Cautare




, Contributor

Industrie |
|

Totul pentru creştere 

Octavian Crețu și Nicolae Palfi vor investi între 30 şi 40 mil. euro pentru renovarea şi modernizarea fabricilor grupului Romaqua şi pentru a dezvolta o nouă fabrică de sucuri la Azuga.
070 core Romaqua Octavian Cretu

Vara trecută sărbătoreau 10 ani de la intrarea pe piaţă a brandului Aquatique, pentru care compania investise peste 30 de milioane de euro. Vara aceasta sărbătoresc 10 ani de la intrarea pe piaţă cu brandul Albacher, după investiţii totale de 70 milioane de euro.

„Suntem pe locul patru consolidat pe ţară într-o piaţă dominată de multinaţionale. Noi, când am intrat, am intrat pe descreşterea pieţei. Orice investiţie iniţială este mare, dar ea se amortizează apoi cu costuri mai mici, unitare“, susţine Octavian Creţu (foto), acţionar majoritar, preşedinte al Romaqua Group. Grupul are 20 de ani de activitate şi nouă branduri în portofoliu: Borsec – ape minerale naturale natural carbogazoase şi plate, Stânceni – apă minerală naturală carbogazoasă, Aquatique – apă minerală naturală oligominerală plată, Giusto – băuturi răcoritoare carbogazoase, Giusto Natura – băuturi răcoritoare plate, Giusto Elektrik – băutură energizantă, Albacher, Dorfer şi Mühlbacher – bere. Este cel mai mare grup cu capital privat românesc din industria băuturilor, piaţă pe care concurează cu giganţii Coca-Cola HBC, Ursus, Heineken şi PepsiCo. Cu 2.000 de angajaţi este şi cel mai mare angajator din acest sector.

 

Branduri câştigătoare

Borsec este liderul pieţei de ape minerale naturale, iar Giusto Natura este liderul pieţei de băuturi răcoritoare plate (still drinks). Borsec, cea mai medaliată apă din România, a obţinut în anul 1873 titlul de „Regina Apelor Minerale” din partea împăratului Franz Josef, fiind transportată cu căruţele încă din secolul al XVI-lea, în butoaie de stejar, la curtea domnească de la Alba Iulia, pentru a fi folosită ca tratament de către Sigismund Bathory, dar şi de către alţi suverani şi căpetenii politice din Apus. Iar potrivit topului celor mai bune produse pentru copii, realizat de către Forbes România, apa oligominerală naturală Aquatique a fost desemnată câştigătoare la categoria „Apă minerală plată pentru sugari şi copii mici”.

Compania are afaceri de circa 160 milioane de euro, iar produsele sale sunt exportate în peste 19 țări, printre care Spania, Israel, Coreea de Sud, Egipt sau Australia.

 

Aproape de podium

Berea Albacher este produsă la Sebeș-Lancrăm, cea mai nouă dintre fabricile grupului, şi una dintre cele mai moderne din lume. Întreaga platformă a fabricii are 35 hectare şi va deveni un mare centru industrial. Este o bere Premium Lager, obţinută exclusiv din ingrediente naturale: apă, malț, mălai şi hamei, după o rețetă tradițională germană. În fabrică lucrează 263 de oameni pentru a produce 4.000 de hectolitri de bere. Brandul deţine poziţia a patra pe piaţa berii, cu o cotă de piață în volum de 6,7%, potrivit datelor interne Romaqua Group.

Românii se menţin în top 10 mondial la consumul de bere, potrivit Asociaţiei Berarii României. Piaţa berii din România a înregistrat un salt de 2% în 2017, comparativ cu anul anterior, ajungând la un volum de 16,1 milioane de hectolitri, iar consumul de bere s-a situat la 82 de litri/cap de locuitor, potrivit aceleiaşi surse.

Ovidiu Petrenciu, berarul Albacher ne-a arătat cum face pentru a produce berea proaspătă, nepasteurizată, filtrată la rece. Ne-a explicat că datorită fermentării la temperaturi joase, dioxidul de carbon este persistent un timp îndelungat după deschidere. Savoarea berii se datorează procesului de producție cu metode moderne de filtrare cu membrane și microfiltrare. Acestea înlocuiesc procesul clasic de pasteurizare şi păstrează neschimbate gustul şi aroma. Sistemul de producție şi îmbuteliere este de fabricație germană şi respectă cele mai înalte standarde de calitate.

Folia de protecție din aluminiu menține partea superioară a dozei curată, iar sistemul barieră OxyProof, inovație tehnologică ce include atât capacul, cât și materialul PET al ambalajului, împiedică simultan pierderea dioxidului de carbon și pătrunderea în interior a oxigenului.

„Investițiile sunt cheia pentru creștere. Drept urmare am bugetat pentru următorii doi ani investiţii de 30-40 de milioane de euro în dezvoltare. Este vorba despre o fabrică nouă la Azuga. Am ajuns la limită cu capacitatea de producție în fabrica de la Bușteni, astfel că vom muta producția de sucuri în noua unitate de producție, unde avem în plan să fabricăm și o gamă nouă de produse. Linia instalată la Bușteni pentru Giusto va funcționa în continuare pentru a prelua orice fel de ultrasarcină”, a explicat Nicolae Palfi, vice-președinte Romaqua Group.

Pe lângă investiția în noua fabrică, „planul de dezvoltare cuprinde și modernizări în fabrica de la Bușteni, dotări suplimentare în tehnologie la Borsec, dar și creșterea bazei logistice cu 40%”, precizează Palfi.

În ultimii doi ani, compania a investit peste 20 de milioane de euro, bugetul fiind alocat pentru extinderea fabricii de bere de la Sebeș, pentru fabrica Borsec și pentru extinderea şi modernizarea capacităților de depozitare.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii