Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Afaceri |
|

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România: Locul 50 – Monica Eftimie (KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery, Paul)

LOCUL 50 - Monica Eftimie KFC - Pizza Hut
Monica Eftimie ocupă această funcție din ianuarie 2013. Are o experiență de peste zece ani în industria alimentară. Și-a început cariera în marketing cu stagii de practică la Accor Group (Franța) și Saatchi & Saatchi Advertising. Este absolventă summa cum laudae a Northwestern University (SUA) și are un master în Business Administration la Georgetown University (SUA).

Monica Eftimie, Chief Marketing Officer KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery, Paul

Forbes: Care sunt principiile (direcţiile) care stau la baza activităţii dumneavoastră de om de marketing?

Monica Eftimie: Cel mai important principiu este asumarea rolului de informare a consumatorilor, care vine cu o responsabilitate foarte mare pentru un om de marketing: campaniile noastre îşi propun să popularizeze produse şi servicii şi în acelaşi timp oferă consumatorilor acces la informaţii care le influenţează deciziile. Marketingul ajută consumatorii să aleagă în cunoştinţă de cauză, în funcţie de nevoile lor, este un instrument util în egală măsură pentru consumator și pentru brand.

Un alt principiu important este nevoia de a fi relevant în relaţia cu consumatorii. În cazul brandurilor internaţionale, adaptarea la specificul pieţei şi al consumatorilor români este esenţială pentru succesul unei campanii. Nu în ultimul rand, inovaţia, atât la nivelul produselor, cât şi al comunicării cu publicul nostru, este un principiu care generează, întotdeauna, cele mai reuşite campanii.

VEZI CRITERIILE PE BAZA CĂRORA ESTE REALIZAT “TOP 50 CEI MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA”

Forbes: Care credeţi că sunt elemente ce conferă, în general, puterea unui om de marketing?

Monica Eftimie: Un om bun de marketing cunoaşte şi înţelege publicul căruia i se adresează. De asemenea, ştie sa „citească” cifrele, „matematica” din spatele unei campanii, pentru a avea o siguranţă a rezultatelor. Şi nu în ultimul rand, are capacitatea de a recunoaşte idei creative şi de a-şi alege cei mai buni parteneri. Toate cele enumerate mai sus sunt calităţi şi aptitudini care ţin de omul de marketing însuşi, de ambiţia lui şi de nivelul de pregătire profesională. Alături de acestea, mai există un factor important: bugetul pe care îl are la dispoziţie departamentul de marketing. În timp ce un buget generos îi asigură un avantaj important în atingerea obiectivelor, un buget mic trebuie compensat cu multă ingeniozitate şi atenţie la detalii (şi la eventuale riscuri).

Forbes: Aveţi modele care v-au influenţat formarea dvs. ca profesionist sau activitatea dvs? (oameni, cărţi, medii, etc)

Monica Eftimie: Sunt foarte mulţi oameni de succes care m-au inspirat şi pe care îi admir, dar voi menţiona câteva personalităţi care au avut un rol important în formarea mea. De la „distanţă” i-am admirat întotdeauna pe Steve Jobs şi Richard Branson, doi oameni care au clădit imperii de afaceri de la zero şi care au demonstrat că a fi inovativ este una dintre cheile succesului. De aproape i-am admirat pe profesorii mei de la MBA (Georgetown University), de la care am învăţat că pentru a fi un adevarat profesionist trebuie să ai atât bază teoretică cât şi experienţă practică, iar pentru a fi un lider adevărat trebuie să fii mai întâi de toate OM.

De asemenea, au fost multe cărţi care m-au ajutat de-a lungul carierei, dar voi menţiona trei dintre cele mai importante pentru mine: Contemporary Strategy Analysis – Robert M Grant, Added Value – Mark Sherrington şi Kellog on Branding – The Marketing Faculty of Kellogg Business School.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii