Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Afaceri |
|

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România: Locul 38 – Anca Rarău (BCR)

locul 38 - Anca Rarau - BCR.
Anca Rarău are o experiență de 19 ani în marketing. A preluat funcția de director de marketing la BCR în anul 2012. În perioada 2005 – 2012, a fost director de marketing și comunicare la Banca Transilvania. Este absolventă a Facultății de Știinte Economice și Management din Universitatea „Babes-Bolyai” Cluj-Napoca și are un Executive MBA la Paris.

 

Anca Rarău, Director Executiv Direcția Marketing Banca Comercială Română

Forbes: Care sunt principiile (direcţiile) care stau la baza activităţii dumneavoastră de om de marketing?

Anca Rarău: Cred că fiecare om are un set de reguli de bază, pe care le respectă în tot ceea ce face, în plan profesional şi personal.

Iată care sunt regulile şi convingerile mele, în acest sens:

– Pune suflet și fii autentic în tot ceea ce faci;

– Înconjoăra-te de oameni cu care împărtăşeşti aceleaşi valori şi principii;

– Deleagă decizii şi responsabilităţi, dar rămâi conectat întotdeauna la <câmpul de luptă>;

– Orice reuşită are la bază o bună comunicare în cadrul echipei;

– Este de preferat să fii ,,aglomerat” de proiecte interesante, decât să te plictiseşti relaxat…;

– Oamenii vor uita probabil ce cuvinte ai spus sau ce ai făcut, dar nu vor uita niciodata cum i-ai făcut să se simtă;

– Perfecţionismul este un defect cu care se poate trăi foarte bine;

– Trebuie să fii manager când ai de-a face cu bugete şi strategii, să fii lider când ai de-a face cu oamenii, să fii antreprenor când ai de-a face cu situaţii noi, cu oportunităţi;

– În general, ideile cele mai bune şi mai creative îţi vin când nu eşti la birou;

– Este posibil să mai pierzi câte un <meci>, dar luptă fără odihnă ca să câştigi <campionatul>;

– Este util să ne consultăm şi să împărtăşim opinii, dar decizia şi răspunderea trebuie să fie a unei persoane, nu a unui colectiv sau comitet;

Şi trei principii de care am ţinut cont întotdeauna:

– ,,Nu putem rezolva problemele gândind la fel ca atunci când le creăm” (A. Einstein);

– ,,Este mai bine să eşuezi fiind original, decât să ai succes imitând” (Herman Melville);

– ,,Dacă nu ne mai şi rătăcim, nu vom putea găsi niciodată o nouă cale” (Joan Littlewood)

VEZI CRITERIILE PE BAZA CĂRORA ESTE REALIZAT “TOP 50 CEI MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA”

Forbes: Care credeți că sunt elemente ce conferă, în general, puterea unui om de marketing?

Anca Rarău: În mod evident, puterea vine <la pachet> cu pârghiile de care dispui şi cu abilităţile de a le pune în valoare pentru obiectivul stabilit. În orice domeniu, nu numai în marketing. Pentru un om de marketing într-o corporaţie, aş menţiona ca fiind importante:

– Libertatea de decizie şi posibilitatea de a se ,,mişca” rapid în piaţă;

– O echipă închegată, formată pe profil de învingător;

– Creativitate (personală);

– Un şef inteligent;

– Abilitatea exersată de a lua decizii bazate pe intuiţie, atunci când argumentele ,,raţionale” nu indică o anume direcţie.

Forbes: Aveţi modele care v-au influenţat formarea dvs. ca profesionist sau activitatea dvs? (oameni, cărţi, medii, etc)

Anca Rarău: Am convingerea că personalitatea şi caracterul unui om se formează în familie, în strânsă conexiune cu naţiunea căreia îi aparţine şi cu şcoala pe care o urmează.

Pe aceste coordonate, iată care sunt <nominalizările>, în ceea ce mă priveşte:

– Părinţii mei – o combinaţie de gândire calculată, organizare, dar şi curaj, inovaţie, simţ estetic şi spirit antreprenorial. Ei m-au susţinut mereu şi m-au convins nu neapărat că ,,se poate”, ci mai degrabă că ,,eu pot”.

– Marii sportivi ai României, dar şi inventatorii români, toţi cei care ne-au arătat că trebuie să munceşti pentru orice rezultat, dar şi că ,,orice român poate ajunge mai sus de locul doi”.

– Profesorii şi minunaţii mei colegi din generaţia ’90 a Liceului Emil Racoviţă (Cluj-Napoca), atmosfera extraordinară în care se invaţă, se juca baschet, se concura amical pentru diferite <arii> de supremaţie sau pur şi simplu se mai lua câte o pauză…doar ca să începem iar, de la capăt. Acolo ne pregăteam toţi pentru viaţă, cu adevărat!

O contribuţie importantă în formarea mea ca om şi profesionist o are, de asemenea, colectivul de la Facultatea de Ştiinţe Economice (actuala FSEGA) Cluj, cu o menţiune specială pentru dl. profesor Mircea Maniu, care, pe lângă cursurile de economie – predate într-un mod extraordinar de inovator pentru primul an universitar de dupa ’89 -, ne-a invăţat că în afară de o afacere pe care o conduci, de un departament sau direcţie al cărei şef poţi fi, trebuie să îşi organizezi şi propria viaţă astfel încât să te bucuri de rezultate pe tot parcursul <călătoriei>.

Apropo de medii, ar mai fi de amintit ,,întâmplarea” care m-a adus în marketingul bancar, adică două-trei coincidenţe fericite prin care, fără să depun cerere de angajare (să ,,aplic”) la vreo bancă, cv-ul meu şi o fişă de evaluare de la o organizaţie non-profit unde făcusem voluntariat în studenţie au ajuns cumva în mâinile unor bancheri care m-au invitat la o discuţie imediat după ce am terminat facultatea. Şi aşa a început povestea…

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii