Cautare




, Contributor

|
|

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 25 – Ionuț Gheorghe (Dacia și Renault România)

Producătorul auto Nissan, parte a Alianței Renault-Nissan, un parteneriat strategic internațional încheiat între cele două companii, a consumat în primele șapte luni ale acestui an un volum de publicitate online în valoare de 1.112.689 euro (rate card), conform monitorizărilor BRAT. Nissan ocupă locul 10 în clasamentul celor mai mari investitori în publicitatea online. Același studiu arată că Renault România a avut investiții publicitare în online de 580.189 euro (rate card). La rândul său, Dacia Groupe Renault a consumat un buget de promovare în mediul digital de 356.229 euro (rate card). Digitalul a fost principalul suport de promovare în acest an al celor trei jucători pe piața auto.    
25.Ionut Gheorghe (2)

CARIERA PROFESIONALĂ (2014-2015)

În ultimul an, activitatea Dacia și Renault a fost marcată de o serie de evenimente importante.

Ionuț Gheorghe ocupă funcția de director de marketing în cadrul Dacia și Renault din primăvara lui 2014, an în care Dacia a împlinit zece ani de când a fost lansat modelul Logan. A fost, astfel, un moment oportun pentru Ionuț Gheorghe să devină responsabil pentru evenimentul special de 10 ani prin conceperea campaniei de comunicare din spatele acestei aniversări.

Pentru a sărbători, Dacia a lansat în iunie 2014, o ediție limitată specială a automobilului, Logan 10 Years Anniversary, care s-a bucurat de succes în rândul cumpărătorilor: peste 1.300 de unități au fost vândute în perioada iunie 2014 – ianuarie 2015.

AFLĂ CUM A FOST REALIZAT TOPUL CELOR MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA

Anul acesta, demararea programului Remat, un instrument util pentru vânzările Dacia și Renault, a fost un alt moment semnificativ pentru companie, în condițiile în care cele 20.000 de tichete pe care Guvernul le pune la dispoziția persoanelor fizice în vederea achiziției de mașini reprezintă mai mult de 80% – 90% din vânzările totale realizate anual către persoanele fizice.

Nu e o surpriză faptul că Dacia domină în continuare în cadrul programului Remat, dar Renault continuă să câștige cotă de piață în acest program. În luna iunie a acestui an, Renault România a anunțat lansarea modelului Renault Kadjar, o premieră a mărcii Renault în teritoriul crossoverelor compacte.

Ionuț Gheorghe are o experiență de 14 ani în domeniul marketing. Cele mai importante momente din cariera sa sunt strâns legate de lansări – evenimente în care directorul de marketing, dar şi compania angajatoare, au investit de fiecare dată maximul de resurse și energie. Cariera de marketing în industria auto și-a început-o la AutoItalia, unde a lucrat pentru branduri auto ca Alfa Romeo sau Maserati, lucru ce i-a permis să înțeleagă poziționările diferite de pe piață, în funcție de marca gestionată.

Totodată, Ionuț Gheorghe are o experiență de trei ani în cadrul importatorului local al mărcii coreene Kia, unde a reușit să obțină o perspectivă bună asupra modelului de business, precum și poziționării unei mărci asiatice.

În 2006, a fost recrutat pentru echipa Nissan din cadrul organizației Renault din România, o etapă importantă în cariera sa, pentru faptul că a avut posibilitatea de a deține diverse joburi în cadrul aceleiași companii: inițial, s-a ocupat de marketingul mărcii, apoi, când criza se afla în plină ascensiune, a preluat leadershipul echipei Nissan. În 2009, a devenit Brand Director în cadrul Nissan, cu responsabiltatea de a gestiona marca Nissan în România.

Această perioadă a fost propice pentru a învăța noi lecții: după ce a reușit să repoziționeze marca Nissan în perioada crizei, și după ce cota de creștere a companiei a atins un nivel satisfăcător, Ionuț Gheorghe a înțeles cât de importantă este implementarea unei strategii bine pusă la punct și

a condus, din Elveţia, operaţiunile de marketing ale mărcii Infiniti în segmentul crossover pentru perimetrul geografic care cuprinde Europa, Africa şi Orientul Mijlociu.

Dintre abilitățile de marketing pe care un director de marketing trebuie să le dețină, cunoașterea interlocutorului (a clientului, în contextul dat) este cea mai importantă pentru Ionuț Gheorghe. Feedback-ul primit din partea clientului este esențial în creșterea profitabilității companiei, iar modalitățile prin care un director de marketing ajunge să își cunoască interlocutorul este, printre altele, buna cunoaștere a social media – ,,Trebuie să cunoști domeniul social media și să-ți construiești un mod de a citi feedback-ul”.

Despre planurile de viitor ale Dacia și Renault, Ionuț Gheorghe spune că organizația încearcă să mențină și să consolideze performanța pe care marca Dacia reușește să o aibă în România. În plus, în viitorul apropiat se vor desfășura o serie de evenimente de produs, cum ar fi lansarea de noi tehnologii sau de serii limitate. Lucrurile sunt diferite în situația mărcii Renault: compania își propune să câștige cota de piață prin intermediul strategiei de produs. ,,Renault este într-o continuă ofensivă, susținută de un limbaj de design extrem de interesant și apreciat”.

La sfârșitul anului curent, Renault va lansa modelul Talisman.

VEZI TOPUL CELOR MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA – 2015

LECȚIILE CRIZEI

Ionuţ Gheorghe:

1. Dacă ai o strategie foarte bine pusă la punct, dacă știi și stăpânești instrumentele care te ajută să implementezi strategia respectivă și dacă ai resursele necesare, reușești, iar rezultatele noastre cu Nissan sunt interesante. Am reușit ca în plină criză să repoziționăm marca Nissan, să creștem cota de piață către un nivel extrem de satisfăcător pentru perioada respectivă.

2. A trebuit să ne revedem cu toții modelele de business, să fim mult mai activi în zona eficacității și a eficienței utilizării resurselor noastre, pentru că în continuare bătălia a rămas destul de mare pentru clienți. Cu cât sunt mai puțini, cu atât concurența e mai ascuțită.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii