Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Auto |
|

Tot înainte

Industria auto a fost afectată imediat de restricțiile impuse în contextul izbucnirii pandemiei de coronavirus, iar aceasta i-a provocat pe jucători să-și schimbe abordarea și să se adapteze.  
060 core BMW Group - Josef Reiter

BMW Group România a dat dovadă că are capacitatea de a se adapta rapid și a implementat cu viteză maximă soluții pentru ca activitatea cotidiană să nu fie afectată. Astfel, nici vânzările producătorului german nu au avut foarte mult de suferit în prima parte a anului.

În primul trimestru din an, impactul asupra vânzărilor BMW în România nu a fost așa de mare precum în statele mai dezvoltate din Vestul Europei. 622 de automobile au fost livrate în primul trimestru din acest an de BMW și MINI, echivalentul unei scăderi de 6,6% față de aceeași perioadă a anului trecut, însă în contextul mult mai dificil generat de pandemia de COVID-19. Astfel, BMW Group România a livrat 622 de autovehicule în primul trimestru din an, dintre care BMW 585 (-4,2% față de perioada similară a anului anterior), iar MINI 37 (-27,5%). Scăderea a avut loc în contextul izbucnirii pandemiei de COVID-19, însă directorul general al BMW Group România, Josef Reiter, precizează că România a fost mai puțin afectată comparativ cu alte state din Vestul Europei.

„În România, impactul nu a fost chiar atât de mare față de alte state europene. Traversăm o criză, însă în România nu s-a manifestat atât de mult ca în cazul statelor din Vest. Ţările din Europa Centrală şi de Est, precum Slovacia, Cehia sau România, sunt deja mai digitalizate decât pieţele vest-europene şi datorită acestui aspect vor depăşi mai uşor această perioadă, în care totul s-a mutat în online. În plus, dacă în Germania nouă din zece clienţi fac trade-in când cumpără un BMW nou, în România procentul este mult mai mic şi implicit achiziţia se poate derula mult mai uşor în online. Ne-am adaptat foarte repede. Încă de la începutul crizei am luat măsuri pentru angajați și pentru clienți. Suntem pregătiți să ne întoarcem la muncă, evident cu respectarea tuturor măsurilor de siguranță”, a declarat Josef Reiter.

Pe de altă parte, vânzările de motociclete BMW au crescut substanțial, cu 40%, în primul trimestru, fiind vândute 120 de unități. Pentru motociclete, BMW are o ofertă de vânzare foarte atractivă cu 10% avans, finanțare pe 4 ani și garantare a valorii reziduale de 52%.

În plus, BMW Group România a demarat o campanie pentru mașinile noi aflate în stoc pentru care va oferi online un voucher de 6%. Pe lângă această reducere, fiecare dealer poate face o ofertă individuală. Printre modelele care vor fi vândute cu discount se numără BMW Seria 1, Seria 2, Seria 3, Seria 4, Seria 7, Seria 8, X1, X3, X4 și gama „M”.

În timpul actualei pandemii de coronavirus, protejarea angajaţilor şi asumarea responsabilităţii pentru societate sunt principalele priorităţi pentru BMW Group. Rezultatele de vânzări pentru primul trimestru au fost umbrite de impactul global al COVID-19 şi de efectele închiderii temporare a unui număr mare de dealeri. În primele trei luni ale anului, BMW Group a livrat la nivel global un total de 477.111 (-20,6%) automobile BMW, MINI şi Rolls-Royce către clienţii săi.

Reprezentanții companiei au mai precizat că BMW Group România a dezvoltat încă de la începutul lunii aprilie, pentru mărcile BMW şi MINI, împreună cu reţeaua de parteneri autorizaţi, un program naţional de preluare şi livrare de automobile, pentru a evita expunerea suplimentară a clienţilor mărcii. Suplimentar, prin devizul digital Smart Video Communication, clienţii de service primesc informaţii complete despre operaţiunile de întreţinere şi reparaţii, inclusiv materiale video explicative cu automobilul propriu realizate de tehnicianul de service. În final, plata se face la distanţă, prin transfer bancar. Serviciul este completat de un program de curăţare a automobilului şi de lucru protejat – care include dezinfectarea directă a unor zone din automobil, folosirea mănuşilor şi a unei huse de protecţie pentru scaune şi volan, într-un efort de a minimiza riscurile unor contaminări.

Pe acest fond, și interesul clienților pentru marca BMW s-a mutat în mediul online.

În perioada de carantină, BMW a continuat să înregistreze o activitate susținută în mediul online, peste 6.000 de oameni folosind săptămânal configuratorul online. Chiar dacă cifra este cu 30% mai redusă față de o perioadă obișnuită, rămâne una importantă într-un context în care oamenii sunt precauți și se feresc să facă achiziții importante.

„Interesul din partea clienților este în continuare la nivel bun. Avem în continuare 6.000 de configurări online pe site-ul nostru, este un nivel bun, chiar dacă mai redus față de perioada premergătoare pandemiei. Trebuie să oferim toate alternativele pentru clienții noștri”, a adăugat directorul general BMW Group România.

Josef Reiter a subliniat și faptul că toți dealerii BMW din România funcționează la capacitate normală, cu excepția a doi dealeri, din Târgu-Mureș și Satu Mare, care sunt închiși, dar care își desfășoară activitatea în mediul online.

 

„Dacă în Germania nouă din zece clienţi fac trade-in când cumpără un BMW nou, în România procentul este mult mai mic şi implicit achiziţia se poate derula mult mai uşor în online. Ne-am adaptat foarte repede” – Josef Reiter, director general al BMW Group România

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii