FacebookTwitterLinkedIn

CARIERĂ PROFESIONALĂ (2014 – 2015)

AFLĂ CUM A FOST REALIZAT TOPUL CELOR MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA

Călin Clej: În ultimul an, am preluat funcţia de Marketing Director PepsiCo Beverages într-o regiune extinsă, Greater Balkans și South Eastern Europe Franchise, care cuprinde 12 piețe diferite, între care și România.

În ceea ce priveşte activitatea echipei mele pe piaţa din România, avem câteva repere importante ale anului: cel de-al cincilea EFFIE câştigat în perioada 2012 – 2015, de această dată pentru campania Pepsi „Pe plus” şi faptul că Pepsi a fost desemnat cel mai cool brand la categoria „Soft drinks” din cadrul topului Forbes „100 Cool Brands ale noii generații” (2014).

Un proiect important este platforma „Acceptă Marea Provocare Pepsi“, activă în perioada iunie-august, în care pentru prima dată în România un brand a invitat consumatorii să lase gustul să decidă şi să afle care este băutura lor preferată tip cola.

VEZI TOPUL CELOR MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA – 2015

LECȚIILE CRIZEI

Călin Clej: Din perspectiva transformării conjuncturii macro-economice care şi-a pus amprenta în formarea mea ca om de marketing, aş structura perioada 2008 – prezent în 3 etape diferite, fiecare cu lecţia de viaţă primită şi învăţată „direct de la sursă“: negarea, acceptarea pasivă şi asumarea conştientă.

Lecţia nr. 1: „Acceptă schimbarea, nu încerca să o «neutralizezi», trage aer în piept şi valorifică oportunitatea de a deveni primul agent al schimbării. Oportunităţile cele mai mari apar atunci când piaţa este instabilă“.

Lecţia nr. 2: „Ciclicitatea vieţii se aplică şi în economia de piaţă. Înainte să-ţi pregăteşti lansarea către vârful piramidei, pregăteşte-ţi şi eventuala aterizare”.

Lecţia nr. 3: „Înţelege trecutul, ascultă prezentul, însă acţionează ca şi cum ar fi deja mâine. Nu acţiona aşteptându-i pe alţii, ci surprinde pe toată lumea acţionând pentru ziua de mâine“.

33.Alina Imbrea - PepsiCo

CARIERĂ PROFESIONALĂ (2014 – 2015)

Alina Imbrea: În ultimul an, am preluat noi responsabilităţi pentru categoria de snacks în cadrul PepsiCo, în zona Greater Balkans compusă din 14 pieţe (Balcanii de Est, Balcanii de Vest, Grecia, Cipru și Israel) şi aproximativ 75 milioane de consumatori. La nivel de business, în ultimul an, am încheiat în România campania Lay’s „Ghiceşte-i numele“ (2014). Anul acesta, am continuat cu o altă lansare importantă: Lay’s MAXX Deep Ridged. Pentru a fi alături de consumatori şi în momentele de vacanţă, am implementat campania „Gustul Lay’s cucerește vara“.

LECȚIILE CRIZEI

Alina Imbrea: Am învățat că este important să te adaptezi rapid și să oferi consumatorilor produse şi oferte care le satisfac noile nevoi. Este şi mai clar acum că o campanie de succes trebuie să aibă în spate un research aprofundat al consumatorului. Pentru a rămâne relevanți pentru el, este important să îi cunoaștem bine afinitățile, obiceiurile, problemele sau lucrurile care îl fac fericit. Plecând de aici, am regândit modul de interacţiune cu consumatorii, cu accent mai mare pe latura emoţională, dar şi pe umor.