business şi principalele realizări ale companiei dumneavoastră în acest an?

Am început anul 2018 cu planuri mari pentru atelierul Sweet Concept, principalul obiectiv strategic fiind acela de a aduce deliciile noastre mai aproape de clienți. Iar primul pas pentru atingerea obiectivului este realizarea unui shop online de unde deliciile preparate în atelier să poată fi achiziționate cu ușurință, se lucrează intens la acest shop pe care vrem să-l lansăm spre sfârșitul anului. În paralel cu dezvoltarea magazinului online, am început un proces de rebranding pentru Sweet Concept – am dat un nou suflu identității vizuale și am regândit designul ambalajelor, pentru ca toate elementele care definesc atelierul să transmită ideea de produse premium, realizate cu măiestrie și pasiune.

Anul acesta am continuat dezvoltarea portofoliului de clienți, atât persoane fizice care apelează la deliciile noastre pentru diverse ocazii speciale, cât și clienți corporate care doresc, de obicei, produse personalizate pentru diverse campanii sau evenimente.

Care au fost cei mai importanți trei factori care au marcat evoluția industriei/industriilor în care activați?

Cred că un factor important este evoluția social media care a generat, printre altele, conținut masiv pentru deserturi de tot felul. De la pasionați, la profesioniști, fiecare își poate promova produsele către publicul targetat. S-a creat un mediu favorabil dezvoltării de mici ateliere care oferă dulciuri de calitate, personalizate pentru diverse ocazii sau preferințe.

Emisiunile de tipul “cooking shows” au jucat și ele un rol, au readus meseriile de bucătar, cofetar, patiser în atenția noastră. Un alt factor decisiv este creșterea segmentului cu venituri medii și peste medie, oameni care își permit produse premium și le apreciază pentru calitate și savoare.

Ce vă motivează să vă treziți în fiecare dimineață să faceți business în România?

Mă consider o persoană norocoasă care are șansa să facă business dintr-o pasiune. O pasiune pentru dulce pe care am descoperit-o încă din copilărie, îmi plăcea desigur să degust prăjiturile bunicii dar, mai ales, să le prepar eu. Pe lângă prăjiturile clasice cu care am crescut, mi-a plăcut mereu să experimentez rețete și tehnici noi prin care combini arome și texturi, într-un deliciu de neuitat.

Este un domeniu în dezvoltare în Romania și asta îmi alimentează pasiunea – apar furnizori cu produse de top, se țin cursuri de specializare cu patiseri apreciați la nivel internațional, iar clienții caută produse de calitate, din ingrediente naturale, fără aditivi, conservanți și premixuri.

Este un business prin care ajungi să faci parte din poveștile clienților, le suntem alături în momente speciale și se formează o legatură. În cei 4 ani de când am deschis atelierul, avem clienți care au ales deliciile Sweet Concept pentru nuntă, apoi pentru botez și primele aniversări în familie.

De la cine ați învățat cel mai mult pe parcursul carierei?

Cel mai mult m-a inspirat Chef MOF Stephane Glacier, pot spune că este exemplul după care mă ghidez în carieră. Am participat la nenumărate cursuri susținute de el și mereu am avut ceva nou de învățat – de la tehnica de lucru și organizarea în laborator, până la strategia de business. Bineînțeles, sunt și alți chefi extrem de apreciați la nivel internațional de la care am învățat foarte multe secrete și am acumulat informații prețioase, fiecare curs la care am participat a fost o experiență extrem de interesantă și folositoare.

Care sunt valorile companiei dumneavoastră?

Valorile care definesc atelierul sunt calitate, pasiune și creativitate – ele ne ghidează planul pe termen lung. Realizăm în atelier produse premium și ne alegem cu grijă furnizorii de ingrediente naturale și mereu proaspete, pe care le transformăm, cu pasiune, în delicii savuroase. Punem accent pe creativitate pentru a transforma ideile clienților in produse personalizate.

Credeți că pot fi îmbinate pasiunile cu antreprenoriatul/intraprenoriatul sau sunt activităţi care sunt independente sau care se exclud reciproc?

Desigur, cred că afacerile pornite din pasiune îți aduc o satisfacție aparte, dar trebuie să existe mereu un echilibru între ceea ce îți place să faci și ceea ce poți vinde. Pasiunea trebuie să capete o formă antreprenorială, să te adaptezi, să inovezi, să te reinventezi pentru a-ţi atinge obiectivele.

Ce planuri de dezvoltare aveţi: achiziţii, extinderi pe noi pieţe etc.?

Pe termen mediu, planul de dezvoltare include deschiderea unui shop în București, un vis pe care îl construim pas cu pas. Din 2014 până acum, ne-am dezvoltat în mediul online, unde costurile sunt mai accesibile, iar produsele se realizează doar pe bază de comandă, momentan nu avem un stoc de produse pe care clienții să le poată cumpăra atunci când doresc ceva dulce, decât dacă plasează în prealabil comanda.

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii