Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

|
|

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 28 – Claudia Firez (Terapia)

Producătorul de medicamente Terapia a consumat un buget de 797.000 euro (rate card) în publicitatea radio, în primele șapte luni ale acestui an. În 2014, Terapia a ocupat locul 25 în topul celor mai mari investitori în publicitatea TV.
28.Claudia Firez trei

CARIERA PROFESIONALĂ (2014 – 2015)

Claudia Firez: În ultimul an, Terapia a reușit să-și consolideze poziția de leadership în piața de medicamente generice și de OTC-uri, conform datelor Cegedim. Conservarea acestei poziții rămâne un obiectiv și pentru viitor.

AFLĂ CUM A FOST REALIZAT TOPUL CELOR MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA

Dintre lansările de produse, menționez în mod special Kebene Plus, care a reușit în mai puțin de un an să se bată pentru locul întâi în categoria sa, apropiindu-se considerabil de lider, conform Cegedim.

VEZI TOPUL CELOR MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA – 2015

LECȚIILE CRIZEI

Claudia Firez: Practic, intrarea într-o criză înseamnă alterarea tuturor parametrilor unui regim de funcționare previzibil, prin introducerea incertitudinii la fiecare nivel al lanțului de valoare.

Este ca și cum, în plină cursă atletică, se modifică linia de sosire sau durata cursei, se schimbă din mers regulile competiției, drept pentru care te poți trezi cu competitori care primesc din mers echipament nou, alții care se dopează la vedere, iar unii pur și simplu se suie pe bicicletă. Toate, în numele efortului de a depăși criza. De aceea, mai presus de orice, trebuie făcut la nivelul întregii companii un efort de înțelegere a noului context, cu amenințările și oportunitățile lui.

În cazul nostru, pe perioada crizei, am învățat câteva lecții care ne-au ajutat să ne menținem în piață ca un jucător important:

1. Înainte de a lua decizii, analizează și înțelege bine impactul lor. Unele decizii, chiar dacă pot fi binevenite pe termen scurt, pot produce dezechilibre majore la nivelul companiei sau la nivelul relației cu consumatorii (de exemplu, reducerile agresive de preț, eliminarea sau adăugarea de produse din portofoliu, restructurările de personal etc.), de aceea trebuie luate în deplină cunoaștere.

2. Vânează oportunitățile – Ceea ce pentru o companie înseamnă criză, pentru un competitor mai bine pregătit poate însemna o oportunitate importantă.

3. Rămâi foarte aproape de consumatori – în tot cazul, consumatorii sunt cei mai importanți, pentru că noi, ca și companii, existăm pentru a le satisface nevoile, iar în momentele de criză, sensibilitatea acestora crește.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii