Cautare




, Contributor

Forbes.com

Social media |
|

Tranzacţii cu Facebook

Comerțul prin intermediul Facebook ar putea trece de 35 miliarde de dolari până în anul 2015. Deși rezultatele de până acum nu confirmă ipoteza, un tânăr român afirmă că a găsit rețeta  succesului.
 aboneaza-te
IMG_3404.jpg

Iulian Drăgan cunoaște, deja, piața pe care vrea să o cucerească și susține că, deși în ultimii doi-trei ani au apărut mai multe startup-uri pe zona de Facebook Commerce, aproape toate se confruntă cu aceeași problemă fundamentală: „oamenii folosesc Facebook pentru socializare și aproape deloc pentru cumpărături. Am urmărit activ piața și competitorii fără sa ne îngrijorăm, observând direcția în care aceștia construiau. Noi am identificat, însă, atât canale virale noi în Facebook, care sunt 100% fezabile pentru contextul de social-commerce, cât și modalități inovative prin care putem ajunge la rezultate pozitive de return of investment în favoarea comercianților care vor vinde produsele prin platforma de socializare. În plus, vom avea și un mall în pagina noastra de Facebook unde pot fi accesate produsele din toate magazinele”, spune încrezător, tânărul antreprenor de 26 de ani, care a lucrat și a fost sprijinit de inginerii de la Facebook în vederea realizării unor funcționalități de viralizare a noului produs.

Ce aduce, însă, nou? Alături de o echipă de 10-12 programatori, a construit o platformă software de Facebook Commerce care permite atât comercianților cât și celor care au o pagină de fani, să își creeze un magazin din care utilizatorii rețelei sociale vor putea face cumpărături fără a o părăsi. Și, după cum spune el pentru Forbes România, totul ar fi diferit de orice alt magazin online prin design și funcționalități specifice pe care tânărul nu ni le dezvăluie încă. „Numele platformei este TheShopPage, dar îi mai spunem «ebay+zynga on steroids», deoarece am elaborat funcții interactive și de gamificație integrate în contextul e-commerce-ului. O formulă unică, prin care un astfel de magazin poate fi administrat cu mare ușurință de către oricine”, susține acesta, fără a-și ascunde pasiunea pentru tehnologie.

Imediat după terminarea liceului din Târgoviște, a aplicat și a fost acceptat la Universitatea Milton Keynes din Marea Britanie. Ulterior, i-a fost refuzată viza de studii fiind constrâns să urmeze cursuri de marketing la Universitatea Valahia din localitatea natală. Nu s-a integrat, iar din anul doi a decis să renunțe să mai studieze aici urmându-și visul de a experimenta idei noi. A continuat să studieze, preluând o serie de cursuri de specializare de la două universități cu nume: Pennsylvania și Stanford, pentru a-și perfecționa munca începută încă din 2010. „Am ales cursuri care mă interesau direct și care mă ajutau în vederea perfecționării produsului la care lucram. În 2010, mai mulți utilizatori ai unei aplicații Facebook de cadouri virtuale high-end pe care o realizasem mi-au cerut să găsesc o soluție pentru a satisface nevoia de a achiziționa produse pe Facebook. TheLuxuryShop a ajuns în doar opt luni la 400.000 instalări și 12 milioane de cadouri trimise. Totul, cu zero eforturi de marketing”, mai spune el și susține, totodată, că acest proiect i-a dat aripi să continue.

Până în momentul de față, dezvoltarea platformei TheShopPage l-a costat pe Iulian Drăgan aproximativ 35.000 de euro. Banii provin atât din fonduri proprii, dar şi de la investitori strategici.

În prezent, ca CEO al companiei fondate în 2011, el lucrează cot la cot cu o echipă de doi programatori, care primesc pe lângă salariu și un pachet minoritar de acțiuni la TheShopPage. Iar pentru a-și valida produsul, cel puțin în fața echipei Forbes România, după un scurt demo, tânărul nu uită să amintească de discuțiile purtate cu o serie de companii de investiții și investitori independenți din San Francisco și Viena, precum și cu investitori locali. Iulian Drăgan susține că are, deja, o listă de așteptare cu mai mulți clienți strategici, formată din branduri cunoscute și celebrități din țară. Pentru el, următorul pas este tot mai aproape şi înseamnă lansarea, în luna aprilie, a unei versiuni beta în Romania și, ulterior, în Turcia – conform roadmap-ului pe care și l-a stabilit, dar și în conformitate cu strategia de penetrare a pieței de Facebook Commerce în diferite zone ale Europei.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii