Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Tot mai sus

Cu o poziție de invidiat pe piața din Europa și cu dorința de a mușca o felie cât mai mare din piața asiatică, pentru compania Arçelik cuvântul de ordine este creșterea.
Hakan_Bulgurlu

Luna septembrie a fiecărui an aduce marile branduri din domeniul electronicelor și electrocasnicelor la IFA, în Berlin. Arçelik, compania din care face parte și Arctic Găești, a avut două standuri impresionante în cadrul târgului cu brandurile Beko si Grundig. „IFA este cel mai mare târg al industriei noastre, cel puțin în Europa. Am fost prezenți aici, în fiecare an, încă de la lansarea acestui târg. Este important pentru noi deoarece Europa este una dintre piețele noastre principale. Avem două branduri puternice în Germania, toți dealerii din Germania vin să discute cu echipele noastre de aici și, de asemenea, retailerii importanți din întreaga lume vin aici să ne vadă inovațiile”, explică Hakan Bulgurlu, CEO-ul Arçelik, prezent în România prin producătorul Arctic.

Iar planurile lui Hakan Bulgurlu sunt mari: vrea să transforme Arçelik într-o companie globală, cu o cifră de afaceri de două ori mai mare și un profit care să crească și el substanțial. Compania așteaptă o creștere de zece procente în acest an, iar pe piețele din Polonia este lider, în timp ce în Spania și Italia cresc semnificativ cu brandul Beko, în timp ce Grundig crește foarte mult în Marea Britanie, dar și pe piețele din Germania, Norvegia sau Suedia. „Businessul Arçelik crește în Turcia și piața în sine crește, în ciuda problemelor din regiunea înconjurătoare și a devalorizării lirei turcești. Piața turcească se dovedește a fi foarte rezistentă. În afara Turciei, în piețele pe care operăm câștigăm cotă de piață. Suntem elementul perturbator”, spune CEO-ul Arçelik.

„Investim foarte mult în cercetare și dezvoltare, avem peste o mie de ingineri în grup și cred că creăm produse orientate spre specificul pieței locale. Singurul mod de a face o companie să avanseze este prin inovare”, spune Hakan Bulgurlu, care a evitat să dea suma investită, asigurând însă că se alocă pentru „un procent din profit, unul semnificativ”.  Strategia globală a grupului este să păstreze brandul Grundig pentru piața premium, iar pe Beko pentru segmentul de mijloc, în timp ce Arctic rămâne un brand destinat pieței românești. „Este loc pentru pentru Grundig în România, pe piața premium”, spune Hakan Bulgurlu. Pentru România, compania are planuri mari – vrea să extindă fabrica de la Găești și urmează să facă investiții aici în următorii doi ani, mai ales că fabricile din Turcia lucrează la capacitate maximă sau sunt aproape de a-și atinge această capacitate. Hakan Bulgurlu subliniază că fabrica de la Găești are avantajul strategic de a fi într-o țară membră UE și, în plus, are o distanță mai mică față de piețe unde se exportă produsele realizate aici (în principal, state europene). În iunie, producătorul de electrocasnice a anunțat că a depăși pragul de 25 de milioane de frigidere produse la fabrica de la Găești în 45 de ani de activitate, capacitatea totală a fabricii fiind, în prezent, de 2,6 milioane de frigidere pe an. „Avem țeluri foarte înalte pentru următorii cinci ani”, spune directorul general al Arctic, Hasan Ali Yardımcı. În prezent, 85% din producția de la Găești merge către export și doar 15% ajunge pe piața internă. Grupul are o fabrică de mașini de spălat în China, despre care spune că este „probabil cea mai competitivă piață din lume”, unde înregistrează un ritm de creștere de 30%-35% pe an. De asemenea, au o fabrică de frigidere în Tailanda care produce bunuri pentru piața ASEAN, dar și India, Nepal sau Australia și de unde speră să obțină circa 310 milioane de euro din vânzări în următorii trei ani. „Nu încercăm să avem numai o creștere organică investind în fabrici noi, plănuim să facem și achiziții”, spune Bulgurlu.

CARE SUNT ELECTROCASNICELE VIITORULUI

Dacă în Europa, Beko este al doilea cel mai mare brand de pe piața electrocasnicelor independente, piața americană este o țintă pentru ambițiosul grup turcesc. Șeful Arçelik speră, de aceea, ca până la finalul anului să lanseze Beko în Statele Unite. „Vom începe integrarea produselor Beko pe piaţa din Statele Unite pe coasta de est. Vom începe uşor, controlat, să ne asigurăm că nu facem greşeli“, a explicat el.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii