Mihaela Stănoiu, Head of Corporate Marketing la Samsung Electronics România
Forbes: Care sunt principiile (direcţiile) care stau la baza activităţii dumneavoastră de om de marketing?
Mihaela Stănoiu: Consider că ,,empatia cu consumatorul” este nu numai un pricipiu, dar şi o datorie a oricărui om de marketing. Deseori folosim termenul de ,,înţelegere a consumatorului”, care este însă mult mai rece şi planurile noastre se pot opri la interpretarea unor date statistice. Prin ,,empatie” înţeleg mai mult: este şansa de a înţelegeemoţiile oamenilor şi modul lor de a reacţiona, de a înţelege ceea ce îi face fericiţi şi motivaţi să facă un pas înainte, să îşi îmbunătăţească viaţa. Iar acesta este, în final, şi scopul profesional al oamenilor de marketing.
Forbes: Care credeţi că sunt elemente ce confera, în general, puterea unui om de marketing?
Mihaela Stănoiu: Viziunea strategică şi creativitatea le consider ingredientele esenţiale ale succesului în marketing. Având doar primul element, cu siguranţă vei putea face planuri şiacţiuni ,,corecte”, dar cu greu îţipoţicreşte cota de piata. Cel de-al doilea element îţi dă posibilitatea de a fi cu un pas înaintea celorlalţi, de a atrage noi consumatori. Iar existenţa amândoura îţi asigura un success durabil pe piaţă.
Forbes: Aveţi modele care v-au influenţat formarea dvs. ca profesionist sau activitatea dvs? (oameni, cărţi, medii, etc)
Mihaela Stănoiu: Cei peste 15 ani de activitate în marketing mi-au adus foarte multe experienţe. Este greu să mă opresc doar asupra unuia anume, însă cu siguranţă că toate proiectele dezvoltate în agenţiile de publicitate pentru zeci de companii, colegii mei de acolo, experienţauriaşăcâştigată în ultimii 5 ani în poziţia de Marketing Manager al Samsung în Romania şi Bulgaria mi-au marcat evoluţia profesională şi personală. N-aş omite nici experienţa pe care am dobândit-o ca şi profesor colaborator la Academia de Studii Economice din Bucureşti. A lucra cu studenţii, cu colegii tineri din agenţii de publicitate sau din marketing este o şansă deosebită pentru evoluţia unui om de marketing.