Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

|
|

Top 50 cei mai puternici oameni din marketing 1-15

Criza economică a trecut, bugetele de publicitate s-au dezghețat și comunicarea se dezvoltă exploziv în epoca digitală. Marketingul a revenit la putere.
Putere_shutterstock

1. Orange

Compania de comunicații mobile Orange este cel mai mare consumator de publicitate pe toate mediile tradiționale, în prima parte a acestui an. Vizibilitatea brandului a fost susținută și de sponsorizarea Campionatului European de Fotbal din Franța. În primele șase luni ale anului, Orange a investit cel mai mare volum brut de publicitate în online: 4,58 milioane euro (rate card), conform monitorizărilor BRAT. În print, Orange este cel de-al doilea investitor, cu un volum brut de 2,64 milioane euro (rate card). Investițiile în outdoor s-au ridicat la 1,31milioane euro (rate card), potrivit BRAT. Pe televiziune, Orange ocupă locul 5 în topul investitorilor, în funcție de GRP-urile acumulate în perioada 1 ianuarie – 31 august a.c.

2. Procter & Gamble

Procter & Gamble este cel mai mare consumator de publicitate pe televiziune în intervalul 1 ianuarie – 31 august 2016. Procter & Gamble a fost sponsorul Jocurilor Olimpice de la Rio de Janeiro, lansând cu puțin timp înaintea evenimentului campania „Mulţumesc, mama!”, având în prim-plan spotul intitulat „Strong”. Printre brandurile deținute de P&G se numără Tide, Pampers, Head & Shoulders, Gillette și Bonux. Pe online, Procter & Gamble s-a plasat pe locul 3 în top, cu un volum de publicitate de 1,46 milioane de euro (rate card), în primele șase luni ale anului, conform BRAT. Pe radio și outdoor, compania nu s-a plasat în top 50. În schimb, volumul de publicitate investit în print a fost de 189.000 euro (rate card) – sursa BRAT.

Vezi și locul 3: Laura Barbu (Vodafone): „Produsul în sine este cel mai bun mijloc de comunicare pe care îl are un brand”

4. Zdrovit

Compania Zdrovit România, filiala producătorului polonez de medicamente și suplimente alimentare Zdrovit, a devenit în acest an un jucător important pe piața publicității TV. Asta după ce, în ultimii ani, a fost cel mai mare consumator de publicitate radio. În primele șapte luni ale anului, Zdrovit este al doilea mare investitor în publicitatea TV, după Procter & Gamble. Pe radio, monitorizările BRAT arată că brandurile Zdrovit au consumat publicitate în valoare de 10,8 milioane de euro (rate card), în prima jumătate a anului, la mare „distanță“ de locul doi ocupat de eMAG. Printre brandurile deținute de Zdrovit se numără Anticârcel, Dezinflan, Supramax Articulații, Biomag Forte, ColonProtect și MaxiMag. Zdrovit România a realizat în 2015 o cifră de afaceri de 15,2 milioane de euro și a raportat un profit de 1,14 milioane de euro.

Vezi și locul 5:  Frantisek Mala (Telekom): „Nu putem concepe viaţa cotidiană fără să fim în permanenţă online”

Vezi și locul 6: Ana Maria Pâslaru (Unilever): „Omul de marketing trebuie să ştie să intuiască cum să ducă mai departe povestea brandului”

7. Lidl

Rețeaua de magazine de tip discount Lidl și-a intensificat promovarea ofertelor în prima parte a acestui an. Astfel, Lidl urcă trei locuri față de topul din anul trecut. Lidl ocupă locul 3 în topul investitorilor în publicitatea radio, în primele șase luni ale anului, cu un volum brut de 3,37 milioane euro (rate card) – sursa BRAT. Este brandul de supermarket cu cel mai mare buget de publicitate radio. De asemenea, volumul de reclame în online plasează Lidl pe locul 8 în top, cu un rate card de 1,1 milioane euro (rate card). Lidl este liderul autoritar al investițiilor în publicitatea din print cu un buget de 7,54 milioane euro (rate card), fapt care l-a propulsat în topul general de marketing.

8. Reckitt Benckiser

Reckitt Benckiser este cea de-a treia companie în topul marilor investitori în publicitatea TV, în primele șapte luni ale acestui an, cu un volum de 41.703 puncte de audiență pe targetul comercial. Pe celelalte suporturi tradiționale, Reckitt Benckiser nu se află în top 50. Multinaționala britanică are în portofoliul său, printre altele, brandurile Cillit Bang, Calgon, Vanish, dar și Nurofen și Strepsils (medicamente OTC). În acest an, Reckitt Benckiser a lansat campania mondială „Cleantertainment” pentru brandul Cillit Bang cu un spot TV, difuzat și în România, care îl are protagonist pe celebrul Daniel Cloud Campos, dansatorul principal în turneele cântăreței Madonna. În 2015, Reckitt Benckiser a realizat în România o cifră de afaceri de 83,5 milioane de euro, în creștere cu 25,7% față de anul precedent.

 

9. Heineken

Producătorul de bere Heineken România ocupă locul 10 în topul celor mai mari investitori în publicitatea TV, în primele șapte luni ale anului, cu un volum de 27.585 puncte de audiență pe targetul comercial. Printre brandurile de bere din portofoliul Heineken se numără Bucegi, Golden Brau, Silva, Heineken, Neumarkt, Ciuc Premium și Gosser. În calitate de sponsor al UEFA Champions League, brandul Heineken a derulat campanii susținute pe televiziune, cea mai recentă fiind „The Hero”. În online, consumul de publicitate al companiei s-a ridicat la 1,26 milioane euro (rate card), conform BRAT, în primul semestru al anului. Este producătorul de bere cu cel mai mare volum de reclame în online. Pe outdoor, consumul a fost de 187.779 euro (rate card), po–trivit BRAT.

Vezi și locul 10:  Nicoleta Eftimiu (Coca-Cola): „Brandurile trebuie să se expună «smart» și să se lanseze în dialoguri în real-time”

11. eMAG

Magazinul online eMAG, deținut de compania Dante International SA, ocupă locul 11 în topul celor mai mari investitori în publicitatea online, în prima jumătate a anului. Volumul de publicitate se ridică la 892.572 euro (rate card), conform BRAT. Pe televiziune, eMAG ocupă poziția 20 în top, cu un volum de 18.847 puncte de audiență pe targetul comercial. Pe radio, campaniile de promovare au fost mai agresive, eMAG ocupând locul 2 în topul investitorilor, cu un volum de 4,57 milioane de euro (rate card), potrivit BRAT. Pe print și în outdoor, eMAG nu s-a plasat în top 50 investitori. În 2015, Dante International SA a înregistrat o cifră de afaceri de 383 milioane de euro și a raportat pierderi de 26,8 milioane euro.

12. Ferrero

Ferrero România ocupă locul 9 în clasamentul investitorilor în publicitatea TV, în funcție de volumul de audiență (GRP) obținut în primele șapte luni ale anului. Pe outdoor, Ferrero a consumat un volum de 121.000 euro (rate card), în prima jumătate a anului, conform BRAT. Grupul Ferrero deține, printre altele, brandurile Ferrero Rocher și Raffaello (praline), Kinder Surprise (ou de ciocolată), Kinder Bueno (snacks), drajeurile Tic Tac și Nutella (cremă de cacao cu alune). În 2015, compania Ferrero România a înregistrat o cifră de afaceri de 66,1 milioane de euro, în creștere cu 26% față de anul precedent, și un profit net de 3,06 milioane euro.

Vezi și locul 13: Gabriela Lupaș-Țicu (Bergenbier): „Principala calitate a unui om de marketing este capacitatea de a se reinventa constant”

14.  L’Oreal

Producătorul de cosmetice L’Oreal se află pe locul 13 în topul celor mai mari investitori în publicitatea TV, în primele șapte luni ale acestui an. Pe online, L’Oreal a consumat un buget de 372.000 euro (rate card) în primul semestru al anului, conform monitorizărilor BRAT. În topul investitorilor în reclamele din print, compania se află pe locul 6, cu un volum de 1,4 milioane de euro (rate card). L’Oreal s-a lansat în România în 1997 și distribuie 18 branduri în țară, reunite sub patru divizii. În 2015, L’Oreal România a realizat o cifră de afaceri de 62,7 milioane de euro, în creștere cu 2% față de anul precedent. Și profitul net se situează la nivelul anului 2014, ajungând la valoarea de 5,56 milioane de euro.

Vezi și locul 15: Andreea Marinescu (GSK): „Comunicarea de brand se mută din ce în ce mai mult dinspre marketingul tradiţional către cel digital”

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii