
Nicoleta Eftimiu, Marketing Manager Coca-Cola România și Moldova
Forbes: Care sunt principiile (direcţiile) care stau la baza activităţii dumneavoastră de om de marketing?
Nicoleta Eftimiu: Dacă în urmă cu 5 ani era relativ simplu să aplicăm principiile de bază ale marketingului pentru a ajunge la consumator, în acest moment, când căile de comunicare s-au diversificat extrem de mult, când discutăm de milioane de website-uri, mii de aplicaţii şi posturi TV de nişă, principiile de la care nu abdic în activitatea mea sunt: flexibilitatea, curiozitatea şi curajul de a inova.
La acestea aş adăuga un principiu pe care mi l-am dezvoltat odata cu experienţa, şi pe care îl folosesc atât în plan personal cât şi profesional: capacitatea de a simplifica. Viaţa este frumoasă atunci când este simplă. De exemplu, focusul exclusiv pe strategii şi tehnici complexe implică uneori riscul de a omite chestiunile simple, dar importante, cum ar fi percepţia consumatorului asupra produsului sau brandului tău.
Forbes: Care credeţi că sunt elementele ce conferă, în general, puterea unui om de marketing?
Nicoleta Eftimiu: În primul rând, cred că este esenţial leadership-ul. În activitatea de marketing, la fel ca în multe alte domenii din business, puterea unei echipe valoroase depăşeşte întotdeauna capacitatea individuală.
De aceea, a-ţi construi o echipă de încredere în care membrii să colaboreze deschis, să vină în fiecare zi la birou cu plăcere, este foarte important.
Totodată, în marketing, mai mult decât în alte domenii, informarea continuă cu privire la cele mai noi tendinţe, inovaţii şi exemple de best practice alături de capacitatea şi curajul de a lua riscuri, şi de a face greşeli, reprezintă caracteristici care pot face diferenţa intre diverşi specialişti.
Forbes: Aveţi modele care v-au influenţat formarea dvs. ca profesionist sau activitatea dvs? (oameni, cărţi, medii etc)
Nicoleta Eftimiu: Aş putea enumera o serie de cărţi sau autori care m-au inspirat şi m-au ajutat în decursul carierei. Dacă mă gândesc la oameni, aş putea spune că exista un profesionist desăvârşit care pentru mine reprezintă un model, tocmai pentru că a avut curajul să schimbe nişte paradigme înrădăcinate ale marketingului.
El este cel de la care am învăţat că oamenii se îndrăgostesc de branduri în acelaşi mod în care se îndrăgostesc de alţi oameni, inspirându-mă astfel să creez şi să păstrez o frumoasă poveste de dragoste cu consumatorii noştri. Este vorba despre Javier Sanchez Lamelas, în prezent Group Marketing Director Coca-Cola Europe, autorul cărţii ,,Marketing Beliefs”.