
Narcis Horhoianu, Director Marketing Heineken Romania
Forbes: Care sunt principiile (direcţiile) care stau la baza activităţii dumneavoastră de om de marketing?
Narcis Horhoianu: Mereu am încercat să fiu aproape de consumator: în orice moment de comunicare sau în dezvoltarea oricărui plan de marketing. A lucra în marketing aduce anumite responsabilităţi legate de nevoia de a înţelege consumatorul, de a fi mereu relevant pentru el, de a adresa o anumită nevoie sau aspirație sau de a construi o marcă.
Pe scurt, marketing înseamnă a fi aproape de consumator, a construi mărci relevante şi puternice peste timp. Înseamnă a construi o afacere care să crească şi să dăinuie.
În bere şi în Heineken, parcă mai mult ca oriunde, a fi relevant, a stimula şi genera emoţii consumatorului, a genera dragoste pentru o marcă sunt principii cheie pentru succes.
Un alt factor cheie al succesului în marketing îl constituie inovaţia. Sunt norocos să lucrez pentru Heineken România, o companie cu un portofoliu vast de produse dar care este axată pe inovaţie. Pentru că îmi doresc tot timpul ca produsele noastre să fie relevante pentru consumatori, vara asta am lansat sortimente noi de bere: am lansat o gamă de produse 0.0 (Ciuc 0.0, Ciuc Radler 0.0 si Golden Brau 0.0). Acestea sunt produse cu totul noi, care datorită conţinutului de 0.0 alcool pot fi consumate fără nici o restricţie în orice moment al zilei, pe tot parcursul anului.
Seria inovaţiilor a continuat cu lansarea Ciuc Natur Radler Mere Roşii, o bere gust cu totul nou şi cu relevanţă locală, foarte apreciată de consumatori în testele de produs. Merele roşii au un gust pe care românii îl preferă pe tot parcursul anului. Toate astea după ce în luna mai am lansat pe piaţă berea Affligem, o bere belgiană de abaţie, obţinută prin dublă fermentaţie, una dintre cele 22 de beri de abaţie de tip Ales existente astăzi în lume.
Însă ingredientul adiţional fără de care succesul nu se poate obţine este o echipă puternică, pozitivă şi dornică de a contribui şi de a adăuga valoare.
Forbes: Care credeţi că sunt elemente ce conferă, în general, puterea unui om de marketing?
Narcis Horhoianu: Tot consumatorul este cel care dă puterea unui om de marketing. Contează cât de aproape de el, de mintea şi de inima lui este marca ta, cât este de relevantă sau de motivaţională.
Berea este una dintre băuturile favorite ale românilor. Prin mărcile din portofoliul nostru ne dorim să le oferim consumatorilor experiențe unice, memorabile şi relevante, în dorința de a îi face să ne iubească mărcile şi să le consume cu moderaţie.
Forbes: Aveţi modele care v-au influenţat formarea dvs. ca profesionist sau activitatea dvs? (oameni, cărţi, medii, etc)
Narcis Horhoianu: În mintea mea marketing înseamnă business. Înseamnă a câştiga, a învăţa şi a inventa. Încerc să învăţ de la şefii mei, de la colegii mei (indiferent de ce departament sau funcţie), de la ce am văzut în jur, din concursuri, din cărţi, sau pur şi simplu din realitatea de business.
Cu ani în urma am învăţat ceva fundamental, într-un curs la care am participat: că ,,sunt la fel de bun precum sunt oamenii mei”. Cu cât oamenii mei (cei din echipă sau din jurul meu) sunt mai buni, cu atât mai bun sunt şi eu şi afacerea de care mă ocup. De aici vine nevoia constantă de a fi mereu aproape de cei care fac ca planurile să se întâmple, să se materializeze, pe toate mărcile sau proiectele de care mă ocup. De aici, mereu o preocupare adiţională şi absolut esenţială în a construi mărci şi oameni.